ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 25 ژوئیه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 25 ژوئیه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 3 مرداد

  • رشد دلار در آغاز هفته

ریسک گریزی امروز و در شروع هفته همچنان ادامه داشته چرا که سرمایه گذاران در بحبوحه نگرانی‌ها از رکود احتمالی در سراسر جهان محتاط هستند. معامله‌گران به دلیل این که پیش‌بینی می‌شود بانک مرکزی آمریکا برای مقابله با تورم در روز چهارشنبه نرخ بهره را 0.50% افزایش دهد، عقب نشینی کردند. یلن، وزیر خزانه داری آمریکا، در تعطیلات آخر هفته نسبت به کاهش رشد اقتصاد آمریکا هشدار داد اما بیان کرد که رکود اجتناب ناپذیر نیست.

دوره مستر کلاس طلا

  • نقش بانک‌های مرکزی در بازار طلا
  • ترید طلا بر اساس شاخص‌های اقتصادی
  • تحلیل بین بازاری
  • استفاده کاربردی از سنتیمنت در معامله‌گری طلا
دوره طلا

افت شدید شاخص‌های PMI ناحیه یورو و آلمان در ماه ژوئیه نگرانی‌ها از رکود اقتصادی را تشدید کرد. شاخص PMI خدماتی آمریکا نیز برای اولین بار از ژوئن سال 2020 به محدوده انقباض رسید.

چین تست‌های انبوه ویروس کرونا را در شانگهای و تیانجین تشدید کرد، که این ریسک را نشان می‌دهد که شیوع جدید می‌تواند منجر به قرنطینه‌های جدید و پرهزینه اقتصادی شود. مبتلایان به گونه امیکرون ویروس کرونا در استرالیا به شدت افزایش یافته و منجر شده اطمینان سرمایه گذاران از بین برود.

در همین حال، روزنامه فایننشال تایمز (FT) روز شنبه گزارش داد، چین در مورد سفر احتمالی نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، به تایوان در ماه اوت، هشدارهای خصوصی شدیدی به دولت بایدن داده است. به نقل از منابع، رویترز گزارش داد که پکن قصد دارد یک صندوق املاک و مستغلات به ارزش 44 میلیارد دلار را علیرغم نگرانی‌های احتمالی بازسازی شرکت اورگراند (Evergrande) تأسیس کند.

در میان سیلی از جریان اخبار دلسرد کننده در آسیا، شاخص‌های سهام این منطقه کاهش یافتند و بخشی از فشار فروش روز جمعه وال استریت را دنبال کردند. معاملات آتی شاخص S&P 500 افت 0.22 درصدی را ثبت کردند که نشان دهنده سنتیمنت ریسک گریزی است. سرمایه‌گذاران همچنین نسبت به گزارشات درآمدزایی غول‌های فناوری آمریکایی (شرکت گوگل و شرکت اپل) محتاط هستند. در بین ارزهای G10، دلار آمریکا در بحبوحه افزایش جریانات امن از پایین‌ترین سطح دو هفته‌ای خود بازگشتی ملایم داشته است.

جفت ارز EURUSD عقب نشینی داشته و حوالی 1.0200 معامله می‌شود. لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، روز شنبه اعلام کرد «ما تا زمانی که لازم باشد برای کاهش تورم به هدف خود در میان مدت به افزایش نرخ‌ها ادامه خواهیم داد». در همین عضو هولزمن، عضو هاوکیش بانک مرکزی اروپا، خاطرنشان کرد: ” در فصل پاییز خواهیم دید که وضعیت اقتصادی چگونه است سپس می‌توانیم تصمیم بگیریم که آیا نرخ بهره را 0.50% دیگر و یا کمتر افزایش دهیم.” شاخص فضای کسب و کار IFO آلمان امروز منتشر شد که چشم انداز اقتصادی منطقه یورو را بیشتر روشن خواهد کرد.

کانال اخبار فوری فارکس و بازارهای جهانی

جفت ارز GBPUSD به سمت محدوده 1.1950 و نتوانسته بالای 1.200 تثبیت شود. عدم قطعیت سیاسی بریتانیا انتظارات را برای افزایش 0.50 درصدی نرخ بهره در ماه اوت خنثی می‌کند. لیز تراس، نامزد نخست‌وزیری بریتانیا، برنامه‌های برای سرمایه‌گذاری ارائه کرد، در حالی که ریشی سوناک، نامزد دیگر، روز جمعه اعلام کرد که از «روز اول» روی کار آمدن دولت، دولت را در شرایط بحرانی قرار خواهد داد.

در حالی که بازده اوراق خزانه داری آمریکا در روند تثبیت قرار دارد، جفت ارز USDJPY بالاتر از محدوده 136 قرار گرفته و فشار فروش هفته گذشته متوقف شده است. این جفت ارز اخبار در مورد این که بانک مرکزی ژاپن اعضای هیئت مدیره خود را تغییر می‌دهد تا دو عضو جدید هاوکیش را اضافه کند، نادیده گرفته است.

طلا روند بهبودی را متوقف کرده و حوالی 1730 دلار معامله می‌شود. این هفته تمام نگا‌ه‌ها معطوف به جلسه بانک مرکزی آمریکا و داده‌های اقتصادی مهم این کشور است.

بیت کوین پایین‌‌تر از محدوده 22 هزار دلار و اتریوم با افت 4.5 درصدی به سمت محدوده 1500 دلار حرکت می‌کند.

منبع: fxstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟