داستان خرید طلا توسط بانک مرکزی چین هنوز به پایان نرسیده است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بانک مرکزی چین

تقاضای بانک مرکزی یکی از عوامل حمایتی برای طلا در سال جاری بوده است، در حالی که قیمت به بالاتر از ۲۴۵۰ دلار در هر اونس رسید. اگرچه بانک‌های مرکزی به خرید طلا ادامه می‌دهند، اما این روند در ماه مه کاهش یافته است.

بر اساس آخرین اعداد شورای جهانی طلا (WGC)، بانک‌های مرکزی در ماه مه ۱۰ تن طلا خریداری کردند که نسبت به آوریل ۵۶% کاهش یافته است. WGC خاطرنشان کرد که خرید خالص بسیار کمتر از میانگین ۱۲ ماهه ۴۲ تنی است.

دوره مستر کلاس طلا

جامع‌ترین دوره آموزشی طلا

این دوره در مجموعه یوتوفارکس تهیه شده و نتیجه سال‌ها تجربه در حوزه معامله‌گری طلا و فارکس است. این دوره توسط مجموعه‌ای از معامله‌گران حرفه‌ای یوتوفارکس تهیه شده است. با خرید این دوره از تجربه چندین معامله‌گر بهره‌مند خواهید شد.

کاهش خرید برای برخی از تحلیلگران تعجب آور نیست، چرا که بازار یک بازیگر کلیدی را از دست داده است. در اوایل ژوئن، پس از آن که داده‌های بانک مرکزی چین نشان داد که در ماه مه هیچ طلایی نخریده است، بازار طلا را لرزه انداخت و این به خرید متداوم ۱۸ ماهه پایان داد.

اگرچه چین در ماه مه طلا خریداری نکرد، اما تحلیلگران اعلام کردند که انتظار ندارند این کشور به برنامه خرید خود پایان دهد. تحلیلگران خاطرنشان می‌کنند که حتی پس از ۱۸ ماه خرید، ذخایر طلای چین تنها معادل ۴.۹% از کل ذخایر خارجی آن است.

کریستوفر وکیو، رئیس بازار آتی و فارکس در Tastylive.com، در مصاحبه اخیر با کیتکو نیوز گفت که بر اساس برخی داده‌های منطقه‌ای، به نظر می‌رسد چین در چند هفته آخر ژوئن طلا خریده است.

در حالی که چین یک بازیگر مهم در بازار طلا بوده است، اما این کشور تنها نیست. در مصاحبه اخیر با کیتکو نیوز، خوان کارلوس آرتیگاس، رئیس تحقیقات در WGC، گفت که تقاضای بانک‌های مرکزی بیشتر از یک کشور است. وی خاطرنشان کرد: تعداد فزاینده‌ای از بانک‌های مرکزی در حال افزایش ذخایر خود هستند.

در ماه مه، بانک مرکزی لهستان، Narodowy Bank Polski، ۱۰ تن طلا، بانک مرکزی ترکیه شش تن طلا، بانک مرکزی هند چهار تن و بانک مرکزی چک سه تن طلا خریداری کردند.

بزرگترین فروشنده در ماه مه، بانک ملی قزاقستان بود که ۱۱ تن طلا فروخت.

آرتیگاس خاطرنشان کرد که اگرچه هنوز زود است، WGC انتظار دارد که تقاضای بانک‌های مرکزی سال را بالاتر از روند ۱۰ ساله ۵۰۰ تنی به پایان برساند.

به گفته وی: «بانک‌های مرکزی موقعیت خوبی برای داشتن یک سال ثابت یا قوی دارند، حتی اگر به همان سطوحی که سال گذشته شاهد بودیم، نرسیم.»

منبع: kitco

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید