بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 25 آوریل

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 25 آوریلمدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 5 اردیبهشت (25 آوریل)

  • افزایش ریسک گریزی و رشد دلار

در شروع هفته جریانات دارایی‌های امن بر بازارهای مالی غالب شدند. دلار در برابر دیگر رقیبان خود تقویت شد و شاخص دلار به بالاترین سطح در دو سال اخیر و به محدوده 101.73 رسید. معاملات آتی بازار سهام آمریکا نیز افت کردند که منعکس کننده فضای ریسک گریز بازار است. بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا بیش از 2% افت داشته است. شاخص فضای کسب و کار آلمان امروز در جلسه معاملاتی اروپا منتشر می‌شود.

سرمایه گذاران از کند شدن اقتصاد جهانی در بحبوحه درگیری طولانی روسیه و اوکراین، قرنطینه‌های مرتبط با ویروس کرونا در چین و تمایل بانک‌های مرکزی بزرگ برای تشدید سیاست‌های انقباضی خود، نگران هستند.

میخائیلو پودولویاک، مشاور رئیس‌جمهور اوکراین، در تعطیلات آخر هفته بیان کرد که نیروهای روسی به طور مستمر به کارخانه فولاد در ماریوپل، جایی که نیروهای اوکراینی در حال مقاومت هستند، «حمله می‌کنند».

جفت ارز EURUSD در واکنش به پیروزی مکرون در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه با گپ صعودی باز شد اما سریع بازگشتی داشت. این جفت ارز پس از لمس پایین‌ترین سطح از مارس سال 2020 نزدیک محدوده 1.0700 کمی بهبود یافته و بخشی از افت امروز خود را پس گرفته اما همچنان در محدوده منفی پایین‌تر از 1.0750 معامله می‌شود.

جفت ارز GBPUSD روز جمعه با افت 1.5 درصدی مواجه شد. پوند انگلیس پس از انتشار ناامید کننده داده‌های اقتصاد کلان انگلیس با فشار فروش شدیدی مواجه شد. این جفت ارز امروز حوالی 1.2730 معامله می‌شود.

علی‌رغم افت بازده اوراق خزانه داری تقاضا برای طلا در ابتدای هفته کاهش یافته است. جفت XAUUSD پایین‌تر از محدوده 1920 دلار معامله می‌شود. قوی بودن دلار بر این فلز گرانبها تاثیر منفی داشته است.

با توجه به این که ین به عنوان پناهگاه امن مورد تقاضا قرار گرفته است، جفت ارز USDJPY افت کرده است. کورودا، رئیس بانک مرکزی ژاپن، در رویداد صندوق بین المللی پول در روز جمعه سخنرانی داشت. وی بیان کرد بانک مرکزی ژاپن باید به طور مداوم و تهاجمی سیاست‌های تسهیلی پولی را ادامه دهد.

بیت کوین در تعطیلات آخر هفته در محدوده کوچکی نوسان می‌کند اما در ساعات اولیه امروز پایین‌تر از محدوده 40 هزار دلار قرار گرفت و افتی داشت. جفت BTCUSD حوالی 38500 معامله می‌شود. اتریوم طی پنج روز اخیر در محدوده منفی معامله می‌شود و امروز افت شدیدی تا محدوده 2800 دلار داشت.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

3 دیدگاه در “تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 25 آوریل
  1. نیوشا آراسته گفت:

    ممنون از مطالب خوبتون معاملات آتی بازار سهام آمریکا و شاخص دلار رو از چه منبعی می تونم چک کنم؟ اگر ممکنه منبع اصلی رو بفرمایید

    1. تریدینگ ویو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟