ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

احتمال افزایش کوتاه مدت قیمت طلا در هفته آینده باوجود تداوم سنتیمنت ریسک گریزی

احتمال افزایش کوتاه مدت قیمت طلا در هفته آینده باوجود تداوم سنتیمنت ریسک گریزی

طلا در هفته گذشته بدترین عملکرد دو ماه اخیر را ثبت نمود و با 4 درصد ریزش حرکتی مشابه ماه مه انجام داد. بر اساس آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو، علی‌رغم رسیدن قیمت به محدوده بیش فروش، سنتیمنت سردرگم فعلی بازار فلزات گران‌بها به این زودی‌ها بهبود نخواهد یافت.

باوجود فدرال رزروی که برای سرکوب فشارهای تورمی به چیزی جز افزایش نرخ بهره فکر نمی‌کند، طلا در هفته آینده نیز معاملات سردرگمی خواهد داشت. با توجه به ابزار CME FedWatch ، بازارها افزایش 75 نقطه پایه‌ای نرخ بهره در انتهای این ماه را به‌طور کامل در قیمت‌ها لحاظ کرده‌اند. به گفته برخی تحلیلگران، موضع تهاجمی فدرال رزرو که موجب افزایش دلار به سقف 20 سال اخیر شده، به‌تنهایی علت ریزش انس تا حمایت 1730 دلار است. اما علی‌رغم سنتیمنت ریسک گریزی موجود در بازار، برخی تحلیلگران بر این باورند که طلا می‌تواند در هفته آینده جهشی کوتاه‌مدتی داشته باشد.

  • مایکل مور، بنیان‌گذار موسسه Moor Analytics می‌گوید: «روند طلا به‌طورکلی نزولی است، اما در حال حاضر به سطوح حمایتی نزدیک شده که احتمال یک اصلاح رو به بالا یا تغییر روند در آن بالا است. طلا در حرکت اخیر خود به زیر چندین الگوی نزولی نفوذ کرده اما این موج اخیر، احتمالا آخرین موج نزولی از سقف باید باشد».
  • کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در موسسه مدیریت ثروت SIA گفت: «طلا پتانسیل یک صعود هرچند کوتاه‌مدت را دارد. ریزش اخیر بیشتر به دلیل صعود شاخص دلار بوده که ازنظر تکنیکالی بیش‌ازحد ادامه داشته است. با توجه به اندیکاتور RSI که در محدوده بیش فروش قرار دارد می‌توان انتظار صعودی کوتاه‌مدت از طلا داشت. البته با این حجم بالای نقدینگی که به دنبال امنیت دلار هستند طلا همچنان باید به مقابله با دلار بپردازد. طلا شاید در برابر دلار ضعیف شود اما در برابر سایر ارزها می‌تواند همچنان به صعود خود ادامه دهد».

این هفته 15 تحلیلگر وال‌استریت در نظرسنجی کیتکو شرکت کردند. در این میان 6 تحلیلگر یا 40 درصد در کوتاه‌مدت به صعود طلا خوش‌بین بوده، 5 تحلیلگر یا 33 درصد به نزول طلا اعتقاد داشته، و 4 تحلیلگر یا 27 درصد نظرشان نسبت به این فلز گران‌بها در هفته آتی خنثی بود.

در همین حین، در نظرسنجی طلای مین استریت 484 رای اخذ شد. از این میان 204 نفر یا 42 درصد منتظر افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند، 183 نفر یا 38 درصد نظری نزولی داشته و 97 نفر یا 20 درصد نیز ترجیح دادند خنثی باشند.

احتمال افزایش کوتاه مدت قیمت طلا در هفته آینده باوجود تداوم سنتیمنت ریسک گریزی

در میان سنتیمنت ریسک گریزی موجود میان معامله‌گران خرد، نرخ مشارکت در نظرسنجی‌ها نیز پایین بوده که نشان از کاهش توجه به طلا در این شرایط اقتصادی ناپایدار است. طلا همچنان می‌تواند به روند نزولی خود ادامه دهد اما برخی تحلیل‌گران معتقدند که سطوح فعلی حمایت مناسبی محسوب می‌شود.

  • فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار موسسه Blue Line Futures، گفت: «ریزش اخیر طلا را می‌توان موج بی‌توجهی دانست، چراکه اغلب خریداران از این بازار خارج شده‌اند. طلا زیرش زیادی داشته و ما فکر نمی‌کنیم که تعداد فروشندگان بازار در حد هفته‌های قبل باشد. ما معتقدیم که طلا اعداد زیر 1700 را نخواهد دید».

سایر تحلیل‌گران اما در صورت کاهش فشار فروش نیز ادامه روند نزولی را برای طلا متصور هستند. آن‌ها روند کلی طلا را همچنان نزولی می‌بینند و معتقدند که تغییر این روند بسیار سخت خواهد بود. 1650 دلار در هر انس می‌تواند خط گردن در الگوی بزرگ سقف دوگانه باشد که شکست آن هدف 1200 را برای طلا فعال می‌کند.

ازنظر بسیاری، طلا برای بازگشت به دوران رونق نیازمند تغییر سیاست‌های پولی فدرال رزرو است و افزایش 75 نقطه پایه‌ای سردرد بزرگی برای انس خواهد بود. برخی نیز معتقدند که آخرین گزارش اشتغال و ایجاد 372 هزار شغل مهر تاییدی بر این مقدار افزایش نرخ بهره در ماه آتی زد. بازار امیدوار است که فدرال رزرو با این افزایش نرخ بهره بتواند فرودی نرم در اقتصاد را مهندسی کند.

منبع :  Kitco

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

1 دیدگاه در “احتمال افزایش کوتاه مدت قیمت طلا در هفته آینده باوجود تداوم سنتیمنت ریسک گریزی
  1. Kavary گفت:

    باسلام، بنظرم نزولی تا 1677 و الگوی qb = cd کامل خواهد کرد و سپس باید منتظر دادها و وضعیت جنگ روسیه و اکراین باشیم،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟