آخرین مقالات
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

پیش بینی بازارها برای نیمه دوم سال ۲۰۲۴

زمان مطالعه: 3 دقیقه

بازارها در سال 2024

به طور کلی، شرایط بازارهای  مالی در ژوئن ۲۰۲۴ تثبیت قابل توجهی را برای اقتصاد جهانی به نمایش گذاشت. پیش‌بینی بانک جهانی از نرخ رشد ۲.۶ درصدی برای سال جاری، اولین دوره توسعه پایدار و ثبات بازار در بیش از سه سال گذشته را نشان می‌دهد. این مسئله علیرغم عدم قطعیت‌ها و شرایط مختلف در بازار پس از اختلالات همه گیری ویروس کرونا است.

شاخص‌های بازار مانند NASDAQ Composite Index و S&P 500 Index در ماه ژوئن رشد مثبت قابل توجهی را تجربه کردند. در همین حال، قیمت فلزات گرانبها تاب آور باقی ماند و بالاتر از بالاترین قیمت در ماه مارس معامله شدند، علیرغم اینکه از اوج خود در سه ماهه دوم اصلاحی داشتند. برعکس، فلزات پایه غیر آهنی با عوامل منفی نزولی مواجه شدند. در ادامه ماه، قیمت فلزات اساسی مانند مس و سرب روند نزولی داشتند. در مجموع، افزایش عدم اطمینان و سفته بازی‌ها با وجود گسترش مداوم بازار، نوسانات را بالا نگه می‌دارد.

دوره مستر کلاس طلا

جامع‌ترین دوره آموزشی طلا

این دوره در مجموعه یوتوفارکس تهیه شده و نتیجه سال‌ها تجربه در حوزه معامله‌گری طلا و فارکس است. این دوره توسط مجموعه‌ای از معامله‌گران حرفه‌ای یوتوفارکس تهیه شده است. با خرید این دوره از تجربه چندین معامله‌گر بهره‌مند خواهید شد.

مجموعه‌ای از شاخص‌های اقتصادی قوی باعث افزایش عملکرد بازار سهام در ماه ژوئن شد. اقتصاد ایالات متحده تاب آوری قابل‌توجهی را نشان داد که ناشی از هزینه‌های مصرف کننده قوی بود و باعث شد فدرال رزرو رویکرد محتاطانه‌ای را حفظ کند. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که رشد ناخالص داخلی آمریکا تقریباً ۲.۳ درصد باشد و نرخ بهره توسط فدرال رزور ثابت نگه داشته است و هرگونه کاهش احتمالی نرخ بهره در اواخر سال انجام شود.

در نتیجه، شاخص ترکیبی نزدک شاهد افزایش قابل توجهی بود که کمی بیش از ۴.۷ درصد در ماه افزایش یافت. اطمینان سرمایه گذاران به سهام بخش فناوری و حجم بالای خریدار نیز به افزایش قیمت‌ها کمک کرد. به همین ترتیب، شاخص S&P 500 رشد کمی بیش از ۲.۵ درصد را در ماه ثبت کرد. در همین حال، گزارش‌های درآمدازیی مثبت و هزینه‌های مصرف‌کننده پایدار، عملکرد شاخص را در میان عدم قطعیت‌های جهانی در سایر دارایی‌ها تقویت کرد.

چرا آکادمی ماکروترید؟

با عضویت در آکادمی ماکروترید، شما تحلیل فاندامنتال بازار فارکس را در کنار سیگنال، آموزش و گفتگو با تحلیلگران و اعضای آکادمی دریافت خواهید کرد.

عضویت رایگان

برخلاف سایر بازارها، قیمت طلا و نقره نسبت به اوج خود در ماه گذشته کاهشی ملایم داشت. با ادامه عقب نشینی قیمت‌ها از بالاترین سطح خود، سرمایه گذاران و فعالان بازار به دلیل عدم اطمینان مداوم با عوامل منفی روبرو می شوند. علیرغم کاهش، قیمت‌ها بالاتر از بالاترین حد خود در مارس ۲۰۲۴ ثابت ماندند. این نشان‌دهنده تقاضای صنعتی قوی، به‌ویژه در بخش‌های الکترونیک و انرژی‌های تجدیدپذیر است.

فلزات اساسی مانند مس و سرب نیز با عوامل معکوس نزولی مواجه شدند که فشار قیمت‌ها را به سمت عدم قطعیت سوق داد. با این حال، تقاضای قوی از بخش‌های ساخت‌وساز و انرژی قیمت‌ها را نسبتاً ثابت نگه داشت، حتی با وجود اینکه تقاضای چین همچنان نشان‌دهنده ضعف احتمالی بازار است.

با کاهش قیمت‌ها از اوج خود در ماه مه، اوراق خزانه‌داری تحت فشار نزولی قرار گرفتند. مانند فلزات گرانبها، قیمت‌ها سقف پایین‌تری تشکیل داند و نتوانستند حتی سودهای اندک را حفظ کنند. در همین حال، تعدیل‌های اقتصادی مداوم و موضع محتاطانه سیاست پولی فدرال رزرو همچنان بر نرخ بازده اوراق خزانه داری ۱۰ ساله فشار می‌آورد.

بازده اوراق کوتاه‌مدت نیز با نوسانات قابل‌توجهی مواجه شد، به طوری که بازده اوراق خزانه‌داری ۲ ساله در ماه نزدیک به ۴.۶۷ درصد بسته شد. این عملکرد همچنان با تغییرات سیاست‌های فدرال رزرو و انتشار داده‌‌های اقتصادی مرتبط است. بازده اوراق بلندمدت، مانند اوراق خزانه داری ۳۰ ساله، در ۴.۳۴ درصد در ماه بسته شد که نشان دهنده شرایط بالقوه اقتصادی آینده، از جمله کاهش روند تورم و تغییرات احتمالی سیاست پولی است.

به طور کلی، بازارها احتمالاً خوش بینانه و باثبات باقی خواهند ماند که با افزایش اشتغال قابل توجه و نرخ بیکاری پایین حمایت می‌شوند. اگرچه به نظر می‌رسد تورم کاهش یافته اما همچنان بالا است که این مسئله احتمالاً فدرال رزرو را وادار می‌کند محتاط بماند و نرخ‌ بهره را ثابت نگه دارد. در همین حال، ثبات نرخ بهره، کاهش تورم و هزینه‌های پایدار مصرف‌کننده باید از ادامه سرمایه‌گذاری حمایت کند. از سوی دیگر، درگیری‌ها و عدم قطعیت‌های جهانی می‌تواند باعث ایجاد عوامل منفی و نوسان در بازارهای مالی شود.

پیش‌بینی‌ها برای باقی‌مانده سال حاکی از یک رویکرد محتاطانه است، با تغییر احتمالی نرخ بهره در صورتی که داده‌های اقتصادی قوی باقی بماند و تورم به کاهش ادامه دهد.

منبع: Oilprice

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟