چرا برخلاف سرمایه‌گذاران اروپایی، سرمایه‌گذاران آمریکایی تمایلی به خرید طلا ندارند؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

چرا برخلاف سرمایه‌گذاران اروپایی، سرمایه‌گذاران آمریکایی تمایلی به خرید طلا ندارند؟

بر اساس آخرین گزارش شورای جهانی طلا، با افزایش تقاضا برای سرمایه‌گذاری در ماه ژوئن، بازار طلا شروع به تغییر کرده است. روز سه‌شنبه، تحلیلگران شورای جهانی طلا گزارش دادند که صندوق‌های سرمایه‌گذاری با پشتوانه طلا برای دومین ماه متوالی ورودی جریان پول را در ژوئن تجربه کردند. بر اساس این گزارش، ذخایر جهانی در ماه گذشته ۱۷.۵ تن (به ارزش ۱.۴ میلیارد دلار) افزایش یافت.

به‌جز آمریکای شمالی که برای دومین ماه متوالی ضرر خفیفی را تجربه کرد، همه مناطق دنیا جریان ورود مثبت سرمایه‌گذاری را تجربه کردند. به‌طورکلی، بازدهی پایین‌تر در مناطق کلیدی (دنیا) و ضعف ارزهای غیر دلاری، جذابیت طلا را برای سرمایه‌گذاران  افزایش داده است.

دوره مستر کلاس طلا

جامع‌ترین دوره آموزشی طلا

این دوره در مجموعه یوتوفارکس تهیه شده و نتیجه سال‌ها تجربه در حوزه معامله‌گری طلا و فارکس است. این دوره توسط مجموعه‌ای از معامله‌گران حرفه‌ای یوتوفارکس تهیه شده است. با خرید این دوره از تجربه چندین معامله‌گر بهره‌مند خواهید شد.

بااین‌حال، حتی پس از گذشت دو ماه از جریان ورودی به صندوق‌های ETF طلا، بازار همچنان راه زیادی برای پر کردن زیان‌های خود دارد. شورای جهانی طلا (WGC): از ابتدای سال تا به امروز، ETF های جهانی طلا ۶.۷ میلیارد دلار ضرر کرده‌اند که بدترین زیان در نیمه اول سال از ۲۰۱۳ بوده است.

✔️  برای پیگیری تحلیل روزانه طلا، صفحه تحلیل اونس طلا در فارکس را دنبال کنید.

سرمایه‌گذاران اروپایی در بازار طلا پیشتاز بودند. تحلیلگران خاطرنشان می‌کنند که جای تعجب نیست که تقاضا در منطقه اروپا افزایش‌یافته است؛ زیرا بانک‌های مرکزی ازجمله بانک مرکزی سوئیس و بانک مرکزی اروپا شروع به کاهش نرخ بهره کرده‌اند. حتی بانک مرکزی انگلیس نیز لحن غیرمنتظره‌ای داشته است و اقتصاددانان انگلیسی به دنبال کاهش نرخ بهره در ماه اوت هستند.

کاهش بازده یکی از عوامل کلیدی در جریان ورودی منطقه یورو بود. علاوه بر این، کاهش ارزش بازار سهام و عدم قطعیت‌های سیاسی مربوط به انتخابات در بریتانیا و فرانسه نیز جرقه ورود قابل‌توجه به صندوق‌های ETF طلا را فراهم کرد و علاقه سرمایه گذاران به طلا را افزایش داد.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اروپا شاهد ورود ۱۷.۹ تن به ارزش ۱.۴۲ میلیارد دلار بودند. بااین‌حال، تقاضای آمریکای شمالی همچنان بازار را با افت روبه‌رو می‌کند. در این گزارش آمده است که ETF های آمریکای شمالی خروجی ۸.۲ تنی به ارزش ۵۷۳ میلیون دلار داشته‌اند.

تحلیلگران گفتند: «قدرت دلار و ادامه افزایش ارزش بازار سهام ممکن است؛ علی‌رغم کاهش بازدهی اوراق خزانه‌داری، توجه سرمایه‌گذاران را از طلا دور کند. بااین‌وجود، شعله‌ور شدن ریسک‌های ژئوپلیتیکی جریان‌های ورودی پراکنده را تحریک کرد و تا حدی جریان‌ خروجی بزرگ‌ را در طول ماه جبران کرد.»

اگرچه تقاضای طلا در آمریکای شمالی ضعیف است؛ اما تحلیلگران خاطرنشان می‌کنند که اگر فدرال رزرو شروع به کاهش نرخ بهره کند، به‌راحتی شرایط تغییر می‌کند. بازارها احتمال کاهش نرخ بهره را در ماه سپتامبر تقریباً ۷۰ درصد پیش‌بینی می‌کنند.

چرا برخلاف سرمایه‌گذاران اروپایی، سرمایه‌گذاران آمریکایی تمایلی به خرید طلا ندارند؟

با نگاهی به سایر مناطق دنیا، تقاضای آسیایی همچنان یک ستون محکم در بازار طلا باقی‌مانده است. صندوق‌های بورسی آسیایی در ۱۶ ماه اخیر شاهد جریان‌های ورودی بوده‌اند. این منطقه (آسیا) شاهد ورود ۷.۲ تن به ارزش ۵۶۰ میلیون دلار بود.

همانند ماه‌های گذشته، جریان ورودی آسیایی عمدتاً توسط چین انجام شد که در ماه ۴۲۹ میلیون دلار اضافه کرد. عواملی که باعث افزایش علاقه سرمایه‌گذاران چینی به طلا شد، عبارت‌اند از: ضعف مداوم در بازار سهام ، بخش دارایی و همچنین کاهش ارزش پول ملی چین. به گفته تحلیلگران، ژاپن همچنین شاهد شانزدهمین جریان ورودی ماهانه متوالی خود در ماه ژوئن بود که عمدتاً توسط کاهش ین حمایت می‌شد. سایر مناطق شاهد ورود ۰.۷ تن به ارزش ۳۷.۴ میلیون دلار بودند.

منبع: Kitco

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید