آخرین مقالات
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

آینده نامعلوم دلار در میان چشم‌انداز مبهم دو بانک مرکزی

زمان مطالعه: 4 دقیقه

جنگ ایران و اسرائیل چه اثراتی روی بازارها داشت؟

مقدمه: سؤال بزرگ برای بازارهای فارکس این است که آیا اصلاحات شدید ژوئیه به پایان رسیده است یا خیر؟ ما فکر می‌کنیم رویدادهای فردا (جلسات بانک مرکزی ژاپن و فدرال رزرو) حرف بزرگی خواهند زد. قبل از آن، داده‌های امروزی US JOLTS و اطمینان مصرف‌کننده باید به کاهش سرعت اقتصاد ایالات‌متحده اضافه کند. در اروپا، انتشارات تولید ناخالص داخلی سه‌ماهه دوم و اطلاعاتی در مورد داده‌های CPI ژوئیه را شاهد خواهیم بود.

دلار آمریکا:

دلار دیروز افزایشی ملایم داشت؛ اما دلیل آن مشخص نبود. ممکن است ربطی به جریان‌های پایان ماه داشته باشد. بااین‌حال، داستان بزرگ‌تر برای بازارهای فارکس این است که آیا این اصلاح گسترده و بین بازاری که در حدود ۱۰/۱۲ ژوئیه مشاهده شد، مسیر خود را طی کرده است یا خیر؟ ریسک رویداد فردا حرف بزرگی در این مورد خواهند داشت. در اینجا، تیم ما (ING) به دنبال افزایش ۱۵ نقطه پایه نرخ بهره بانک ژاپن است که می‌تواند باعث افزایش قدرت ین و ادامه فضای اصلاحی شود. بااین‌حال، افزایش نرخ بهره بسیار دور از انتظار است و اکثریت‌قریب‌به‌اتفاق تحلیلگران در ژاپن فکر می‌کنند که برای افزایش نرخ بهره خیلی زود است. اگر این‌طور باشد، USDJPY می‌تواند تا سطح ۱۵۷ افزایش یابد و شاهد بازگشت سرمایه‌گذاران به ارزهای با بازده/فعال بالا باشیم که در ماه ژوئیه افت زیادی کرده‌اند. دومین ریسک فردا، نشست FOMC است که فکر می‌کنیم با توجه‌به این که فدرال رزرو بازار را برای افزایش نرخ بهره در سپتامبر آماده می‌کند، ریسک صعودی و دلار منفی خواهد بود.

دوره مستر کلاس طلا

جامع‌ترین دوره آموزشی طلا

این دوره در مجموعه یوتوفارکس تهیه شده و نتیجه سال‌ها تجربه در حوزه معامله‌گری طلا و فارکس است. این دوره توسط مجموعه‌ای از معامله‌گران حرفه‌ای یوتوفارکس تهیه شده است. با خرید این دوره از تجربه چندین معامله‌گر بهره‌مند خواهید شد.

امروز، تمرکز بر دو داده ایالات‌متحده است. انتظار می‌رود که داده‌های JOLTS فرصت‌های شغلی پس از افزایش غیرمنتظره به ۸.۱۴ میلیون در ماه گذشته، به سطح هشت میلیون نفر برگردد. به یاد داشته‌باشید که داده‌های JOLTS نشان‌دهنده مازاد تقاضا برای نیروی کار بوده است و رقم پایین‌تر نظر فدرال رزرو را مبنی بر بازگشت بازار کار به تعادل بهتر تأیید می‌کند. همچنین داده‌های اطمینان مصرف‌کننده در ماه ژوئیه مورد توجه است که انتظار می‌رود کاهش یابد. طی هفته‌های اخیر، با کمک گزارش‌های درآمد سه‌ماهه دوم، نشان می‌دهد که مصرف‌کننده آمریکایی بعد از مدت‌ها در حال تغییر الگوی مصرف خود است. یک رقم اطمینان ملایم‌تر امروز به این دیدگاه می‌افزاید که فدرال رزرو می‌خواهد با کاهش نرخ بهره در سپتامبر، «رشد را حفظ کند».

آینده نامعلوم دلار در میان چشم‌انداز مبهم دو بانک مرکزی

شاخص دلار دیروز عملکرد خوبی داشت؛ اما اگر داده‌های ایالات‌متحده در سمت ضعیف ظاهر شود یا اگر بقیه اروپا از داده‌های به‌ظاهر قوی تولید ناخالص داخلی سه‌ماهه دوم فرانسه تقلید کنند، می‌تواند این دستاوردها را پس بگیرد.

چرا آکادمی ماکروترید؟

با عضویت در آکادمی ماکروترید، شما تحلیل فاندامنتال بازار فارکس را در کنار سیگنال، آموزش و گفتگو با تحلیلگران و اعضای آکادمی دریافت خواهید کرد.

عضویت رایگان

دلار استرالیا: در جاهای دیگر، استرالیا اعداد CPI برای سه‌ماهه دوم را در امشب منتشر می‌کند که ممکن است تعادل را به نفع افزایش نرخ بهره بانک مرکزی استرالیا (RBA) در هفته آینده (۶ اوت) تغییر دهد. تیم اقتصاد ما انتظار دارد که تورم ماهانه سرفصل نسبتاً کاهش‌یافته و به اجماع ۳.۸ درصد سالانه در ماه ژوئن رسیده باشد که باعث افزایش در داده سه‌ماهه دوم از ۳.۶ درصد به ۳.۸ درصد سالانه شود. با صرف‌نظر از شگفتی‌های نزولی عمده در معیارهای اصلی، ما گمان می‌کنیم که اجماع خواندن احتمال افزایش نرخ بهره RBA را افزایش می‌دهد. از نظر ما، بازارها از نظر قیمت‌گذاری بسیار نامطلوب هستند (+۷ نقطه پایه برای هفته آینده، +۲ نقطه پایه تا پایان سال)، و پتانسیل صعودی برای AUD در هفت روز آینده قابل‌توجه است.
آینده نامعلوم دلار در میان چشم‌انداز مبهم دو بانک مرکزی

یورو: تولید ناخالص داخلی بهتر در سه‌ماهه دوم ممکن است کمک کند

امروز صبح ما شاهد یک رقم تولید ناخالص داخلی سه‌ماهه دوم از فرانسه بهتر از حد انتظار بوده‌ایم و امروز همچنین شاهد به‌روزرسانی‌های مشابه از آلمان، ایتالیا، اسپانیا و سپس منطقه یورو خواهیم بود. هرگونه شگفتی صعودی در مورد اجماع ۰.۲ درصد از نرخ تولید ناخالص داخلی در سه‌ماهه دوم فصلی برای ناحیه یورو می‌تواند یک افزایش متوسط ‌برای یورو ایجاد کند – روایت ریسک‌های نزولی برای رشد را تغییر دهد و قیمت‌گذاری بازار را مهار کند که اکنون به دنبال کاهش بیش از دو نرخ بهره دیگر در سال جاری توسط بانک مرکزی اروپا است.

امروز همچنین شاهد انتشار ملی داده‌های CPI ژوئیه قبل از انتشار فردا در ناحیه یورو خواهیم بود. در حال حاضر، اجماع انتظار می‌رود که رقم CPI هسته به ۲.۸ درصد سالانه کاهش یابد که بعید به نظر می‌رسد که قیمت‌گذاری بانک مرکزی اروپا را تغییر دهد.

جفت‌ارز EURUSD دوشنبه ملایمی داشت؛ اما درصورتی‌که فدرال رزرو همان‌طور که ما انتظار داریم به‌طور آشکاری تغییر کند، می‌تواند از انتشار GDP حمایت کند و فردا عصر بالاتر رود. ۱.۰۸۰۰ می‌تواند کف را برای EURUSD در این هفته ثابت کند.

آینده نامعلوم دلار در میان چشم‌انداز مبهم دو بانک مرکزی

ین ژاپن: چهارشنبه روز بزرگی برای USDJPY خواهد بود

جفت‌ارز USDJPY پس از افت شدید ۶ درصدی نسبت به ۱۱ ژوئیه، زمانی که داده‌های CPI ضعیف ایالات‌متحده و مداخله استراتژیک ژاپن در فارکس تأثیر خود را گذاشت، در حال تثبیت است. در هفته منتهی به ۲۳ ژوئیه، معاملات ین در بازارهای آتی شیکاگو، ۴۰ درصد از موقعیت خود در دو هفته قبل کاهش‌یافته بود. این گروه احتمالاً در اواخر هفته گذشته، زمانی که USDJPY بر روی سطح ۱۵۲ معامله شد، موقعیت‌های خود را کمی بیشتر کاهش دادند. به نظر منصفانه به نظر می‌رسد که ارزیابی شود که بازار سفته‌بازان نسبت به ابتدای ماه ژوئیه متعادل‌تر است – اما همچنان در موقعیت‌های فروش مناسب ین قرار دارد.

آینده نامعلوم دلار در میان چشم‌انداز مبهم دو بانک مرکزی

البته ترکیب فدرال رزرو و بانک مرکزی ژاپن، فردا در مورد این که آیا این اصلاح USDJPY بسیار فراتر می‌رود یا خیر، حرف زیادی خواهد زد. پیش‌بینی ING از افزایش ۱۵ نقطه پایه نرخ بهره توسط بانک مرکزی ژاپن و فدرال رزرو داویش استدلال می‌کند که این اصلاح به‌طور بالقوه نزدیک به سطح ۱۵۰ خواهد بود. باسیاست پولی بدون تغییر نرخ بهره ژاپن، USDJPY می‌تواند تا ۱۵۷ جهش مناسبی داشته باشد و نرخ متقاطع، مانند AUDJPY، می‌تواند افزایش قابل‌توجهی داشته باشد.

منبع: ING

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

عضویت در کانال سیگنال فارکس

جهت عضویت در تلگرام پیام ارسال کنید.