بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 12 اوت

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 12 اوت

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 21 مرداد

  • توقف رالی پس از انتشار CPI در پیهشدارهای بانک مرکزی آمریکا و افزایش قیمت انرژی

بازار سهام آمریکا به سختی می‌تواند رشدی که پس از انتشار کمتر از انتظارات شاخص CPI در روز چهارشنبه داشت را ادامه دهد. حتی علی‌رغم این مسئله که شاخص قیمت تولید کننده نیز برای اولین بار از آوریل سال 2020 افت کرده بود.

شاخص قیمت تولید کننده آمریکا طی ماه گذشته 0.5% افت داشته و در ارزیابی سالانه پایین‌تر از 10% قرار گرفت. این افت بیشتر به دلیل کاهش بیش از 15 درصدی قیمت انرژی بود.

اما افزایش مجدد قیمت انرژی یکی از دلایل احتمالی عدم تمایل به ریسک پذیری در روز گذشته بود. بی میلی و عدم رضایت اعضای فدرال رزرو به کاهش زودهنگام تورم، می‌تواند دلیل دیگر باشد.

رالی در بازار نزولی یا بهبودی پایدار؟

شاخص نزدک از بالاترین سطح خود در اوایل ماه مه عقب نشینی داشته و شاخص S&P 500 کمی در محدوده منفی و بالای محدوده 4200 به کار خود پایان داد. با این حال این شاخص پایین‌تر از محدوده 50% فیبوناچی اصلاحی از اوایل سال قرار دارد.

به طور مشخص رالی در یک بازار نزولی و یک بهبودی پایدار در ابتدا می‌توانند شبیه هم باشند و برای این که بتوانیم ادعا کنیم روند نزولی بازار به اتمام رسیده باید شاهد تثبیت قیمت باشیم.

از لحاظ تکنیکالی، شاخص S&P 500 باید بالاتر از محدوده 4090 باقی بماند. محدوده 38.2% فیبوناچی اصلاحی می‌تواند مانع از افت بیشتر این شاخص شود.

یک عامل به وضوح می‌تواند در شرایط فعلی برای بازار سهام بد باشد: پس از انتشار شاخص CPI شاهد قیمت گذاری بیش از حد مثبتی در بازار بودیم. فعالیت‌ها در بازار آتی نرخ بهره فد احتمال 65 درصدی برای افزایش 0.50 درصدی نرخ بهره در ماه سپتامبر در نظر گرفته‌اند. این بدین معنی است که حتی بدون اخبار بیش از حد بد، بانک مرکزی آمریکا فضای کافی دارد تا خلاف آخرین قیمت‌گذاری‌ها اقدام کند. افزایش مجدد قیمت انرژی به راحتی می‌تواند اعضای هاوکیش بانک مرکزی آمریکا را از خواب بیدار کند و فضای بازار را تغییر دهد.

افزایش مجدد قیمت انرژی

قیمت نفت خام آمریکا به محدوده 94 دلار بازگشت. آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) هشدار داد که مجموع کسری بزرگترین شرکت‌های نفتی آمریکا تقریباً به پایین‌ترین حد تاریخی خود بازگشته است. همچنین پایان عرضه ذخایر استراتژیک نفت ایالات متحده (SPR) که باید در کمتر از 3 ماه آینده رخ دهد، منجر می‌شود عرضه در بازار افت بیشتری داشته باشد.

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد افزایش قیمت گاز باعث افزایش استفاده از نفت شده و این تغییر «قابل توجه» می‌تواند حتی با وجود کاهش رشد تقاضا در دیگر بخش‌های اقتصاد به دلیل فشار بیشتر قیمت‌ها و کندی فعالیت اقتصادی، مصرف نفت خام را برای باقی سال افزایش دهد.

آنها افزودند که تقاضا به دلیل قیمت بالای گاز در سال جاری 2 میلیون بشکه افزایش خواهد یافت و تقاضای روزانه نفت به حدود 100 میلیون بشکه می‌رسد. در سال 2023 تقاضا 2.1 میلیون بشکه دیگر افزایش می‌یابد و تقاضای جهانی نفت به نزدیک 102 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

از لحاظ تکنیکالی نفت الگوی ABCD را تکیمل کرده که می‌تواند منجر به بریک اوت صعودی شود و شاهد تست مجدد محدوده حمایتی 100 دلار در کوتاه یا میان مدت باشیم. اولین هدف قیمتی نفت در حال حاضر محدوده میانگین متحرک روزانه 200 در حوالی 96 دلار است.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟