آخرین مقالات
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

آیا مجلس سنای دموکرات دلار را ضعیف می‌کند؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه

جنگ ایران و اسرائیل چه اثراتی روی بازارها داشت؟
مقدمه:
هفته آرامی در بازارهای فارکس بوده است. نه جلسه پنج‌شنبه بانک مرکزی اروپا و نه سیاست فرانسه نتوانستند در ارز یورو حرکت قابل‌توجهی ایجادکنند. جفت‌ارز USDJPY در حال حاضر نقطه کانونی بازارها است؛ جایی که انگیزه‌های قدرتمند برای معاملات حملی (انتقالی) ین باسیاست روبه‌رو شده است. اگر پرزیدنت بایدن کناره‌گیری کند، ممکن است دلار کمی ضعیف شود.

دلار آمریکا: دموکرات‌ها تلاش می‌کنند مجلس سنا را نجات دهند

بازارهای فارکس آرام هستند و همچنان بر سیاست در هر دو سوی اقیانوس اطلس (اروپا و آمریکا) تمرکز دارند. در ایالات‌متحده، به نظر می‌رسد که بازارها و شرط‌بندی‌ها نیز این را نشان می‌دهد – که رقابت ریاست‌جمهوری یک معامله تمام شده است. طبق گزارش Predictit، رئیس‌جمهور سابق ترامپ ۶۱ درصد شانس برنده شدن دارد، درحالی‌که نزدیک‌ترین رقیب او اکنون کامالا هریس با ۲۹ درصد است. شانس جو بایدن برای برنده شدن در ماه نوامبر تنها ۱۲ درصد قیمت‌گذاری شده است و در این هفته بازارها اعتقاد دارد که رئیس‌جمهور بایدن کناره‌گیری خواهد کرد. این برداشتی از اخبار موجود است. به نظر می‌رسد حزب دموکرات تلاش‌های خود را بر حفظ کنترل سنا متمرکز می‌کند. اگر پرزیدنت بایدن کنار برود، سناریویی وجود دارد که دموکرات‌ها شانس بیشتری برای حفظ سنا خواهند داشت و این باعث می‌شود که ما (تیم تحلیلگران ING) به سناریوی «ترامپ محدود» نگاه می‌کنیم، دلار می‌تواند کمی افت کند.
آیا مجلس سنای دموکرات دلار را ضعیف می‌کند؟

در تقویم ایالات‌متحده به‌غیراز چند سخنران فدرال رزرو امروز چیز خاصی وجود ندارد. نکته قابل توجه روز سخنرانی جان ویلیامز عضو فدرال رزرو است که در مورد سیاست پولی خواهد بود. به نظر می‌رسد که او نسبتاً هاوکیش است؛ بنابراین هرگونه اظهارنظر در مورد اعتماد بیشتر به روند کاهش تورم می‌تواند برای دلار منفی باشد.

یورو: سیاست فرانسه نتوانسته است یورو را ضعیف کند

چرا آکادمی ماکروترید؟

با عضویت در آکادمی ماکروترید، شما تحلیل فاندامنتال بازار فارکس را در کنار سیگنال، آموزش و گفتگو با تحلیلگران و اعضای آکادمی دریافت خواهید کرد.

عضویت رایگان

آخرین تحولات در سیاست فرانسه منعکس‌کننده واقعیات نتایج انتخابات اخیر است. هیچ حزبی نمی‌تواند اکثریت را به دست آورد؛ ازجمله برای پست مهم ریاست مجلس نمایندگان که پرنفوذ است. این باعث می‌شود که یک دولت موقت که عمدتاً توسط مقامات حزب رئیس‌جمهور مکرون رهبری می‌شود، ایجاد شود. بنابراین تهدیدها برای موقعیت مالی فرانسه کمتر شده است؛ اما به همان اندازه پیشرفت برای رسیدگی به کسری بودجه ۵% فرانسه بی‌نتیجه باقی مانده است. به همین دلیل است که اسپرد اوراق‌قرضه دولت فرانسه و آلمان در محدوده ۶۵/۷۰ نقطه پایه معامله می‌شود – یعنی کمتر از اوج ۸۵/۹۰ نقطه پایه در اوایل تابستان امسال و بیشتر از سطوح ۴۵/۵۰ نقطه پایه که قبل از این که رئیس‌جمهور مکرون انتخابات زودهنگام را اعلام کند. به‌طور خلاصه، به نظر نمی‌رسد که یورو در حال حاضر ریسک سیاسی قابل توجهی داشته باشد.

در مورد بانک مرکزی اروپا، شاید بتوان فکر کرد که EURUSD با این دیدگاه که کاهش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در سپتامبر کمتر محتمل است، کمی بهتر (تقویت شود) عمل کند. همانطور که در بررسی ما مورد بحث قرار گرفت، بانک مرکزی اروپا هیچ راهنمایی برای نرخ بهره در جلسه دیروز انجام نداد و تورم ثابت خدمات اکنون شکی را در مورد این که آیا بانک مرکزی اروپا واقعاً می‌تواند در سپتامبر و دسامبر نرخ بهره را کاهش دهد یا خیر، ایجاد کرده است. بااین‌حال EURUSD کمی ضعیف شده است. شاید این تابعی از خوش‌بینی کمتر برای رشد جهانی نیز باشد، جایی که بانک مرکزی اروپا اکنون ارزیابی فعالیت کوتاه‌مدت خود را به سمت نزولی تغییر داده است و پلنوم سوم چین نتوانسته است انتظارات (غیرواقع‌بینانه) از محرک‌های جدید را برآورده کند. انتظار می‌رود که EURUSD امروز نزدیک به ۱.۰۹ ثابت بماند.
آیا مجلس سنای دموکرات دلار را ضعیف می‌کند؟

ین: تورم باعث افزایش بانک مرکزی ژاپن در ۳۱ ژوئیه می‌شود

ما (تیم ING) فکر می‌کنیم که انتشار امروز داده تورم ژاپن در ماه ژوئن به‌احتمال افزایش نرخ بهره بانک مرکزی ژاپن در ۳۱ ژوئیه کمک می‌کند. چشم‌انداز رو به رشد، افزایش نرخ بهره بانک مرکزی ژاپن و کاهش نرخ بهره فدرال رزرو، به‌علاوه مداخله استراتژیک‌تر ژاپن در بازار فارکس ظاهراً باعث کاهش USDJPY می‌شود. بااین‌حال، USDJPY با ادامه تقاضای سرمایه‌گذاران برای معاملات حملی (انتقالی)، ۱.۵ درصد از پایین‌ترین سطح دیروز بازگشته است. در اینجا به دلیل ادامه‌دار بودن نوسانات کم، در فضای نرخ‌ها همچنان به معاملات حملی با سرمایه ین تشویق می‌کند. ما فکر می‌کنیم USDJPY اواخر امسال پایین‌تر می‌آید – به رهبری داستان نرخ بهره ایالات‌متحده – اما یک چرخش عمده در روند صعودی USDJPY همچنان سخت است.
آیا مجلس سنای دموکرات دلار را ضعیف می‌کند؟
منبع: ING

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

عضویت در کانال سیگنال فارکس

جهت عضویت در تلگرام پیام ارسال کنید.