آخرین مقالات
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

معامله گران نفت کورسوی امیدی را پیش بینی می کنند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

نفت خام

قیمت نفت در چهار هفته گذشته در حال افزایش بوده است، اگرچه این صعود ناهموار بوده و نتوانسته معامله‌گران را متقاعد کند که روند باثباتی وجود دارد. اما با چند برابر شدن نشانه‌های صعودی نفت، معامله‌گران با وجود برخی تردیدها شروع به استفاده از این فرصت کرده‌اند.

بلومبرگ این هفته گزارش داد که سفته بازان با توجه به انتظارات افزایش تقاضا برای نفت خام در نیمه دوم سال، در حال گسترش موقعیت‌های خرید خود در زمینه نفت خام بوده‌اند و تعداد خالص آنها در این هفته به ۱۹۶۰۰۰ لات رسیده است.

دوره مستر کلاس طلا

جامع‌ترین دوره آموزشی طلا

این دوره در مجموعه یوتوفارکس تهیه شده و نتیجه سال‌ها تجربه در حوزه معامله‌گری طلا و فارکس است. این دوره توسط مجموعه‌ای از معامله‌گران حرفه‌ای یوتوفارکس تهیه شده است. با خرید این دوره از تجربه چندین معامله‌گر بهره‌مند خواهید شد.

در واقع، نفت در نیمه اول سال تا حد زیادی تحت فشار بوده است، به خصوص در چین، چرا که واردات کمتر از انتظارات تحلیلگران بوده است. با این حال، برخی تحلیلگران بر این باورند که نیمه دوم سال برای تقاضای نفت قوی‌تر خواهد بود، به ویژه در ایالات متحده، جایی که فصل اوج رانندگی است و اولین نشانه‌های تقاضا واقعاً صعودی است. انجمن اتومبیل آمریکا (AAA) پیش بینی کرد که در آخر هفته ۴ ژوئیه امسال شاهد رکورد سفر، به ویژه در سفر با ماشین بودیم.

در حال حاضر، قیمت نفت به دلیل دمای تابستان حمایت می‌شود، که به گفته رویترز، می‌تواند چالشی برای پالایشگاه‌های ساحل خلیج آمریکا باشد چرا که گرمای بیش از حد می‌تواند منجر به خرابی و آسیب تجهیزات شود. البته، همه این‌ها بر اساس پیش بینی‌ها اغلب متفاوت است و هیچ رویداد قو سیاه، از جمله آب و هوای غیرقابل پیش بینی در فصل طوفان را در نظر نمی‌گیرد. پیش بینی‌ها برای هفت طوفان بزرگ در سال جاری است. با این حال، لازم به ذکر است که پیش‌بینی سال گذشته نیز نسبتاً بد بود، اما هرگز محقق نشد و در کل فصل طوفان نسبتاً ضعیف بود.

چرا آکادمی ماکروترید؟

با عضویت در آکادمی ماکروترید، شما تحلیل فاندامنتال بازار فارکس را در کنار سیگنال، آموزش و گفتگو با تحلیلگران و اعضای آکادمی دریافت خواهید کرد.

عضویت رایگان

علاوه بر این عوامل منطقه‌ای و فصلی، به نظر می‌رسد خرید نفت از ادامه جنگ در خاورمیانه الهام می‌گیرند. علی‌رغم تلاش‌های متعدد میانجی‌ها برای تأمین نوعی آتش‌بس، درگیری‌ها بدون هیچ پایانی ادامه دارد. این بدین معنی است که احتمال اختلال در عرضه نفت در بزرگترین منطقه صادرکننده، با تأثیر متفاوت بر تغییرات روزانه قیمت‌ها همچنان پابرجا است.

با این حال، اساساً بزرگترین دلیل برای بازگشت روند صعودی، انتظار افزایش تقاضای نفت در نیمه دوم سال است. این مسئله می‌تواند بر اساس واردات ضعیف‌تر از حد انتظار چین از نفت خام باشد، با این امید که نیمه اول نشان دهنده روند واردات در نیمه دوم نباشد. با این حال، این امیدها ممکن است از بین برود چرا که بلومبرگ گزارش می‌دهد که تعداد نفتکش‌های عازم بنادر چین به کمترین میزان در دو سال گذشته کاهش یافته است.

این نشریه در اوایل این ماه گزارش داد که تنها ۸۶ نفتکش مقصد خود را به چین طی سه ماه آینده نشان داده‌اند که در هفته اول ژوئیه ۵ نفتکش کاهش داشته است. با این حال، شایان ذکر است که در ماه آوریل، بلومبرگ همچنین گزارش داد که تعداد نفتکش‌های عازم چین به بالاترین میزان در یک سال گذشته رسیده است، اما این کمکی نکرد که واردات واقعی در نیمه اول مطابق انتظارات تحلیلگران باشد.

به نظر می‌رسد برخی انتظار دارند که اوپک پلاس امسال افزایش تولیدات خود را آغاز کند، که این یک سیگنال نزولی برای معامله‌گران نفت خواهد بود، اما در اینجا یادآوری از آنچه اوپک پلاس در مورد رشد تولیدات اعلام کرد، مفید خواهد بود: آنها فقط در صورت مناسب بودن شرایط بازار، کاهش‌ تولیدات را لغو می‌کنند. به نظر نمی‌رسد شرایط بازار برای کاهش تولیدات که مانع از عرضه اوپک پلاس شده است، چندان مناسب باشد، چرا که برخی از تحلیلگران ممکن است کمبود را پیش بینی کنند – چرا که ممکن است تقاضا در چین کم شده باشد، اما در سطح جهانی، تقاضا قوی است.

یکی از دلایل اصلی این امر محاصره دریای سرخ توسط حوثی‌های یمن است که کشتی‌ها را مجبور می‌کند مسیر طولانی‌تر بین اروپا و آسیا را در اطراف آفریقا طی کنند. به گفته ویتول (Vitol) که در ماه مارس تخمین خود را اعلام کرد، این مسئله حدود ۱۰۰۰۰۰ بشکه در روز به تقاضای جهانی نفت افزوده است.

دلیل دیگر احتمال دست کم گرفتن قدرت تقاضا در خارج از چین است. سال گذشته، تقاضای نفت در آسیا در مجموع ۵ درصد رشد کرد که جبران کاهش جزئی در اروپا و ایالات متحده بود، امسال تفاوتی به نظر نمی‌رسد، مگر اینکه افزایش قیمت‌ها به مانعی برای خرید تبدیل شود. به طور خلاصه، این کار طبق معمول در صنعت نفت چرخه‌ای است.

منبع: Oilprice

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

عضویت در کانال سیگنال فارکس

جهت عضویت در تلگرام پیام ارسال کنید.