ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تغییر لحن ظریف فدرال رزرو منجر به صعود انس در هفته آینده خواهد شد؟

تغییر لحن ظریف فدرال رزرو منجر به صعود انس در هفته آینده خواهد شد؟

طبق آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو، تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران مین‌استریت در هفته آینده روندی صعودی برای طلا متصورند. این سنتمینت صعودی درحالی قوت گرفته که طلا در هفته گذشته با رشد 2 درصدی به مقاومت بسیار مهمی رسیده است. آخرین قیمت هر اونس طلا طی قراردادهای آتی ماه دسامبر به 1780.30 دلار رسید.

  • دانیل پاویلونیس، کارگزار ارشد کامودیتی در RJO Futures، گفت: «طلا در کوتاه مدت صعودی خواهد بود. این صعود اخیر طلا در حالی رخ داده است که سنتیمنت بازار به طور قابل توجهی نزولی بود. در قیمت‌های بالا به دلیل خروج خرس‌ها از بازار احتمالا یک شورت اسکوئیز ایجاد خواهد شد. از نظر فاندامنتالی هم از بین رفتن لحن هاوکیش فدرال رزرو می‌تواند تا پایان سال از قیمتهای بالای انس حمایت کند.

جروم پاول، ریاست فدرال رزرو، به احتمال ادامه‌دار بودن سیاست‌های انقباضی اشاره کرد و افزود که اقدامات بانک مرکزی در آینده به داده‌ها بستگی خواهد داشت. او همچنین به کاهش سرعت سیاست‌های انقباضی اشاره داشت که همزمان با احساس شدن تاثیر افزایش نرخ بهره در اقتصاد عملی خواهد شد.

  • دانیل پاویلونیس اضافه کرد: «فدرال رزرو نشان داد که قرار نیست به رفتار گذشته خود در مورد نرخ بهره ادامه دهد و طلا به همین دلیل وارد یک رالی صعودی شد».

این هفته 16 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو شرکت داشتند. 11 تحلیلگر یا 69 درصد منتظر افزایش قیمت طلا در هفته آتی هستند. 3 تحلیلگر یا 19 درصد نظر نزولی نسبت به طلا داشته 2 تحلیلگر یا 13 درصد هم نظرشان نسبت به طلا خنثی بود.
در همین حال 1543 رای در نظرسنجی آنلاین مین استریت اخذ شد که از این میان 961 نفر یا 62 درصد نظر به کاهش طلا در هفته آینده داشتند. 334 نفر یا 22 درصد نظر صعودی بر روی طلا داشتند و 248 نفر یا 16 درصد نیز بی‌طرف بودند.

  • تغییر لحن ظریف فدرال رزرو منجر به صعود انس در هفته آینده خواهد شد؟آدام باتن، استراتژیست ارشد ارز در سایت Forexlive.com، گفت: «در کوتاه‌مدت طلا صعودی خواهد بود. تغییر لحن ظریف فدرال رزرو تمام چیزی بود که بازار به آن نیاز داشت و موجب حفظ حمایت 1680 دلاری شد. از این ناحیه فضای رشد وسیعی در اختیار انس قرار دارد».

با این وجود تمامی تحلیلگران نسبت به طلا نظر صعودی ندارند. روز جمعه، تحلیلگران موسسه TD در یادداشتی اعلام کردند که بازار در اشباع خرید قرار داشته و از همین رو وارد معامله فروش طلا خواهیم شد.

  • فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures، گفت: «احتمال رسیدن طلا به 1800 بسیار بالا است و در آن نقطه ما به دنبال سیو سود خواهیم بود. بازارها ممکن است در مورد انتظاراتشان از تغییر لحن فدرال رزرو کمی زود عمل کرده باشند. داده PCE در روز جمعه نشان داد که تورم ایالات متحده در سقف 40 سال اخیر خود قرار دارد. اگر تورم به روند صعودی خود ادامه دهد فدرال رزرو هم افزایش نرخ بهره را متوقف نخواهد کرد که کاملا به ضرر طلا است».
  • مارک چندلر نیز گفت: «پس از دو هفته صعود برای طلا برای هفته آینده نظری خنثی دارم. سرمایه‌گذاران باید به گزارش NFP روز جمعه توجه ویژه‌ای داشته باشند. پیش‌بینی می‌شود این داده 250 هزار شغل اعلام شود، که قبل از دوران پاندمی عدد بسیار خوبی بود. بازده اوراق 10 ساله پس از رسیدن به 3.5% تا 2.65% کاهش داشت و تا پیش از گزارش اشتغال احتمالا پایین‌تر از این عدد نخواهد رفت. این امر موجب توقف روند طلا پس از دو هفته صعود متوالی، که برای اولین بار از ماه مه رخ داد، حواهد شد».

منبع: Kitco

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟