بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

آیا خریداران طلا می‌توانند سطح ۱۸۵۰ دلار را حفظ کنند؟

نظرسنجی هفتگی کیتکو Kitco

سرمایه‌گذاران منتظرند تا ببینند آیا احساسات صعودی به اندازه کافی هست تا قیمت طلا را بالای سطح ۱۸۵۰ دلار در هر اونس حفظ کند

بازار طلا دومین هفته با رشد مثبت خود را به پایان رساند. در همین حال احساسات در بین تحلیلگران وال استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین استریت همچنان صعودی است. اگرچه نگرانی‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه افزایش نرخ بهره می‌تواند رشد قیمت فلزات گرانبها را در کوتاه مدت محدود کند.

به گفته بسیاری از تحلیلگران، بزرگترین عامل محرک حرکت صعودی طلا، ضعف دلار آمریکا است. دلار آمریکا در حال حاضر نسبتا بالا باقی مانده است، با این احال از اوج خود در ابتدای ماه جاری میلادی حدود ۳ درصد کاهش داشته است.

تحلیلگران خاطر نشان می‌کنند که دلار آمریکا در حال از دست دادن جایگاه خود در برابر یورو است، زیرا بانک مرکزی اروپا سیگنال‌هایی مبنی بر افزایش نرخ بهره در ماه ژوئیه صادر کرده است.

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، در روز دوشنبه در اظهار نظری گفت:« با تغییر چشم‌انداز تورم نسبت به دوره قبل از همه‌گیری، مناسب است که متغیرهای اسمی تعدیل شوند که این شامل نرخ‌های بهره نیز می‌شود.»

  • کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management، گفت: «به نظر می‌رسد دلار آمریکا در حال حاضر به اوج خود رسیده و یک متغیر کلیدی ضد رشد طلا حذف شده است. هفته آینده بازارهای ارز می‌توانند فعالیت شدیدی از خود نشان دهند چرا که داده‌های زیادی منتشر می‌شوند.»
  • آدام باتن، استراتژیست ارشد ارز در Forexlive.com، گفت که با تضعیف بازده اوراق قرضه و دلار آمریکا، نسبت به طلا نیز خوش بین است.

این هفته ۱۷ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. در میان شرکت کنندگان، 11 تحلیلگر، معادل 65 درصد، خواستار افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند. در عین حال، دو تحلیلگر معادل 12 درصد نسبت به طلا در کوتاه مدت نظر نزولی داشتند و چهار تحلیلگر معادل 23 درصد نسبت به حرکت قیمت‌ها بی‌طرف بودند.

در همین حال، در نظرسنجی آنلاین مین استریت ۵۷۰ نفر رای دادند که از این میان ۳۱۷ نفر یا ۵۶ درصد نظر به صعود طلا در هفته آینده داشتند. ۱۶۳ نفر یا ۲۹ درصد نظر نزولی بر روی طلا داشتند و ۹۰ رای دهنده یا ۱۶ درصد نیز موضع خنثی اتخاذ کردند.

آیا خریداران طلا می‌توانند سطح ۱۸۵۰ دلار را حفظ کنند؟

این احساسات صعودی در حالی است که خریداران طلا در هفته گذشته تمام تلاش خود را کردند تا در نهایت توانستند قیمت طلا را بالای ۱۸۵۰ دلار در هر اونس نگه دارند. افزایش هفتگی طلا در حالی رخ می‌دهد که آخرین داده‌های تورمی نشان می‌دهد که قیمت‌های مصرف کننده احتمالا به اوج خود رسیده است. وزارت بازرگانی ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که شاخص خالص هزینه‌کرد مصرف شخصی که معیار تورم ترجیحی فدرال رزرو است، نسبت به سال پیش همین موقع ۴.۹ درصد رشد داشته است. این آمار برای ماه مارس افزایش ۵.۲ درصدی را نشان می‌داد.

با این حال، برخی از تحلیلگران گفته‌اند که حتی اگر تورم به اوج خود رسیده باشد، به سرعت کاهش نخواهد یافت. آنها معتقدند که حتی اگر فدرال رزرو همچنان به افزایش نرخ‌های بهره ادامه دهد، نمی‌تواند به زودی از تورم پیشی بگیرد.

  • باب هابرکورن، استراتژیست ارشد بازار در RJO Futures، گفت که هرگونه کاهش طلا باید در شرایط فعلی به عنوان یک فرصت خرید تلقی شود. وی افزود:« با توجه به این که نرخ‌های بهره واقعی همچنان پایین و منفی هستند، طلا تا پایان سال به مسیر خود برای رسیدن به ۲۰۰۰ دلار در هر اونس ادامه خواهد داد.»

او گفت:« تورم همچنان یک مشکل خواهد بود و باعث از بین رفتن تقاضای واقعی می‌شود و این بر اقتصاد فشار وارد می‌کند، فدرال رزرو نمی‌تواند به طور کامل با تهدید تورم مقابله کند، چرا که بازارهای سهام دچار تلاطم می‌شود.»

  • شان لوسک، مدیر والش تریدینگ، گفت که او نیز انتظار دارد که تورم همچنان یک مشکل باقی بماند، زیرا قیمت انرژی همچنان در حال افزایش است. وی افزود:« تهدید فزاینده تورم و افزایش ترس از رکود، طلا را به یک دارایی امن جذاب تبدیل خواهد کرد.»
  • آدریان دی رئیس Adrian Day Asset Management گفت که همچنان نسبت به طلا صعودی است چرا که فدرال رزرو در حال درک محدودیت‌های سیاست‌های پولی خود است.

او گفت:« نبرد بین اعتقاد به توانایی فدرال رزرو و سایر بانک‌های مرکزی برای مهار تورم بدون ایجاد رکود از یک سو و واقعیت‌های موجود در اقتصاد از سوی دیگر همچنان ادامه دارد و چیزی که در نهایت پیروز می‌شود، واقعیت است.»

منبع: Kitco

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟