بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 28 نوامبر

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 28 نوامبر

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 7 آذر

  • اعتراضات در چین

در تعطیلات آخر هفته اعتراضات گسترده ضد ویروس کرونا در بزرگترین شهرهای چین رقم خورد. با وجود افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا و تمدید محدودیت‌ها، هزاران شهروند چینی گرد هم آمدند تا نارضایتی خود را از استراتژی کووید صفر شی جین‌پینگ، که میلیون‌ها نفر را ماه‌ها بدون هیچ پیشرفتی در خانه‌های خود میخکوب کرده، نشان دهند.

سه سال از شروع همه‌گیری ویروس کرونا می‌گذرد و ریسک‌های بهداشتی در چین بیشتر از همیشه هستند. به دلیل اقدامات بسیار سختگیرانه قرنطینه، مردم چین هیچ شانسی برای ایجاد ایمنی جمعی یا ایمنی گله‌ای نداشتند، میزان واکسیناسیون پایین است و واکسن‌ها کارآمد نیستند.

گونه‌های جدید ویروس کرونا کمتر کشنده هستند، اما با سرعت بیشتری گسترش می‌یابند. به گفته کارشناسان، اگر شاهد بازگشایی در چین باشیم، ویروس کرونا مانند آتش گسترش می‌یابد و هزاران نفر کشته می‌شوند، آن هم به این دلیل که مردم به اندازه کافی مصون نیستند و سیستم بهداشتی برای این شوک آماده نیست.

این بدین معنی خواهد بود که بازگشایی چین ساده نخواهد بود. به نظر می‌رسد اقتصاد چین ممکن است از اقدامات بی‌پایان و بی‌معنی قرنطینه یا از یک بحران شدید بهداشتی، آسیب بیشتری ببیند.

سنتیمنت ضعیف در پی نگرانی‌ها از ویروس کرونا در چین

این هفته با سنتیمنت ضعیف در بازارهای آسیا شروع شد. بازار سهام استرالیا و چین افت کردند. شاخص هنگ سنگ (Hang Seng) بیش از 2% کاهش یافت و نفت افت 3 درصدی را تجربه کرد.

عدم اطمینان در مورد بازگشایی چین، نفت خام آمریکا را به زیر سطح حمایتی 75/76 دلار رساند. محدوده هدف بعدی برای فروشندگان نفت، محدوده حمایتی روانی 70 دلاری است.

یکی از عواملی که می‌تواند خونریزی در نفت را کاهش دهد، نشست آتی اوپک که برای 4 دسامبر برنامه ریزی شده، است. اوپک می‌تواند از بهانه چین برای محدود کردن بیشتر چشم انداز تولید استفاده کند و بتواند حمایتی برای افت نفت خام فراهم کند.

اما در حال حاضر فروشندگان کنترل را در دست دارند و هر گونه رالی، مانع مقاومتی در محدوده 77-80 دلار را پیش رو دارد.

رکورد فروش در جمعه سیاه، ایده رکود مصرف را در ایالات متحده از بین برد

اگر اعتراضات در چین شکل نمی‌گرفتند، باید در مورد رکورد فروش جمعه سیاه (Black Friday) در ایالات متحده بحث ‌میکردیم. این مسئله می‌تواند خوشحالی در مورد چرخش بالقوه فدرال رزرو در جهت نرم کردن اقتصاد ایالات متحده را از بین ببرد.

اما خریداران در ایالات متحده بیش از 9 میلیارد دلار در فروش آنلاین در روز جمعه هزینه کردند و انتظار می‌رود در دوشنبه مجازی نیز رکوردشکنی را شاهد باشیم و بیش از 11 میلیارد دلار خرج شود. (دوشنبه مجازی (Cyber Monday) یک روز پر از تخفیف برای کالاهای فروشگاه اینترنتی است که خرده فروشان آنلاین در جهت فروش بیشتر و انبارگردانی همانند روز جمعه سیاه برروی کالاهای خود تخفیف قرار می‌دهند و مردم می‌توانند به راحتی با دسترسی به اینترنت کالای مورد نیار خود را در این روز تهیه کنند.)

این دقیقاً چیزی نبود که انتظارش را داشتیم، چرا که تصور می‌شد ایالات متحده در چند هفته آینده وارد رکود مصرف شود.

قدرت آخرین داده‌های خرده‌فروشی، همراه با ارقام جمعه سیاه، ممکن است این هفته باعث احیای اعضای هاوکیش فدرال‌رزرو شود، به‌ویژه اگر داده‌های اشتغال ایالات متحده و تولید ناخالص داخلی (GDP)، اعداد قوی را نشان دهد.

روز چهارشنبه پیش‌بینی می‌شود تولید ناخالص داخلی برای سه ماهه سوم کمی به سمت بالا تجدید شود. همچنین پیش‌بینی می‌شود داده‌های اشتغال NFP روز جمعه عدد 200000 را برای ماه نوامبر ثبت کند که عدد بالایی است.

دلار هفته را صعودی آغاز کرد. جفت ارز EURUSD پایین‌تر از محدوده میانگین متحرک 200 در تایم فریم روزانه در محدوده 1.0380 قرار گفت (البته در حال حاضر بالاتر از این محدوده معامله می‌شود). شاخص S&P 500 هفته گذشته در بالاترین سطح از اواسط ماه سپتامبر بسته شد. با این حال اگر داده‌ها نشان دهند که بانک مرکزی آمریکا دلیلی برای توقف افزایش نرخ بهره ندارد، فروشندگان می‌توانند وارد عمل شوند.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟