بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

چشم انداز جهانی رمزارزها در سال ۲۰۲۲ از دیدگاه بلومبرگ

رمزارز 2022 بلومبرگبا توجه به تحریم‌های اعمال شده از سوی چین و گسترش فناوری‌های انقلابی مانند استیبل کوین های دلاری و توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT)، انتظار داریم که ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ (با در نظر گرفتن مقررات مناسب و توجه به روند صعودی قیمت)، به استقبال از رمزارزها بشتابد.

عرضه نامحدود پول (ارز فیات) نتیچه‌ای جز افزایش قیمت‌‌ها نخواهد داشت، به ویژه در مورد بیت‌کوین و اتریوم که ذخایر محدودی دارند. اینکه چه چیزی ممکن است پیشروی سه تفنگدار (بیت کوین، اتریوم و استیبل کوین دلاری) را به خطر بیندازد، می‌تواند مهمترین پرسش سال ۲۰۲۲ باشد. اما ما انتظار داریم که پذیرش عمده رمزارزها بر اکثر نوسان‌ها (نظیر اصلاح تقریباً ۵۰ درصدی قیمت در سال ۲۰۲۱) غلبه کند. عادی شدن بازدهی بازار سهام و کاهش مداوم بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده ممکن است بر پرتفوی بیت کوین و اتریوم تاثیر مثبت داشته باشند.

بیت کوین، اوراق قرضه و فدرال رزرو

بیت کوین، اتریوم، رمزارزها، فدرال رزرو و عوامل تورم‌زدا در سال ۲۰۲۲
انگیزه مجدد فدرال رزرو برای کاهش محرک‌های اقتصادی و همچنین کاهش بازده اوراق قرضه ممکن است به یک فضای کلان اقتصادی در سال ۲۰۲۲ که به نفع ارزهای دیجیتال برتر مثل بیت کوین و اتریوم باشد، اشاره کنند. این واقعیت که در نزدیکی پایان سال ۲۰۲۱، دارایی‌های رمزارز در مقایسه با بازار سهام عملکرد بهتری داشتند، ممکن است حاکی از ادامه عملکرد برتر دارایی‌های دیجیتال در سال ۲۰۲۲ باشد.

چشم انداز جهانی رمزارزها در سال ۲۰۲۲ از دیدگاه بلومبرگآیا سیاست انقباضی فدرال رزرو یک رویا است؟ شاید جواب پیش بیت‌کوین باشد

آیا بیت کوین منتظر مرحله نهایی برنامه فدرال رزرو است؟ یک عامل اصلی در معکوس کردن انتظارات نسبت به سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو در سال ۲۰۲۲، افت بازار سهام است، که احتمالا موقعیتی برد/برد برای بیت‌کوین خواهد بود. مفهوم رمزارزها که اخیرا در حال تبدیل شدن به ابزاری برای ذخیره ارزش است، همچنان در حالت کشف قیمت باقی مانده است و به عنوان یک دارایی ریسکی محسوب می‌شود که با موج ارزش سهام در حال خیزش است. در صورت افت بازار سهام، بیت‌کوین با مقاومت اولیه روبرو می‌شود، اما از آنجا که کاهش قیمت سهام بر بازده اوراق قرضه فشار می‌آورد و انگیزه‌ای برای ایجاد نقدینگی بیشتر ازسوی بانک مرکزی می‌شود، اینجاست که ارز دیجیتال ممکن است ذینفع اصلی باشد. نمودار بالا قیمت‌گذاری آتی برای نرخ بهره‌های بالاتر از سوی فدرال رزرو در یکسال آینده را نشان می‌دهد. تلاش‌های ناموفق فدرال رزرو برای حفظ چرخه‌های سیاست انقباضی، بخصوص از زمان افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۱۵، نشان می‌دهند که ایالات متحده دنباله رو ژاپن و اروپا به سمت اوراق قرضه با بازده منفی است.

بازده کاهشی اوراق قرضه و بیت کوین. با وجود اجماع گسترده برای بهره اوراق قرضه بالاتر، ناتوانی اوراق قرضه بلند مدت خزانه‌داری ایالات متحده برای ماندن بالای سطح ۲ درصد شاید نشانگر اصلی بازگشت به یک قضای ضدتورمی در سال ۲۰۲۲ باشد که به نفع بیت‌کوین خواهد بود. اوراق قرضه بلند مدت ابتدا در فوریه سال ۲۰۲۰ زیر آستانه ۲ درصد سقوط کرد که نشان دهنده شدت پاندمی بود و بعد بیشتر دارایی‌های ریسکی در ماه مارس با این ریزش همراه شدند. نمودار گرافیکی ما نشان می‌دهد که بازده اوراق قرضه ایالات متحده به طور بالقوه پشت سر ژاپن و اروپا به محدوده بازده منفی در حال حرکت است. شاید این دارایی ذخایر دیجیتال برجسته‌ترین دارایی سودآور باشد.

چشم انداز جهانی رمزارزها در سال ۲۰۲۲ از دیدگاه بلومبرگشاید بیت‌کوین ذینفع اصلی از اوراق قرضه با بازده منفی باشد

سرمایه‌ها از سمت طلای سنتی به سمت بیت‌کوین و اتریوم در حال انتقال هستند. سوال اصلی سال ۲۰۲۲ این است که آیا این جریانات معکوس می‌شوند یا سرعت می‌گیرند. با توجه به کاهش بازده اوراق قرضه، نظر ما روی گزینه دوم یعنی سرعت بیشتر است.

آیا رمزارزها در مقایسه یا بازار سهام مزیتی دارند؟
قدرت واگرای رمزارزها در برابر بازار سهام و بهبودی قوی از ریزش شدید در سال ۲۰۲۱ ممکن است زمینه را برای افزایش قیمت دارایی‌های رمزارزها در سال ۲۰۲۲ فراهم کند. در مقایسه با سهام‌های عمده (مثل داو جونز) که از زمان سقوط در سال ۲۰۲۰ هیچ اصلاحی در حد ۱۰ درصد نداشته‌اند، رمزارزها شاید در سال ۲۰۲۲ مزیتی نسبی داشته باشند. نمودار گرافیکی ما نشان می‌دهد که علیرغم کاهش S&P500 در پایان نوامبر، شاخص رمزارز  Galaxy Crypto در حال بهبود است. رمزارزها دارایی‌های ریسکی هستند اما رمزارزهای اصلی مثل بیت‌کوین و اتریوم ممکن است در حال تبدیل شدن به دارایی‌های ذخیره ارزش (مثل طلا) باشند.

کاهش عرضه یک ویژگی‌ کلیدی است که وجه اشتراک این دو رمزارز اصلی است. در حالی که شاید در روزهای اولیه پذیرش رمزارزها در پرتفوی سرمایه‌گذاری‌ها باشیم، دارایی‌های دیجیتال ممکن است نسبت به یک بازار سهام بیش از اندازه رشد یافته، برتری داشته باشند.

چشم انداز جهانی رمزارزها در سال ۲۰۲۲ از دیدگاه بلومبرگقدرت واگرایی دارایی‌های رمزارز در مقابل بازار سهام

استیبل‌کوین‌های دلاری، بیت‌کوین، اتریوم

سه رمزارز استوار و قابل اعتماد برای سال ۲۰۲۲؟ استیبل‌کوین‌های دلاری، اتریوم، بیت‌کوین. استیبل‌کوین‌های دلاری راهی بهتر برای تراکنش‌های مالی هستند، یک اکوسیستم در حال پیشرفت و نوعی از دارایی که آینده روشنی دارد. این استیبل‌کوین‌‌ها مهمترین بخش در حال توسعه از انقلاب پول دیجیتال هستند و سومین پایه از سه‌پایه دنیای رمز‌ارزها. بنظر می‌رسد روند صعودی در دو بازار دیگر (بیت‌کوین و اتریوم)، به اندازه‌ی ارزش بازار در حال توسعه‌ی استیبل‌کوین‌ها بادوام باشد.

بیت کوین، اتریوم و استیبل‌کوین‌های دلاری در ۲۰۲۲. عملکرد گذشته نمی‌تواند ملاکی برای نتایج آینده باشد، اما زمانی که یک نوع دارایی جدید از دارایی‌های قبلی بهتر عمل کند، مخالفان چاره جز پیوستن به آن ندارند. به نظر ما این فرآیند یک نقش اساسی در سال ۲۰۲۲ ایفا خواهد کرد، چرا که اگر مدیران مالی اگر همچنان بخشی از پورتفوی حسابشان را به رمزارزها اختصاص ندهند، ریسک‌ زیادی را متحمل خواهند شد. نمودار گرافیکی ما نشان می‌دهد که شاخص رمزارز گلکسی بلومبرگ (BGCI) از پایان ۲۰۱۹ تا حالا ۱۲۰۰ درصد افزایش یافته است در حالی که S&P500 تقریبا ۹۰ درصد افزایش داشته است. چنین عملکرد خارج از تصوری معمولا همراه با نوسانات زیادی همراه است و کاهش تقریبا ۶۰ درصدی BGCI در سال ۲۰۲۱ می‌تواند زمینه‌ای برای جذابیت بیشتر آن در سال ۲۰۲۲ ایجاد کند.

چشم انداز جهانی رمزارزها در سال ۲۰۲۲ از دیدگاه بلومبرگتکثیر استیبل‌کوین‌های دلاری و پیشرفت BGCI

هشتاد درصد شاخص BGCI را بیت‌کوین و اتریوم تشکیل می‌دهد. یک روند ثابت در سال ۲۰۲۱ که انتظار داریم در سال ۲۰۲۲ شتاب بگیرد، تکثیر استیبل‌کوین‌های دلاری است. نمودار ما نشان می‌دهد که ارزش بازار استیبل‌کوین‌های دلاری به بالای ۱۳۰ میلیارد دلار رسیده است.

سلطه استیبل‌کوین‌های دلاری در میان بقیه رمزارزها. در مقایسه با ۱۵۰۰۰ رمزارز رقیب دیگر که برای رسیدن به صدر بازار تلاش می‌کنند، استیبل‌کوین‌های دلاری مهم در کنار بیت‌کوین و اتریوم در صدر اکوسیستم قرار دارند، . بایننس کوین، سولانا و کاردانو جای XRP، بیت‌کوین کش و چِین‌لینک را_که تا یک سال پیش نزدیک صدر جدول بودند_ گرفته‌اند. نمودار ما سیر صعودی و پایدار ارزش بازار استیبل‌کوین‌های دلاری را در کنار بیت‌کوین و اتریوم نشان می‌دهد. همانطور که شیبا و دوجی‌ کوین نشان داده‌اند، هنوز فضای رمزرارزها درگیر سفته‌بازی عمیقی است، اما سه مورد صدر جدول همچنان به حفظ سلطه خود ادامه می‌دهند.

چشم انداز جهانی رمزارزها در سال ۲۰۲۲ از دیدگاه بلومبرگروند صعودی در بازار استیبل‌کوین‌های دلاری

سهم درصدی اتریوم از کل بازار رشد خوبی داشته است و از 10 درصد در سال قبل، به ۲۰‌ درصد رسیده است. یکی از دلایل احتمالا این است که اکثر استیبل‌کوین‌های دلاری روی پلتفرم اتریوم فعالیت می‌کنند.

استیبل‌کوین‌های دلاری: برترین بازار صعودی در میان دارایی‌های دیجیتال
قابلیت تراکنش و انتقال استیبل‌کوین‌ها به صورت شبانه روزی با تسویه حساب فوری و دریافت بهره بسیار بالاتر از دلار اروپایی (دلار اروپایی به تمام دلارهایی اطلاق می شود که خارج از سیستم بانکی آمریکا سپرده‌گذاری می‌شود) از ویژگی‌های استیبل‌کوین‌های دلاری است، دارایی‌های دیجیتال مثل اتریوم نیز چنین ویژگی‌های مشابهی دارند. این امر باعث افزایش ارزش دلار شده است و آن را به اکثر دارایی‌های مالی سرازیر کرده است. در دنیایی که به سرعت در حال دیجیتالی شدن است، رفتن به سمت انجام تراکنش از طریق توکن‌های دیجیتالی شاید اجتناب ناپذیر باشد. نمودار زیر سقف بازار رو به رشد پنج استیبل‌کوین دلاری (تتر در رتبه اول) را با بیت‌کوین و اتریوم مقایسه می‌کند. طبق داده‌های Coinmarketcap، حجم معاملات تتر معمولاً بیشتر از مجموع حجم معاملات بیت‌کوین و اتریوم است. (تتر خود یک توکن اتریوم است)

چشم انداز جهانی رمزارزها در سال ۲۰۲۲ از دیدگاه بلومبرگ

تغییر ارزش بازار از پایان سال ۲۰۱۹

در مسیر همیشه ناهمواری‌هایی وجود دارد، اما ظهور ارزهای دیجیتالی متعلق به بانک‌های مرکزی اساساً چیز جدیدی نیست، و جهان هم‌اکنون نیز به دنبال استیبل کوین های دلاری رفته است.

بازار صعودی بیت‌ کوین

آیا بیت کوین در سال ۲۰۲۱ باز یک بازار صعودی جدید را شروع کرده است؟
سوال کلیدی پیش روی بیت کوین برای سال ۲۰۲۲ این است که آیا این رمزارز در در حال تشکیل یک سقف قیمتی است یا اینکه در حال تثبیت یک بازار صعودی است. ما معتقدیم که مورد دومی صحیح است و چرا که می بینیم بزرگترین رمزارز جهان به خوبی در مسیر تبدیل شدن به وثیقه دیجیتال جهانی است؛ جهانی که خود به سمت دیجیتالی شدن می‌رود. حمایت کلیدی در محدوده ۵۰ هزار دلار و مقاومت در محدوده ۱۰۰ هزار دلار در سال ۲۰۲۲ اهمیت خیلی زیادی خواهند داشت.

اولین محدوده‌ی درگیری بیت کوین در سال ۲۰۲۲ بین ۴۰۰۰۰ تا ۷۰۰۰۰ دلار است
از نظر ما  دلایلی که باعث شد بیت کوین در سال ۲۰۲۱ یک اصلاح قیمتی ۵۰ درصدی داشته باشد جنبه فاندامنتال صعودی دارد و می‌تواند افزایش قیمت در سال ۲۰۲۲ را تقویت کند. پشت سر گذاشتن تحریم چین در استخراج رمزارزها و نیز رفع مشکلات در زمینه مصرف انرژی توانسته‌اند زیربنای بیت کوین را بهبود دهند، نشانه آن بازگشت قیمت از کف در ماه جولای است. اکثر اپراتورهای استخراج به مکان‌های امن‌تری در ایالات متحده و کانادا منتقل شده‌اند و مصرف انرژی بزرگترین شبکه غیرمتمرکز جهان نشان دهنده قدرت آن است. نمودار زیر شروع دوباره یک بازار صعودی را نشان می‌دهد، بخصوص از زمانی که قیمت در کف، حدود ۳۰۰۰۰ دلار، در ماه جولای بود.

چشم انداز جهانی رمزارزها در سال ۲۰۲۲ از دیدگاه بلومبرگ

ریزش‌های سال ۲۰۲۱ در بیت‌کوین، افزایش سفته‌بازی در این دارایی را متوقف کرد

قیمت ۴۰ هزار دلار حمایت خوبی است، درست زیر میانگین متحرک ۲۰-هفته‌ای و خط روند از ماه جولای. در محدوده ۷۰۰۰۰ دلار مقاومت اولیه قرار دارد، در مقابل آن خط روند بالایی کانال.

آیا بیت کوین در مسیر ۱۰۰ هزار دلار در سال ۲۰۲۲ است؟
بنظر می‌رسد بیت کوین در مسیر رسیدن به ۱۰۰ هزار دلار باشد و  با توجه به اصول اولیه اقتصاد در کاهش عرضه و افزایش تقاضا، مسئله تنها زمان رسیدن بیت کوین به این قیمت باشد. نمونه‌های فراوانی وجود دارند که نشان می‌دهند در سال ۲۰۲۲ بیت کوین به فرآیند توسعه در جامعه جهانی ادامه می دهد. پذیرش از سوی صندوق‌ها و قراردادهای آتی قابل معامله در ایالات متحده، کانادا و اروپا و اعلام بیت کوین به عنوان ارز قانونی در السالوادور همگی نشان‌دهنده‌ی یک بازار صعودی از دیدگاه جهانی هستند. نمودار زیر کاهش عرضه بیت کوین در کنار افزایش قیمت‌ با نوسانات ظاهراً آرام را نشان می‌دهد.

چشم انداز جهانی رمزارزها در سال ۲۰۲۲ از دیدگاه بلومبرگ

افزایش قیمت بیت کوین همراه با توسعه در جامعه جهانی و کاهش عرضه آن

طبیعی است که انتظار کاهش نوسان در یک دارایی در حال رشد را داشته باشیم، و شاهد همین کاهش در بنچمارک رمزارزها نیز هستیم. نوسانات سالانه کمی کمتر از ۸۰ درصد تقریباً مشابه وضعیت سال ۲۰۱۸ هستند، اما قیمت بسیار بالاتر از آن زمان است که نشان دهنده رو آوردن جامعه جهانی به آن است.

بیت کوین چیزی فراتر از نسخه دیجیتالی طلا
در صورت تکرار الگو‌های گذشته، مسیر بالقوه برای قیمت بیت کوین تثبیت در محدوده ارزش صد برابری در ازای هر انس طلا و از سر گرفتن نوسانات نزولی است. نمودار زیر نشان می‌دهد که قیمت رمزارزها نسبت به طلا می‌توانند به پیشرفت خود ادامه بدهد، همانطور که وضعیت میانگین ۲۸۰ روزه قیمت بیت کوین در مسیر بازگشت از کف سال ۲۰۲۱ گواه این مدعاست. در پایان سال ۲۰۱۶، میانگین قیمتی ۲۸۰ روزه یک کف مشابه ساخت؛ آن هم زمانی که مقاومت نسبت یک برابری بیت کوین به طلا شکسته شد و در ادامه به سمت نسبت ۱۰ برابری در پایان سال ۲۰۱۷ حرکت کرد. یکی دیگر از از نقاط اشتراک سال ۲۰۲۰ با سال ۲۰۱۶ کاهش عرضه در نتیجه هاوینگ بود.

چشم انداز جهانی رمزارزها در سال ۲۰۲۲ از دیدگاه بلومبرگ

نوسانات بیت کوین در مسیر ۱۰۰ برابر شدن در مقابل طلا – نوسانات

به عقیده ما، عاملی غیرمنتظره با پشتوانه‌ای فاندامنتال باید این شاخص تکنیکال را حرکت دهد تا بیت کوین بتواند در مسیر خود برای افزایش ارزشش در مقابل طلا پیشروی کند.

بازار صعودی بیت کوین در حال تثبیت و بلوغ
انتظار داریم شاهد یک توقف، اصلاح و نوسازی در روند صعودی بیت کوین در نزدیک شدن به سال ۲۰۲۲ باشیم. نمودار زیر قیمت این رمزارز را در ۱۸ نوامبر نسبت به دوره مشابه آن در پایان سه ماهه‌ اول سال نشان می‌دهد. کاهش نوسانات همراه با افزایش عمق بازار و نفوذ رمزارزها در جامعه جهانی، روندهای پایداری هستند که اعتقاد داریم همراه با تمایل به افزایش قیمت، توجه بیشتری را جلب کنند. شروع ۲۰۲۱ نقطه عطفی برای بیت کوین بود – نوسانات ۲۶۰ روزه‌ی آن برای اولین بار تا پایین‌ترین سطح خود در برابر اکثر دارایی‌های اصلی بخصوص S&P500 سقوط کرد.

چشم انداز جهانی رمزارزها در سال ۲۰۲۲ از دیدگاه بلومبرگ

بیت کوین در سه ماهه چهارم بدون تغییر نسبت به سه ماهه اول

کاهش ۵۰ درصدی در سه ماهه دوم می‌تواند به استحکام شالوده بیت کوین کمک کند، و ما پتانسیل بیشتری برای حرکت بیت کوین به سمت ۱۰۰ هزار  دلار می‌بینیم تا سقوط به زیر 50 هزار دلار. (۱۱/۱۹/۲۱)

بازار صعودی اتریوم

چه چیزی می‌تواند جلوی بازار صعودی اتریوم را در سال ۲۰۲۲ را بگیرد؟
تقاضا در حال افزایش است و عرضه در حال کاهش و موقعیت اتریوم در مرکز دیجیتالی کردن امور مالی و پولی شالوده‌ای برای افزایش بیشتر قیمت‌ها است. اتریوم در سال ۲۰۲۱ یکی از بهترین عملکرد‌ها را بین دارایی‌های رمزارز اصلی داشت و انتظار داریم که پس از کاهش ۶۰ درصدی در نیم سال اول به مسیر خود ادامه دهد.

محدوده‌ درگیری بازار صعودی اتریوم بین ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار است.
اتریوم در حالی با افزایش پذیرش و کاهش عرضه وارد سال ۲۰۲۲ می‌شود که امسال در برابر اصلاحات قابل توجهی مقاومت کرد. سوال کلیدی این است که قیمت‌ها چقدر لازم است افزایش پیدا کنند تا شاهد یک پولبک در قیمت باشیم؟ و چه میزان نفوذ قیمت رمزارز شماره دوم جهان در حمایت باعث خواهد شد تا خریداران علاقمند دوباره وارد میدان شوند؟ طبق نمودار زیر، کاهش تقریبا ۶۰ درصدی قیمت و رسیدن تا کف ماه جولای را به عنوان شروع یک بازار صعودی نودر نظر می گیریم. این اصلاح قیمتی، ۴۰۰۰ دلار را به مقاومت کلیدی و ۲۰۰۰ دلار به حمایت کلیدی تبدیل کرد. مقاومت قبلی حالا تبدیل به حمایت شده است، و شاید ۴۰۰۰ دلار یه عنوان یک پیوت کلیدی در سال ۲۰۲۲ عمل کند.

چشم انداز جهانی رمزارزها در سال ۲۰۲۲ از دیدگاه بلومبرگ

نیازی به پیچیده کردن یک بازار صعودی نیست

اتریوم به عنوان ارز پایه اصلی برای NFTها و یک توکن پلتفرم قابل اعتماد برای استیبل‌کوین‌های دلاری، اهمیت خود را در سال ۲۰۲۱ نشان داد و ما رشد آن بر همین اساس را برای سال ۲۰۲۲ پیش‌بینی می‌کنیم. البته که موفقیت باعث ایجاد رقابت می‌شود، با این حال، خیلی ها برای نابود کردن اتریوم آمدند اما دیگر هیچ اثری از آنها نیست.

اتریوم، ذینفع اصلی از ETF بیت کوین
از زمان راه‌اندازی اولین صندوق ETF بیت‌ کوین در ایالات متحده، این واقعیت که اتریوم یکی از بهترین عملکردها را داشته است شاید نشان دهنده‌ی یک بازار صعودی پایدار برای دومین رمزارز برتر جهان باشد. اگر ملاک را روز قبل از راه اندازی ETF  بیت‌کوین (BITO) در 19 اکتبر قرار دهیم، در مقایسه با کاهش ۸ درصدی بیت کوین، اتریوم ۲۰ درصد افزایش داشته است. به نظر می‌رسد اتریوم در روزهای اولیه تبدیل شدن به وثیقه اینترنتی و مرکز ساخت پلتفرم برای دیفای، فینتک و NFTها است.

چشم انداز جهانی رمزارزها در سال ۲۰۲۲ از دیدگاه بلومبرگ

مقایسه عملکردها از زمان راه اندازی بیت کوین ETF در ایالات متحده

کاهش عرضه ناشی از تغییر پروتکل اتریوم در سال ۲۰۲۱، به پشتیبانی از قیمت این رمزارز کمک خواهد کرد. اگر افزایش حجم و قراردادهای آتی باز در CME را ملاک قرار دهیم، به این نتیجه می‌رسیم که احتمالا زمان زیادی تا تشکیل یک صندوق آتی ETF برای دومین رمزارز جهان باقی نمانده است.

ظهور رمزارز، دیفای و اتریوم
اتریوم در‌ جایگاه اصلی برای هدایت موجی از دیجیتال‌سازی، توکن‌سازی، دیفای، فینتک، و NFTها قرار دارد. نمودار ما قیمت دومین رمزارز جهان را نشان می‌دهد که با کل ارزش بازار دارایی‌های رمزارز در Coinmarketcap به صورت موازی در حرکت است. اکثر NFTها در اتریوم هستند، این یعنی یک اکوسیستم در حال گسترش که نشان دهنده‌ی تقاضا برای اتریوم است. بیت کوین در راه تبدیل شدن به دارایی ذخیره دیجیتال جهانی است، در حالی که اتریوم به عنوان وثیقه اینترنتی پذیرفته می‌شود. پرمعامله‌ترین دارایی رمزارز، تتر، یک استیبل‌کوین دلاری و توکنی در بستر اتریوم است. همچنین بازی ویدیویی آنلاین محبوب Axie Infinity در شبکه اتریوم فعالیت می‌کند.

براساس داده‌های etherchain.org حدود ۶۳۰ هزار اتریوم (نزدیک به ۵۰ درصد از عرضه عادی) از زمان شروع ماه آگوست تا اکتبر سوزانده شده است در حالی که میانگین عرضه ماهانه از آگوست ۲۰۲۰ تاکنون تقریبا ۴۱۰ هزار بوده است.

چشم انداز جهانی رمزارزها در سال ۲۰۲۲ از دیدگاه بلومبرگ

اتریوم – پلتفرم رمزارز، وثیقه اینترنتی

اتریوم نفوذ و تسلط خود را بدست آورده است. موفقیت باعث رقابت می‌شود و خیلی‌ها دنبال نابود کردن اتریوم هستند اما می‌بینیم که رمزارز دوم جهان در مقابل تمام این چالش‌ها هنوز از جایگاه خود دفاع می‌کند.

احتمال سقوط آزاد عرضه اتریوم
گرچه مشکلات زیادی ممکن است حین ارتقاء به فناوری جدید اترویم 2 رخ دهد، اما ما شاهد بلوغ این فناوری با شیب نزولی پایدار در روند عرضه هستیم – که براساس اصول اقتصاد – باعث افزایش قیمت اتریوم خواهد شد. نمودار زیر، روند کاهش سریع ذخایر جدید اتریوم را نشان می‌دهد که بعد از تغییرات رخ‌داده در پروتکل در اوایل آگوست و آغاز فرایند سوزاندن کوین‌های در حال گردش رخ داد. برای اولین بار نرخ تغییر ۵۲ هفته‌ای در تعداد کوین‌های جدید در برابر کل موجودی در مسیر سقوط به زیر ۴ درصد است. تقاضا برای دومین رمزارز جهان چندان مشخص نیست، اما عرضه آن ممکن است کمتر از عرضه بیت کوین شود که امسال افتی ۲ درصدی را داشت.

چشم انداز جهانی رمزارزها در سال ۲۰۲۲ از دیدگاه بلومبرگ

روند عرضه به نفع افزایش قیمت اتریوم است.

چشم انداز جهانی رمزارزها در سال ۲۰۲۲ از دیدگاه بلومبرگ

صفحه کریپتو (CRYP) در ترمینال بلومبرگ

منبع: بلومبرگ

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟