آخرین مقالات
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

کویت از کشف عظیم نفت و گاز فراساحلی خبر داد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

کویت

کویت، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت خاورمیانه، روز یکشنبه از کشف “بزرگ” میادین نفت و گاز در میدان دریایی در شرق جزیره فایلاکا خبر داد.

رئیس شرکت نفت کویت در دیدار با شیخ مشعل الاحمد الجابر آل، امیر کویت، گفت: برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که ذخایر میدان دریایی النوخیثه می‌تواند حدود ۳.۲ میلیارد بشکه معادل نفت سبک و گاز باشد.

دوره مستر کلاس طلا

جامع‌ترین دوره آموزشی طلا

این دوره در مجموعه یوتوفارکس تهیه شده و نتیجه سال‌ها تجربه در حوزه معامله‌گری طلا و فارکس است. این دوره توسط مجموعه‌ای از معامله‌گران حرفه‌ای یوتوفارکس تهیه شده است. با خرید این دوره از تجربه چندین معامله‌گر بهره‌مند خواهید شد.

شرکت نفت کویت (KOC)، نهاد دولتی مسئول اکتشاف و تولید، در بیانیه‌ای به خبرگزاری کویتی کونا (KUNA)، گفت که ذخایر ممکن است ۲.۱ میلیارد بشکه نفت سبک و ۵.۱ تریلیون فوت مکعب استاندارد گاز باشد که همه آنها در مجموع به ۳.۲ میلیارد بشکه معادل نفت می‌رسد.

بر اساس گزارش KOC، برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که این میدان “پتانسیل بسیار زیادی” برای آشکار کردن مقادیر اضافی در لایه‌ها و مخازن مختلف در میدان دارد.

چرا آکادمی ماکروترید؟

با عضویت در آکادمی ماکروترید، شما تحلیل فاندامنتال بازار فارکس را در کنار سیگنال، آموزش و گفتگو با تحلیلگران و اعضای آکادمی دریافت خواهید کرد.

عضویت رایگان

این شرکت گفت که کویت قصد دارد برنامه‌هایی را برای شروع استخراج منابع از میدان در اسرع وقت تنظیم کند.

کویت که صادرات نفت خام خود را در سال ۱۹۴۶ آغاز کرد، در حال حاضر حدود ۲.۴ میلیون بشکه در روز نفت خام تولید می‌کند. این کشور به همراه شرکای خود در توافق اوپک پلاس – اوپک و ده‌ها تولیدکننده غیراوپک به رهبری روسیه، سقف تولیدات خود را محدود می‌کند.

کویت، یکی از اعضای موسس اوپک، پس از عربستان سعودی، عراق، ایران و امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) پنجمین تولیدکننده بزرگ این کارتل است.

شیخ نواف الصباح، مدیر اجرایی شرکت نفت کویت، اوایل سال جاری گفت که کویت قصد دارد ظرفیت تولید نفت خود را تا سال ۲۰۳۵ به ۴ میلیون بشکه در روز افزایش دهد که از ۳ میلیون بشکه در روز اکنون بیشتر است.

کویت همچنین به دنبال افزایش ظرفیت خود برای پردازش گریدهای سنگین‌تر در داخل کشور است و حجم بیشتری از نفت سبک گران‌تر را برای صادرات باقی می‌گذارد.

سال گذشته، کویت کاهش صادرات نفت خام ترش خود را آغاز کرد، زیرا پالایشگاه جدید الزور ۶۱۵۰۰۰ بشکه در روز فعالیت خود را افزایش داد. (نفت خام ترش به نفت خامی گفته می‌شود که مقدار گوگرد آن بیشتر از نیم درصد باشد. در نقطه مقابل نفتی که کمتر از نیم درصد گوگرد داشته باشد به نفت شیرین معروف است.)

منبع: Oilprice

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

عضویت در کانال سیگنال فارکس

جهت عضویت در تلگرام پیام ارسال کنید.