آخرین مقالات
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

سقوط نفت: نگرانی‌ ها از کاهش نرخ بهره و ضعف تقاضا در چین»

زمان مطالعه: 2 دقیقه

افت نفت

قیمت نفت در معاملات اولیه صبح روز پنجشنبه نزدیک به ۲ درصد کاهش یافت. بازارها تلاش می‌کنند تأثیر عقب ماندگی مصرف چین بر سایر گزارش‌های مثبت ذخایر نفت ایالات متحده را در پس زمینه کاهش دیگر نرخ بهره توسط پکن هضم کنند.

روز پنجشنبه، نفت خام برنت با ۱.۷۷ درصد کاهش به ۸۰.۲۶ دلار رسید، در حالی که شاخص آمریکا، وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با ۱.۸۰ درصد کاهش به ۷۶.۱۹ دلار کاهش یافت.

اگرچه در این هفته شاهد یک برداشت بزرگ دیگر از ذخایر نفت خام آمریکا بودیم که توسط اداره اطلاعات انرژی (EIA) گزارش شد، بازار امروز همچنان بر چشم انداز اقتصاد جهانی و تقاضای چین متمرکز است.

حاشیه سود پالایشگاه‌ها در سرتاسر جهان نیز تحت تاثیر قرار گرفته است، به طوری که پالایشگاه‌های بزرگ پیش از گزارش‌های درآمدزایی صف کشیدند تا به سرمایه گذاران نسبت به فصل ضعیف درآمدزایی سه ماهه دوم هشدار می‌دهند.

در طول سال، چین شاهد روند کاهشی واردات نفت خام بوده است و پالایشگاه‌ها نیز نسبت به سال گذشته روند کاهشی داشته‌اند که نشان دهنده ضعف پایدار رشد اقتصادی است.

چرا آکادمی ماکروترید؟

با عضویت در آکادمی ماکروترید، شما تحلیل فاندامنتال بازار فارکس را در کنار سیگنال، آموزش و گفتگو با تحلیلگران و اعضای آکادمی دریافت خواهید کرد.

عضویت رایگان

روز پنجشنبه، بانک مرکزی چین بار دیگر نرخ بهره را کاهش داد و نگرانی تحلیلگران را نسبت به کاهش تقاضا افزایش داد. بانک خلق چین در اقدامی غافلگیرکننده که به عنوان پاسخی به رشد اقتصادی ضعیف تعبیر می‌شود، نرخ بهره را از ۲.۵ درصد به ۲.۳ درصد کاهش داد.

همچنین اخبار روز چهارشنبه مبنی بر اینکه روسیه، قزاقستان و عراق برنامه‌های روشنی برای جبران مازاد تولید برای افزایش پایبندی به کاهش تولیدات اوپک پلاس دارند، به طور بالقوه بر قیمت‌ها تاثیرگذار است. به گفته اوپک، کل حجم تولیدی بیش از حد در طی ۱۵ ماه آینده تا سپتامبر ۲۰۲۵ به طور کامل جبران خواهد شد و روسیه در مجموع ۴۸۰ هزار بشکه در روز، عراق ۱۱۸۴ هزار بشکه در روز، و قزاقستان ۶۲۰ هزار بشکه در روز “بازپرداخت” خواهند کرد.

اوایل این هفته، اکسون، شل و بریتیش پترولیوم نسبت به کاهش حاشیه‌ سودهای پالایشی که در گزارشات درآمدزایی سه ماهه دوم منعکس خواهد شد، هشدار دادند. روز پنجشنبه، پالایشگاه‌های اروپایی فرانسوی TotalEnergies و Neste نیز نسبت به کاهش تقاضا و ضعف حاشیه سود هشدار دادند. اوایل روز پنج‌شنبه، TotalEnergies کاهش ۳۴ درصدی درآمد عملیاتی در سه ماهه را برای بخش پالایشی و شیمیایی خود گزارش کرد.

منبع: Oilprice

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

عضویت در کانال سیگنال فارکس

جهت عضویت در تلگرام پیام ارسال کنید.