بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

طلا بر لبه پرتگاه؛ افزایش سنتیمنت نزولی با رسیدن قیمت به حمایت بحرانی 1675 دلار

طلا بر لبه پرتگاه؛ افزایش سنتیمنت نزولی با رسیدن قیمت به حمایت بحرانی 1675 دلار

پس از رسیدن قیمت به پایین‌ترین سطوح دو سال گذشته و تست حمایت های مهم، بازار طلا ممکن است با یک چالش مواجه شود. کاهش قیمت موجب تغییر نظر تحلیلگران وال استریت و سرمایه‌گذاران مین استریت شده که نشان از ریسک کاهش قیمت در کوتاه‌مدت دارد. در ادامه روندی که از ماه مارس و پس از اعلام سیاست‌های تهاجمی فدرال رزرو برای کاهش تورم شروع شد در هفته گذشته نیز ادامه داشت و به نظر نمی‌رسد که تورم به این سادگی کاهش یابد.
بازارهای در حال حاضر افزایش نرخ بهره 0.75 درصدی فدرال رزرو در جلسه هفته آینده را قیمت گذاری کرده‌اند؛ اما با اعلام شاخص قیمت مصرف‌کننده 8.3 درصدی درحالیکه انتظارات برای 8.1 درصد بود موجب گرایش اندک بازار به سمت افزایش نرخ بهره 1 درصدی نیز شد.
تقویت انتظارات هاوکیش موجب تقویت دلار و رسیدن بازده اوراق 10 ساله به 3.5 درصد شد که بیشترین سطح از آوریل سال 2011 است. در این شرایط تحلیلگران معتقدند که الگوی تکنیکالی طلا به شدت ضربه دیده و صعود کوتاه‌مدت این فلز گران‌بها بسیار دشوار خواهد بود.

  • آدریان دی، رئیس مدیریت دارایی Adrian Day گفت: «طلا در ناحیه اشباع فروش قرار دارد اما بهبود معاملات پس از چنین سقوط سنگینی کمی طول خواهد کشید. بنابراین می‌توان انتظار ضعف بیشتری در معاملات طلا داشت».

نتایج نظرسنجی کیتکو در وال‌استریت نشان می‌دهد که از میان 22 تحلیلگر شرکت‌کننده، 63 درصد انتظار ریزش، 18 درصد خنثی یا انتظار صعود برای طلا را دارند.
نتایج نظرسنجی کیتکو در مین‌استریت نشان می‌دهد که از 1045 شرکت‌کننده، 47 درصد انتظار ریزش، 15 درصد خنثی و 38 درصد انتظار صعود طلا را دارند.

طلا بر لبه پرتگاه؛ افزایش سنتیمنت نزولی با رسیدن قیمت به حمایت بحرانی 1675 دلار

این سنتیمنت نزولی در حالی رخ داده که طلا به کمترین سطوح 2 سال گذشته خود، یعنی 1661.90 دلار رسیده است. آخرین معامله طلا در روز جمعه 1684.30 دلار بود که نسبت به جمعه هفته گذشته 2.5 درصد کاهش داشت. سوال اساسی اما این است که قیمت طلا تا کجا پایین می‌آید. سطح 1675 دلاری حمایت بسیار مهمی برای طلا بوده و تحلیلگران بسیاری معتقدند که اگر این سطح شکسته شود روندصعودی 3 ساله طلا به اتمام خواهد رسید. برخی نیز به حمایت 1650 دلاری معتقدند.

  • کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management Inc گفت: « تا عدد 1550 دلار در هر انس حمایت چندانی برای طلا مشاهده نمی‌شود».
  • مارک چندلر، مدیر عامل بنوکبرن گلوبال فارکس، گفت: «هدف بعدی طلا 1610-1650 دلار است و احتمال کاهش قیمت تا 1500 دلار نیز در سال آینده وجود دارد».

هرچند بعید است که فدرال رزرو در هفته آینده نرخ بهره را 1 درصد افزایش دهد اما بازار انتظار اقدامات تهاجمی بیشتری را تا انتهای سال دارد. نرخ ترمینال مورد انتظار بازار برای انتهای سال 4.5 درصد است. دارایی‌های ریسکی تحت فشار قرار دارند و طلا نیز در حال حاضر یک دارایی ریسکی است، عباراتی نظیر پوشش امن در برابر تورم را فراموش کنید».
با این حال اما همه تحلیلگران نسبت به طلا دیدگاه نزولی ندارند.

  • اوله هانسن، رئیس استراتژی کامودیتی‌هادر Saxo Bank، گفت: «اتمام هفته با صعود قیمت به 1680 دلار می‌تواند نشانه‌ای از هفته‌ای مثبت برای طلا باشد. افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره می‌تواند کمی طلا را از زیر فشار خارج کند. همچنین مشخص نیست که قبل از شروع رکود تورمی و برای جلب توجه مردم، بازار سهام باید تا کجا ریزش دهد».
  • مایکل مور، بنیانگذار Moor Analytics، گفت: «روند نزولی طلا شاید تمام شده باشد. برای اطمینان از این امر قیمت باید بتواند بالای 1687 تثبیت شود».

منبع: Kitco

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

3 دیدگاه در “طلا بر لبه پرتگاه؛ افزایش سنتیمنت نزولی با رسیدن قیمت به حمایت بحرانی 1675 دلار
  1. josef20 گفت:

    63 درصد ریزشە ، کە شـما با سبز بولیش نشون دادید، لطفا اصلاحش کنید

  2. کمال آزادفلاح گفت:

    در نظر سنجی وال استریت تمایل بازار به 63 درصد صعود هست برای طلا که در جمله مربوط به وال استریت اشتباه درج شده است

    1. بهنام گفت:

      جالبه مطلب ترجمه کیتکو رو شما و سایت ایران بورس گذاشتید البته ایران بورس از شما زودتر گذاشتن صبح ساعت 11 هر دو مطلب همین خطای نگارشی رو داشتن کا یکم دقت کنید حداقل کپی میکنید یکبار بخونید بعد روی سایت بذارید اینجوری نشون میدید هیچ ارزشی به مطالبی که میزارید قائل نیستید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟