بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته ۱۱ تا ۱۵ بهمن: فدرال رزرو خرس‌ها را بیدار کرد!

نظرسنجی هفتگی کیتکو Kitco

موضع هاوکیش فدرال رزرو قیمت طلا را پایین آورد و سنتیمنت نزولی را تقویت کرد

فشار فدرال رزرو برای افزایش زودهنگام نرخ‌های بهره، خرس‌های طلا را بیدار کرد و گاوها را به گوشه‌ای رانده است. این مساله باعث شد که این فلز گرانبها بدترین فروش خود را از اواسط نوامبر تا کنون مشاهده کند.

سنتیمنت نزولی در میان تحلیلگران وال استریت در حالی است که قیمت طلا در این هفته از زمان نشست سیاست پولی روز چهارشنبه فدرال رزرو که زمینه را برای افزایش نرخ بهره در ماه مارس فراهم کرد، تقریبا ۳ درصد کاهش یافته است. در همین حال، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، گفت که در سال جاری برای مقابله با افزایش تورم اقدامی تهاجمی انجام خواهد داد.

  • پاول گفت:« در حال حاضر جای زیادی برای افزایش نرخ بهره بدون تهدید بازار کار وجود دارد. اکنون از نظر بسیاری از معیارهای تاریخی، بازار کار با عرضه پایین مواجه است. سطوح بی‌سابقه‌ای از فرصت‌های شغلی، ترک کار و افزایش شدید دستمزد با بالاترین سرعت طی دهه‌های گذشته شاهدی بر این مدعا است.»

قیمت طلا در حالی کاهش یافته است که بازارها بر روی احتمال پنج بار افزایش نرخ بهره در سال جاری قیمت‌گذاری کرده‌اند. با این حال، برخی از تحلیلگران گفته‌اند که بازارها و فدرال رزرو بیش از حد تهاجمی هستند.

  • فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures گفت: «طلا ممکن است کاهش یابد، اما من همچنان در حال خرید هستم چرا که فدرال رزرو بیش از حد تهاجمی و هاوکیش به نظر می‌رسد. آنها در نهایت مجبور به عقب نشینی خواهند شد.»

این هفته ۱۴ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو شرکت کردند که از این میان ۴ نفر یا ۲۹ درصد نظر به افزایش طلا داشتند. هفت تحلیلگر یا ۵۰ درصد بر روی طلا نزولی بودند و سه تحلیلگر یا ۲۱ درصد انتظار داشتند که قیمت طلا نوسانی باشد.

در همین حال، در نظرسنجی آنلاین مین استریت ۴۹۵ رای داده شد. از این تعداد ۲۷۰ نفر یا ۵۵ درصد منتظر افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند، ۱۵۸ نفر یا ۳۲ درصد برای کاهش ارزش طلا شرط‌بندی کردند و ۶۷ نفر یا ۱۴ درصد نیز بی‌طرف بودند.

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته ۱۱ تا ۱۵ بهمن: فدرال رزرو خرس‌ها را بیدار کرد!

در حالی که سرمایه‌گذاران خرد همچنان نسبت به طلا صعودی هستند، اما مشارکت در نظرسنجی این هفته در پایین‌ترین سطح خود از سپتامبر بود.

به گفته برخی از تحلیلگران، فضا برای کاهش قیمت طلا در کوتاه مدت وجود دارد و آنها ۱۷۵۰ دلار در هر اونس را به عنوان هدف جدید مطرح کردند. با این حال، سایر تحلیلگران خاطر نشان می‌کنند که بازار به اشباع فروش رسیده است و در کوتاه مدت جهش خواهد کرد.

  • آدریان دی، رئیس مدیریت دارایی آدریان دی، گفت که در کوتاه مدت نسبت به طلا بی طرف است اما منتظر یک بهبود در قیمت طلا است.
    وی گفت:« استدلال بنیادین این است که در مقطعی، فدرال رزرو رفتار خود در مقابل تورم را تغییر خواهد داد و در همان لحظه است که طلا کاری را انجام خواهد داد که در ۲۰ سال گذشته هربار فدرال رزرو اقدام به اتخاذ سیاست‌های انقباضی کرده است، انجام داده. آنها [فدرال رزرو] ممکن است با دیدن اولین نشانه‌های مشکل در بازار عقب نشینی نکنند. اما زمانی که بخواهند بین کاهش رشد اقتصادی، آشفتگی بدهکاران و بازارهای نزولی از یک سو و تورم در دلار در سوی دیگر انتخاب کنند، تورم را رها خواهند کرد.»
  • کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management، گفت که قیمت طلا می تواند در کوتاه مدت در روند نزولی باقی بماند، زیرا تورم بیشتر دستمزدها، در گزارش اشتغال هفته آینده می‌تواند حمایت بیشتری از موضع هاوکیش فدرال رزرو ایجاد کند.

منبع: Kitco

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟