مدیریت ریسک و محاسبه سایز هر معامله

مدیریت ریسک و محاسبه سایز هر معامله

استراتژی مدیریت ریسک و سرمایه

مدیریت ریسک و سرمایه بیشترین اهمیت را در استراتژی معاملاتی من دارد. معتقدم حتی با نداشتن هیچ برنامه معاملاتی تحلیلی، صرفا با رعایت مدیریت ریسک و سرمایه، اگر در طول زمان حساب رشد نکرده باشد، قطعا افت چشمگیری هم نخواهد داشت.

من برای محاسبه ریسک و تعیین سایز هر معامله، از ماشین حساب پوزیشن سایز در سایت https://www.myfxbook.com/forex-calculators/position-size و یا از اکسپرت شرکت FundedNext  برای پلتفرم MT4  استفاده خواهم نمود.

اساس تعیین سایز هر معامله:

  1. در ابتدای شروع معامله با حساب جدید، درصد ریسک در هر معامله بین 0.5 تا یک درصد از کل سرمایه خواهد بود.
  2. در صورت افت سرمایه کل تا 4% از کل سرمایه، سایز هر معامله بین 0.4% تا 0.75% از کل سرمایه باقیمانده خواهد بود.
  3. در صورت افت سرمایه کل تا 8% از کل سرمایه، سایز هر معامله بین 0.3% تا 0.5% از کل سرمایه باقیمانده خواهد بود.
  4. در صورت افت سرمایه کل تا 12% از کل سرمایه، سایز هر معامله بین 0.2% تا 0.4% از کل سرمایه باقیمانده خواهد بود.
  5. در صورت افت سرمایه کل تا 14% از کل سرمایه، سایز هر معامله بین 0.1% تا 0.15% از کل سرمایه باقیمانده خواهد بود.

به عنوان مثال فرض کنید حساب با بالانس 15000 دلار دچار افت سرمایه شده و میزان بالانس به 13816 دلار رسیده باشد. با یک حساب ساده می توان فهمید که حساب 7.9% درصد افت کرده است. این مورد شامل بند مربوط به افت تا 8% می باشد. پس تا رسیدن حساب به افت 4 درصد، سایز هر معامله بر اساس ریسک بین 0.3% تا 0.5% محاسبه باید گردد. بهتر است همیشه از کمترین، و یا نزدیک به کمترین میزان استفاده گردد.

با رسیدن بالانس به افت 4 درصدی باید از بند مربوط به افت 4 % استفاده نمود. در صورت ادامه رشد حساب و جبران ضرر ها، به بند های بالاتر مراجعه شود و در صورت افت مجدد باید به بند های پایین تر مراجعه شود.

در استفاده از موارد بالا، از دخالت های احساسی به شدت حذر باید کرد و خوش بینی های احمقانه هیچ جایی ندارد. شخص تریدر مطلقا باید ربات گونه رفتار کند و عدول از حدود قابل قبول نیست.

در صورتی که از موارد بالا عدول گردد، حداقل 40 روز باید از بازارهای مالی فاصله گرفت و روی چهارچوب روانی تریدر تجدید نظر گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *