آخرین مقالات
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

صادرات نفت خام عربستان به پایین ترین حد ۱۰ ماهه رسید

زمان مطالعه: 2 دقیقه

نفت عربستان سعودی
بزرگترین صادرکننده نفت خام جهان، عربستان سعودی، کمترین حجم نفت را در ماه ژوئن در ده ماه گذشته ارسال کرد، چرا که مصرف داخلی عربستان رشد کرده و روسیه همچنان به گرفتن سهم بازار از این کشور در مقاصد صادراتی مهم آسیایی ادامه می‌دهد.

داده‌های گردآوری شده رهگیری نفتکش‌ها توسط بلومبرگ در روز جمعه نشان داد که صادرات نفت خام عربستان در ماه ژوئن به ۵.۶ میلیون بشکه در روز کاهش یافته است.

بر اساس برآوردهای بلومبرگ، این حجم کم صادرات تنها ۲۵۰ هزار بشکه در روز بیشتر از صادرات عربستان در ابتدای همه گیری ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ است.

دوره مستر کلاس طلا

جامع‌ترین دوره آموزشی طلا

این دوره در مجموعه یوتوفارکس تهیه شده و نتیجه سال‌ها تجربه در حوزه معامله‌گری طلا و فارکس است. این دوره توسط مجموعه‌ای از معامله‌گران حرفه‌ای یوتوفارکس تهیه شده است. با خرید این دوره از تجربه چندین معامله‌گر بهره‌مند خواهید شد.

اوایل این هفته، داده‌های ردیابی نفت‌کش‌ها که توسط بلومبرگ گردآوری شد نشان داد که کاهش صادرات نفت خام از عربستان سعودی نیمی از کاهش یک میلیون بشکه‌ای در روز در محموله‌های دریایی جهانی در ژوئن نسبت به ماه مه را به خود اختصاص داده است.

عربستان سعودی کاهش محموله‌های نفت خام در جهان را رهبری می‌کند. احتتمالاً دلیل آن سوزاندن نفت بیشتر در داخل برای تولید برق، طبق روال هر تابستان برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده برای تهویه مطبوع در گرم‌ترین ماه‌های صحرا است.

چرا آکادمی ماکروترید؟

با عضویت در آکادمی ماکروترید، شما تحلیل فاندامنتال بازار فارکس را در کنار سیگنال، آموزش و گفتگو با تحلیلگران و اعضای آکادمی دریافت خواهید کرد.

عضویت رایگان

بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط بلومبرگ، محموله‌های نفت خام از طریق دریا در ژوئن ۵۲۹۰۰۰ بشکه در روز کاهش یافته و به ۵.۶۰۶ میلیون بشکه در روز در ماه ژوئن رسیده است.

جدا از پایین بودن فصلی صادرات عربستان سعودی به دلیل تقاضای بالاتر در داخل، محموله‌های این کشور با رقابت سختی از سوی روسیه متحد اوپک پلاس مواجه شده که صادرات خود را به بازارهای کلیدی آسیا یعنی چین و هند افزایش داده است.

بر اساس داده‌های Vortexa که توسط The Hindu Business Line استناد شده، واردات نفت خام هند از روسیه در ماه گذشته به ۱.۹۷ میلیون بشکه در روز افزایش یافت که بالاترین رقم از ژوئیه ۲۰۲۳ است.

اما لی، تحلیلگر ارشد بازار Vortexa در تحلیلی در روز پنجشنبه نوشت، واردات کلی نفت خام چین دوباره در ژوئن ناامیدکننده بود.

به گفته لی، با این حال، دستور اخیر دولت برای ذخیره ۵۸.۵ میلیون بشکه نفت خام اضافی در انبارهای اصلی تا مارس ۲۰۲۵ احتمالاً از واردات بیشتر از روسیه حمایت خواهد کرد.

این تحلیلگر نوشت: “حکم جدید SPR احتمالاً از واردات نفت خام روسیه به چین حمایت می‌کند، چرا که شرکت‌های بزرگ نفتی در مورد خرید سایر گریدهای نفت خام با تخفیف تحریم شده توسط ایالات متحده محتاط هستند، در حالی که قیمت‌های معیار نفت از ۸۵ دلار در هر بشکه فراتر رود و ذخایر را به چالش می‌کشد.”

جولیان لی از بلومبرگ خاطرنشان می‌کند که به نظر می‌رسد سعودی‌ها مایلند به عنوان بهایی که پادشاهی باید برای ائتلاف اوپک پلاس برای حمایت از قیمت نفت بپردازد، اجازه دهد روسیه سهم بازار بیشتری در هند و چین، داشته باشند.

منبع: Oilprice

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

عضویت در کانال سیگنال فارکس

جهت عضویت در تلگرام پیام ارسال کنید.