آیا قیمت طلا تا پایان سه‌ماهه سوم سال به ۲۵۰۰ دلار می‌رسد؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

آیا قیمت طلا تا پایان سه‌ماهه سوم سال به ۲۵۰۰ دلار می‌رسد؟

طلا در قیمت ۲۴۰۰ دلار مقاومت جدیدی پیداکرده است. در گزارشی که روز پنجشنبه منتشر شد، تحلیلگران کامودیتی در سادن فایننشال (Sucden Financial) گفتند که آن‌هاانتظار دارند، این فلز گران‌بها تا پایان سه‌ماهه سوم به بالای ۲۵۰۰ دلار در هر اونس برسد.

تحلیلگران در چشم‌انداز سه‌ماهه خود گفتند: به دلیل تقاضای فیزیکی انعطاف‌پذیر و خریدهای قوی از سوی بانک‌های مرکزی، در کنار کاهش تورم و افزایش نوسانات بازار، چشم‌انداز طلا همچنان مثبت است.

✔️  برای پیگیری تحلیل روزانه طلا، صفحه تحلیل اونس طلا در فارکس را دنبال کنید.

دوره مستر کلاس طلا

جامع‌ترین دوره آموزشی طلا

این دوره در مجموعه یوتوفارکس تهیه شده و نتیجه سال‌ها تجربه در حوزه معامله‌گری طلا و فارکس است. این دوره توسط مجموعه‌ای از معامله‌گران حرفه‌ای یوتوفارکس تهیه شده است. با خرید این دوره از تجربه چندین معامله‌گر بهره‌مند خواهید شد.

درعین‌حال، سادن به عملکرد نقره خوش‌بین است؛ حتی در شرایطی که قیمت نقره در مواجهه با روند صعودی طلا عملکرد نسبتاً مناسبی نداشته است. نقره در این هفته نتوانسته است، حمایت ۲۹ دلار در هر اونس را حفظ کند.

ما انتظار داریم که نقره هم به‌عنوان یک دارایی امن (پوشش ریسک) و هم به‌عنوان یک فلز صنعتی مهم جذابیت خود را پیدا کند. تحلیلگران در این گزارش گفتند: ما پیش‌بینی می‌کنیم که قیمت نقره تا پایان سه‌ماهه افزایش یابد و از ۳۲ دلار در هر اونس در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۴ فراتر رود.

تحلیلگران می‌گویند که بزرگ‌ترین عامل حمایت‌کننده از قیمت فلزات گران‌بها در کوتاه‌مدت، انتظارات قوی است که از فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره در سپتامبر وجود دارد که مطابق با انتظارات این شرکت از فدرال رزرو است.

درحالی‌که رشد اقتصادی ایالات‌متحده نسبتاً انعطاف‌پذیر باقی‌مانده است، کاهش فشارهای تورمی به فدرال رزرو فضایی برای کاهش نرخ بهره داده است. با توجه‌به CME FedWatch Tool، بازارها به‌طور کامل در پایان سه‌ماهه نرخ بهره را کاهش داده‌اند.

تحلیلگران گفتند: «درحالی‌که بازار قبلاً کاهش نرخ بهره را قیمت‌گذاری کرده است؛ اما کاهش نرخ بهره به‌صورت واقعی به سرمایه‌گذاران در مورد جهت‌گیری نرخ بهره در آینده اطمینان بیشتری می‌دهد و جریان ورودی پایدار را تقویت می‌کند».

تحلیلگران سادن، به طور خاص با نگاهی به طلا گفتند که انتظار دارند روند صعودی این فلز گران‌بها به‌خوبی حمایت شود؛ زیرا عدم قطعیت ژئوپلیتیکی تقاضای فیزیکی امن (پوشش ریسک) را به همراه دارد.

تحلیلگران همچنین انتظار دارند که تقاضای مصرف‌کننده در بازارهای مهمی مانند هند ادامه داشته باشد که به گفته آن‌ها۲۰ درصد تقاضای جهانی را نشان می‌دهد.
آیا قیمت طلا تا پایان سه‌ماهه سوم سال به ۲۵۰۰ دلار می‌رسد؟

تحلیلگران گفتند: انتظارات رشد اقتصادی قوی در ایالات‌متحده، جایی که نقش طلا به‌عنوان یک ذخیره‌کننده ارزش به‌خوبی تثبیت شده است، باید به نفع این فلز گران‌بها باشد.

همچنین انتظار دارند که بانک‌های مرکزی تا سال ۲۰۲۴ به خرید طلا ادامه دهند، حتی اگر این سرعت نسبت به رکوردهای ثبت شده در دو سال گذشته کمتر باشد.

با نگاهی به نقره، تحلیلگران سادن همچنان نسبت به این فلز گران‌بها دیدگاه صعودی دارند؛ زیرا تقاضای صنعتی همچنان در حال رشد است. تحلیلگران گفتند که رونق هوش مصنوعی اقتصاد جهانی را متحول می‌کند و به نقره بیشتری نیاز است.

تحلیلگران در این گزارش می‌گویند: «رشد سریع هوش مصنوعی، مولد نیاز به ارتقای اساسی زیرساخت‌ها و سخت‌افزار موجود برای پشتیبانی از کاربرد گسترده‌تر آن در سراسر اقتصاد جهانی است.» نیمه‌هادی‌های پیشرفته، مراکز داده و لوازم الکترونیکی مصرفی همگی برای افزایش قابل‌توجه تقاضا آماده هستند.

آن‌هاافزودند: «علاوه بر این، رشد محاسبات مبتنی بر هوش مصنوعی و مراکز داده پرقدرت منجر به مصرف انبوه برق خواهد شد.»

آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی می‌کند که تقاضای برق از مراکز داده تا سال ۲۰۲۶ از ۱۰۰۰ تراوات ساعت فراتر رود که با کل تقاضای برق ژاپن و تقریباً دوبرابر مصرف مراکز داده در سال ۲۰۲۲ است. به‌طور بالقوه قیمت آن (نقره) را با پیشرفت انقلاب هوش مصنوعی افزایش می‌دهد.

منبع: Kitco

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید