بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

با وجود افزایش بازده اوراق قرضه، طلا در پایان هفته بالاتر از 1850 دلار کار خود را به پایان رساند

تحلیل هفتگی طلا کیتکو

توانایی طلا برای حفظ جایگاه  خود در بالای سطح 1800 دلار و رالی تا مقاومت 1850 دلار، سنتیمنت بازار نسبت به طلا را مثبت کرده است و در نتیجه هم سرمایه‌گذاران خرد و هم تحلیلگران وال استریت در هفته آینده انتظار رسیدن طلا به سطوح بالاتر را دارند.

اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو، گفت که طلا شاهد تشکیل مومنتوم جدیدی است، اما موضوعی که باید به آن توجه کرد این است که این مومنتوم در شرایطی بوجود آمده است که بازده اوراق قرضه ایالات متحده همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد. این هفته بازده اوراق قرضه 10 ساله آمریکا به بالای 4 درصد رسید که بالاترین سطح از ماه نوامبر است. در همین حال، بازده اوراق قرضه دو ساله ایالات متحده به 5 درصد نزدیک شده است.

با این حال، هانسن خاطرنشان کرد که انتظارات تورمی نیز همچنان در حال افزایش هستند، که نشان می‌دهد تورم همچنان یکی از نگرانی‌های اصلی در بازارها است.

او گفت: «طلا همچنان می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد، حتی اگر بازده اسمی اوراق قرضه بالاتر برود و سرمایه‌گذاران فکر کنند که تورم باز بالاتر خواهد رفت.»

هانسن خاطرنشان کرد که حرکت صعودی طلا، قیمت طلا را به بالاتر از میانگین متحرک 21 روزه خود بازگردانده است. در حالی که هانسن گفت قیمت طلا می‌تواند افزایش یابد، او همچنان پیش‌بینی می‌کند که طلا در یک الگوی تثبیت کننده بزرگتر گیر کرده است.

او گفت: «قیمت طلا باید خود را به بالای 1885 دلار یا حتی 1900 دلار برساند تا بتواند سرمایه‌گذاران را جذب خود کند. در حال حاضر سرمایه‌گذاران از فروش طلا دست کشیده‌اند، اما تا زمانی که شروع به خرید طلا نکنند، خبری از رالی در بازار طلا نخواهد بود.

این هفته، 19 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. در میان شرکت کنندگان، 13 تحلیلگر معادل 68 درصد نسبت به طلا در کوتاه‌مدت صعودی هستند. در طرف مقابل، یک تحلیلگر معادل 5 درصد، در هفته آینده نسبت به طلا نزولی است و پنج تحلیلگر معادل 26 درصد، انتطار حرکت رنج در بازار طلا را دارند.

این در حالی است که در نظرسنجی آنلاین 495 نفر شرکت کردند. از این تعداد، 254 نفر معادل 51 درصد انتظار افزایش قیمت طلا در هفته آینده را دارند. 145 معادل 29 درصد دیگر گفتند که قیمت طلا کاهش پیدا خواهد کرد. و در آخر 96 نفر معادل 19 درصد در کوتاه‌مدت نسبت به طلا سوگیری خنثی دارند.

کیتکو

سنتیمنت در میان سرمایه‌گذاران خرد نسبت به هفته گذشته به طور قابل توجهی تغییر کرده است زیرا تمایلات سرمایه‌گذاران خرد در بازار متمایل به نزولی بود و انتظار کاهش قیمت طلا به 1800 دلار را داشتند.

در بخش جدید نظرسنجی کیتکو نیوز، سرمایه‌گذاران خرد پیش‌بینی می‌کنند که قیمت طلا جایگاه خود را حفظ ‌می‌کند و قیمت طلا در هفته آینده در محدوده 1841 دلار به کارخود پایان می‌دهد.

این تغییر در سنتیمنت در حالی رخ می‌دهد که بازار طلا به پنج هفته روند نزولی خود پایان داد. قیمت طلا نسبت به جمعه گذشته نزدیک به 2 درصد رشد داشته است و در محدوده 1850 دلار در هر اونس معامله می‌شود.

مایکل مور، بنیانگذار  MoorAnalytics.com گفت که در هفته گذشته قدرت روند نزولی طلا در سطح 1810 دلار تحلیل رفت. او افزود که اگر قیمت بالای 1838 دلار بماند، طلا می‌تواند شاهد یک الگوی برگشتی صعودی و ادامه روند صعودی برای چندین روز باشد.

دارین نیوسام، تحلیلگر تکنیکال ارشد در Barchart.com نیز مومنتوم تکنیکال قوی را برای طلا در هفته آینده پیش‌بینی می‌کند. وی افزود که او همچنین ضعف احتمالی دلار آمریکا را پیش‌بینی می‌کند که بر روی این فلز گرانبها تأثیر مثبت دارد.

او می‌گوید: «توقف در روند صعودی طلا می‌تواند در صورتی رخ دهد که قدرت خریداران طلا از بین برود و طلا وارد موج دوم فروش (از روند صعودی 5 مرحله‌ای امواج الیوت) شود.

مارک چندلر، مدیرعامل Bannockburn Global Forex، اصلاح طلا در ماه فوریه را به عنوان یک فرصت خرید پیش‌بینی کرده بود. او حالا پیش‌بینی می‌کند که طلا در کوتاه‌مدت فضای بیشتری برای رشد دارد.

«استراتژی پیشنهادی من در هفته گذشته، خرید بعد از پولبک به سمت 1800 دلار بود. طلا هفته گذشته را با رسیدن به محدوده 1850 دلاری به پایان رساند. هدف بعدی من نزدیک به 1865 دلار و سپس 1882 دلار است. اندیکاتورهای مومنتوم در حال افزایش هستند، و من انتظار داشتم که داده‌های اشتغال این موضوع را تأیید کنند که ریزش طلا در ماه ژانویه شانسی بوده‌ است.»

نیکلاس فراپل، مدیر کل جهانی ABC Bullion، گفت که سوگیری او در مورد طلا در هفته آینده نسبتاً خنثی است زیرا اظهارات هاوکیش بانک مرکزی می‌تواند هر گونه رالی کوتاه‌مدت طلا را محدود کند.

او گفت: «من فکر می‌کنم اکثر سرمایه‌گذاران معاملات فروش طلای خود را اخیراً بسته‌اند و شروع به خرید طلا کرده‌اند (که رشد طلا را در پی داشت).»

فراپل افزود که سرمایه‌گذاران تمایلی به شرط‌بندی‌های سنگین در هفته آینده پیش از انتشار NFP ماه فوریه ندارند. با وجود افزایش احتمال وقوع یک رکود، بازار کار ایالات متحده انعطاف‌پذیری زیادی از خود نشان داده است.

منبع: kitco

 

برای پیگیری دقیق وضعیت سنتیمنت بازارهای مالی، اخبار روز و فوری فارکس به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟