آخرین مقالات
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

دلار در دوراهی شرایط کلان اقتصادی و انتخابات

زمان مطالعه: 3 دقیقه

جنگ ایران و اسرائیل چه اثراتی روی بازارها داشت؟

مقدمه: دلار از زمان اتفاقات آخر هفته (اشاره به ترور نافرجام دونالد ترامپ)، در حال افزایش است. موقعیت‌های معاملاتی پیشگیرانه که احتمال انتخاب مجدد دونالد ترامپ را قیمت‌گذاری می‌کنند، باعث تقویت دلار شده است. ارزهای بتا بالا، در موقعیت آسیب‌پذیری قرار دارند و انتشار CPI کلیدی در کانادا و نیوزلند می‌تواند نوسانات را در CAD و NZD افزایش دهد.

دوره مستر کلاس طلا

جامع‌ترین دوره آموزشی طلا

این دوره در مجموعه یوتوفارکس تهیه شده و نتیجه سال‌ها تجربه در حوزه معامله‌گری طلا و فارکس است. این دوره توسط مجموعه‌ای از معامله‌گران حرفه‌ای یوتوفارکس تهیه شده است. با خرید این دوره از تجربه چندین معامله‌گر بهره‌مند خواهید شد.

دلار: اثر ترامپ دلار را بالا می‌برد

چرا آکادمی ماکروترید؟

با عضویت در آکادمی ماکروترید، شما تحلیل فاندامنتال بازار فارکس را در کنار سیگنال، آموزش و گفتگو با تحلیلگران و اعضای آکادمی دریافت خواهید کرد.

عضویت رایگان

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، دیروز اولین اظهارات داویش را پس از FOMC ژوئن ارائه کرد. او از اظهارنظر در مورد زمان کاهش‌ نرخ بهره خودداری کرد؛ اما صریحاً اذعان کرد که سه داده تورم گذشته باعث افزایش اطمینان او به بازگشت تورم به هدف شده است. این داده‌ها نشان می‌دهند که بازار کار در نقطه عطف قرار دارد. ما (تیم ING) ریسک تغییر در لحن پاول و سایر اعضا را قبلاً گفته بودیم و سرمایه‌گذاران قبلاً برای آن آماده شده بودند. در نهایت، دلار دیروز و دیشب به‌ویژه در برابر ارزهای بتا بالا تقویت شد، درحالی‌که یورو، پوند و ین، انعطاف‌پذیرتر بودند.

به نظر می‌رسد تقویت دلار ناشی از افزایش شرط‌بندی‌ها برای ریاست‌جمهوری ترامپ پس از رویدادهای آخر هفته گذشته (ترور ناموفق ترامپ) باشد. افزایش بازدهی بلندمدت خزانه‌داری نشانه آن است. بازارها به‌طور زیادی انتظارات سیاست مالی انبساطی را در دوره دوم ترامپ کاهش می‌دهند. اگر بازارها به افزایش شرط‌بندی در مورد پیروزی ترامپ ادامه دهند، موقعیت‌های معاملاتی پیشگیرانه، ریسک شانس پیروزی ترامپ را قیمت‌گذاری می‌کند و در صورت انتخاب ترامپ این رویداد در نوامبر بر روی بازار بی‌تأثیر خواهد بود. اما کنار این فاکتور سیاسی باید اقتصاد کلان ضعیف آمریکا را در تابستان امسال برای دلار در نظر گرفته‌ شود.

اکنون که پاول کمی خوش‌بینی نسبت به تورم را تأیید کرده است، داده شاخص خرده‌فروشی امروز برای ماه ژوئن، سرنخ‌هایی از تصویر کلی فعالیت را ارائه می‌دهد. ما (تیم ING) مدت‌هاست که درباره ریسک کاهش هزینه‌های مصرف‌کننده بحث کرده‌ایم. انتظارات برای کاهش در گزارش اصلی ماهانه وجود دارد اما یک پیشرفت جزئی در بخش داده هسته خرده‌فروشی پیش‌بینی می‌شود. امروز تنها سخنران فدرال رزرو، آدریانا کوگلر است که یکی از اعضای متمایل به داویش است و می‌تواند اظهارات اخیر گولزبی (عضو فدرال رزرو) را در مورد کاهش نرخ بهره در ماه‌های آینده تکرار کند.

تصویر کلان ایالات‌متحده و قیمت‌گذاری مجدد داویش از انتظارات فدرال رزرو، همچنان در برابر افزایش‌های عمده دلار آمریکا قرار دارد. بااین‌حال اگر بازارها به قیمت‌گذاری در اثر انتخاب مجدد ترامپ در بازارهای اوراق‌قرضه و فارکس ادامه دهند، موازنه ریسک‌ها در کوتاه‌مدت برای دلار آمریکا به سمت بالا متمایل می‌شود.
دلار در دوراهی شرایط کلان اقتصادی و انتخابات

یورو: داده ZEW امروز در کانون توجه قرارگرفته است

علی‌رغم برخی سیگنال‌های نگران‌کننده از سوی حسابرس دولتی (Cour des Comptes) که دیروز اعلام کرد برنامه‌های اصلاح امور مالی فاقد اعتبار بوده و بر اساس پیش‌بینی‌های نسبتاً خوش‌بینانه رشد انجام شده است، سرمایه‌گذاران از ریسک سیاسی بلندمدت در فرانسه همچنان مصون مانده‌اند. در این شرایط، بن‌بست سیاسی در فرانسه خبر خوبی است، به‌خصوص که احزاب سوسیالیست ممکن است برای توافق با مکرون نیاز به دادن امتیازهای بیشتر در بخش‌ اقتصاد ‌باشند.

انتظار می‌رود نظرسنجی ZEW برای آلمان و ناحیه یورو نشان‌دهنده کاهش سنتیمنت در بخش فعالیت باشد. این ممکن است در نهایت منجر به جلوگیری از گرایش هاوکیش از سوی بانک مرکزی اروپا در جلسه این هفته شود؛ حتی باوجوداین که برخی نگرانی‌ها از ماندگاری تورم وجود دارد. نظرسنجی تسهیلات بانک مرکزی اروپا هم امروز تأثیرات سیاست انقباضی اروپا را در دریافت وام‌های اعتباری توسط بنگاه‌های اقتصادی نشان داد.

ما فکر می‌کنیم که افزایش‌ بیشتر EURUSD از سطوح فعلی باید کوتاه‌مدت باشد؛ زیرا یورو فاقد یک داستان خاص برای صعود است و دلار می‌تواند از افزایش شرط‌بندی‌ها برای انتخاب مجدد ترامپ به نفع خود استفاده کند و تقویت شود.
دلار در دوراهی شرایط کلان اقتصادی و انتخابات
منبع: ING

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

عضویت در کانال سیگنال فارکس

جهت عضویت در تلگرام پیام ارسال کنید.