آخرین مقالات
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

بررسی بازار کامودیتی‌ها

زمان مطالعه: 3 دقیقه

بررسی بازار کامودیتی‌ها
انرژی: نفت برنت به زیر ۸۰ دلار در هر بشکه سقوط کرد

قیمت نفت تحت‌فشار بیشتری قرار گرفته است؛ زیرا سنتیمنت نزولی نه‌تنها نفت، بلکه سایر کامودیتی‌ها را تحت‌تأثیر قرار داده است و منجر به حجم زیادی از فروش سوداگرانه شده است. ICE برنت دیروز ۱. ۶ درصد کاهش یافت و برای اولین‌بار از اوایل ژوئن، زیر ۸۰ دلار در هر بشکه قرار گرفت. تقاضای ضعیف چین به دنبال آمارهای نسبتاً نزولی در هفته‌های اخیر، محرک اصلی نزول بازار نفت بوده است. چین برای تعادل جهانی نفت مهم است؛ زیرا انتظار می‌رود که بیش از ۵۰ درصد رشد تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۴ را تشکیل دهد؛ بنابراین رشد آهسته‌تر از حد انتظار می‌تواند به طور چشمگیری تعادل را تغییر دهد.

بازار همچنین هرگونه تحولات ونزوئلا را پس از انتخابات آخر هفته به‌دقت زیر نظر خواهد داشت. نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور کنونی، مدعی پیروزی در انتخابات شده است. اگرچه در مورد نتیجه انتخابات شک و تردید وجود دارد؛ زیرا نظرسنجی‌ها در آستانه انتخابات نشان از پیروزی قدرتمند مخالفان دارد. ایالات‌متحده گفته است که تحریم‌ها احتمالا بیشتر به این بستگی دارد که آیا دولت داده‌های رأی‌گیری را منتشر کند یا خیر. درحالی‌که سال گذشته آمریکا تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا را کاهش داد، این تحریم‌ها در اوایل سال جاری پس از این که آمریکا احساس کرد دولت ونزوئلا به توافق برای برگزاری انتخابات عادلانه‌تر عمل نمی‌کند، دوباره اعمال شد.

وزارت انرژی ایالات‌متحده (DoE) با خرید ۴.۶۵ میلیون بشکه نفت خام برای ذخایر استراتژیک نفت خود (SPR) برای تحویل بین اکتبر تا دسامبر ۲۰۲۴ موافقت کرد. وزارت انرژی در تلاش برای پر کردن مجدد SPR اعلام کرده است که درکل ۴۳.۲۵ میلیون بشکه با قیمت متوسط ‌حدود ۷۷ دلار آمریکا در هر بشکه، کمتر از میانگین ۹۵ دلاری فروخته شده نفت در سال ۲۰۲۲ در زمان عرضه اضطراری خریداری کرده است.
بررسی بازار کامودیتی‌ها

قیمت گاز طبیعی روز گذشته افزایش بیشتری داشت. معاملات آتی ماه اول TTF با پیش‌بینی هوای گرم‌تر در آسیا ۴.۳ درصد افزایش یافت. قیمت‌های LNG آسیایی اسپات نسبت به قیمت‌ گاز اروپا در بالاترین حد خود باقی ماند و همین موضوع آسیا را به مقصد جذاب‌تری برای محموله‌های اسپات تبدیل می‌کند. بر اساس گزارش GIE، صادرات کمتر به اتحادیه اروپا در داده‌های LNG نشان می‌دهد که واردات اتحادیه اروپا به پایین‌ترین سطح خود از اواخر سال ۲۰۲۱ رسیده است.

چرا آکادمی ماکروترید؟

با عضویت در آکادمی ماکروترید، شما تحلیل فاندامنتال بازار فارکس را در کنار سیگنال، آموزش و گفتگو با تحلیلگران و اعضای آکادمی دریافت خواهید کرد.

عضویت رایگان

فلزات – تقاضای طلای چین در میان قیمت‌های بی‌سابقه کاهش یافت

شورای طلای چین در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که تقاضای طلای چین در نیمه اول سال تقریباً ۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت و به ۵۲۴ تن رسید. خرید جواهرات در سه‌ماهه اول با کاهش ۲۷ درصدی روبه‌رو شد. بااین‌حال، این امر تا حدی با افزایش فروش شمش و سکه که ۴۶ درصد نسبت به سال گذشته جهش کرد، جبران شد. ارقام این گزارش شامل جواهرات، شمش‌ها، سکه‌ها و مصرف صنعتی است؛ اما شامل خرید بانک مرکزی نیست. بانک خلق چین خرید طلا را در ماه مه و ژوئن پس از ۱۸ ماه متوالی خرید طلا، متوقف کرد. قیمت بالای طلا احتمالاً در حال حاضر مانع از خرید بیشتر شده است. بااین‌حال، ما همچنان انتظار داریم که تقاضای بانک خلق چین در میان جو اقتصادی فعلی و تنش‌های ژئوپلیتیکی قوی باقی بماند. ما همچنین بر این باوریم که در میان ریسک‌های ژئوپلیتیکی، انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات‌متحده در نوامبر و کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا که مدت‌ها معامله‌گران انتظارش را می‌کشیدند، قیمت‌ها توسط تقاضای امن حمایت خواهد شد.
بررسی بازار کامودیتی‌ها

گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که اتحادیه معدن مس اسکوندیدا در شیلی از اعضای خود خواسته است که پیشنهاد نهایی قرارداد از سوی شرکت را رد کنند. این نگرانی‌ها را در مورد یک اعتصاب احتمالی افزایش داده است. کارگران از دوشنبه تا پنجشنبه رأی خواهند داد. بااین‌حال، این شرکت گفت که مدیریت از قبل برای اعتصاب آماده است.

منبع: ING

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

عضویت در کانال سیگنال فارکس

جهت عضویت در تلگرام پیام ارسال کنید.