تحلیل هفتگی فارکس در هفته دوم دسامبر (14 آذر تا 18 آذر)

تحلیل بنیادی فارکس هفتگی

بانک‌های مرکزی استرالیا و کانادا آغازکننده هفته آتی

هفته پیش رو – در نیمه اول دسامبر بانک‌های مرکزی جلسات متعددی را برگزار خواهند کرد. هفته آینده بانک مرکزی استرالیا و بانک مرکزی کانادا آغاز کننده بازی خواهند بود که انتظار می‌رود هر دو نرخ بهره را با سرعت کمتری دوباره افزایش دهند. در همین حال در آمریکا، نظرسنجی‌های تجاری و شاخص قیمت‌های تولید کننده به انتظارات در مورد سیاست فدرال رزرو جهت می‌دهند و به سرمایه‌گذاران کمک می‌کنند تصمیم بگیرند که آیا بهترین روزهای دلار به پایان رسیده است یا خیر.

بانک مرکزی استرالیا سرعت خود را کاهش خواهد داد

اقتصاد استرالیا در بیشتر بخش‌ها عملکرد خوبی دارد و زمینه را برای افزایش دوباره نرخ بهره زمانی که بانک مرکزی استرالیا جلسه خود را در اوایل روز سه‌شنبه به پایان می‌رساند، فراهم می‌کند. در حال حاضر بازارها 75 درصد احتمال می‌دهند که 0.25 درصد نرخ بهره افزایش پیدا کند و 25 درصد احتمال می‌دهند که هیچگونه تغییری در نرخ بهره صورت نگیرد.

تحولات اقتصادی از آخرین جلسه بانک مرکزی استرالیا مطلوب بوده‌اند. بازار کار همچنان با کمبود نیروی شدید روبرو است و نرخ بیکاری به پایین‌ترین حد در نیم قرن گذشته رسیده است. در همین حال، رشد دستمزدها در سه ماهه گذشته افزایش یافت، که معمولاً نشانه‌ای از تثبیت نیروهای تورمی است.

اقتصاد استرالیا

اقتصاد استرالیا همچنان قدرتمند

دوره مستر کلاس طلا

  • نقش بانک‌های مرکزی در بازار طلا
  • ترید طلا بر اساس شاخص‌های اقتصادی
  • تحلیل بین بازاری
  • استفاده کاربردی از سنتیمنت در معامله‌گری طلا
دوره طلا

با این حال، سرمایه‌گذاران می‌گویند که چرخه انقباضی ممکن است در این ماه متوقف شود. این عمدتا به این دلیل است که تورم به طور غیرمنتظره‌ای در ماه اکتبر کاهش یافت و امیدواری‌ها مبنی بر اینکه بدترین قسمت بحران تورم تمام شده است را تقویت کرد. با کاهش قیمت مسکن و تشدید ریسک‌های خارجی با تضعیف اقتصاد چین، دلیل محکمی برای کاهش سرعت بانک مرکزی استرالیا وجود دارد.

یکی از راه‌های متعادل کردن همه چیز این است که نرخ‌ بهره را افزایش بدهند، اما به آرامی آماده توقف در سال آینده باشند، این کار مقداری زمان به آنها می‌دهد تا اثرات تمام اقدامات قبلی و چگونگی حرکت اقتصاد جهانی را زیر نظر بگیرند. در بازارها، این می‌تواند در ابتدا به یک واکنش مثبت در بازار فارکس تبدیل شود، که ممکن است با کاهش نرخ ترمینال، خیلی سریع معکوس شود.

به طور کلی، علیرغم آخرین رالی صعودی، چشم‌انداز دلار استرالیا همچنان مبهم است. سال آینده احتمالاً شاهد رکود در چندین اقتصاد جهانی خواهیم بود، و حتی اگر استرالیا از این رکود در امان بماند، باز هم ممکن است ترکش‌های کاهش جریان تجاری و کاهش تقاضای کالا به استرالیا ضربه بزنند. با کاهش سرعت رشد اقتصادی چین و ارزش‌گذاری غیرواقعی بازار سهام، خوش‌بین بودن به ارز ریسک‌پذیری مانند دلار استرالیا کار دشواری است.

بازگشت دلار استرالیا

افزایش دوباره دلار استرالیا

در بخش داده‌های اقتصادی، آمار تولید ناخالص داخلی استرالیا برای سه ماهه سوم در روز چهارشنبه منتشر خواهد شد. چند ساعت بعد، آمار تجارت چین در ماه نوامبر منتشر خواهد شد. آمار تورمی چین نیز در روز جمعه منتشر خواهد شد. هر دوی این آمارها می‌توانند برای دلار استرالیا حائز اهمیت باشند.

آیا بانک مرکزی کانادا هم به پایان چرخه انقباضی نزدیک شده است؟

در کانادا، این حس وجود دارد که چرخه انقباضی در شرف پایان است. بازارها به طور کامل افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره را در روز چهارشنبه قیمت‌گذاری کرده‌اند که انتظار می‌رود قبل از اینکه بانک مرکزی کانادا برای همیشه به افزایش نرخ بهره پایان دهد، در ماه آینده نیز یکبار دیگر 0.25 درصد نرخ بهره را افزایش دهد.

اقتصاد حداقل در ظاهر خوب پیش می رود. رشد در سه ماهه گذشته فراتر از انتظارات بود، بازار کار هنوز در وضعیت خوبی قرار دارد و تورم بیش از سه برابر هدف بانک مرکزی آمریکا است، که همگی برای افزایش بیشتر نرخ ها استدلال می کنند.

اقتصاد حداقل در ظاهر وضعیت خوبی دارد. رشد اقتصادی در سه ماهه گذشته فراتر از انتظارات بود، بازار کار هنوز در وضعیت خوبی قرار دارد و تورم بیش از سه برابر هدف بانک مرکزی کانادا است، که همگی بر افزایش بیشتر نرخ بهره استدلال می‌کنند.

چیزی که باعث می‌شود بانک مرکزی کانادا محتاطانه عمل ‌کند، خاصیت تأخیری سیاست پولی است، زیرا تأثیر کامل افزایش نرخ‌ بهره که قبلاً اعمال شده است هنوز احساس نشده است. همراه با حباب مسکن که شروع به ترکیدن کرده است و سطوح بسیار بالای بدهی خصوصی، مقامات بانک مرکزی کانادا را نگران کرده است که اگر سیاست انقباضی را ادامه دهند، ممکن است جرقه یک بحران مالی را رقم بزنند.

کانال اخبار فوری فارکس و بازارهای جهانی

نمودار نفت و دلار کانادا

به مرور زمان دلار کانادا قیمت نفت را دنبال می‌کند

بنابراین، از منظر مدیریت ریسک، عاقلانه است که بانک مرکزی کانادا در اینجا فقط با 0.25 درصد افزایش نرخ بهره، کمی دفاعی بازی کند. از آنجایی که بازار تنها 15 درصد احتمال افزایش 0.5 درصدی نرخ بهره را قیمت گذاری کرده است، می‌تواند باعث تضعیف جزئی دلار کانادا بشود.

قبل از تصمیم بانک مرکزی، نشست اوپک در روز یکشنبه برگزار می‌شود که با توجه به حساسیت آن به قیمت نفت، می‌تواند برای دلار کانادا حیاتی باشد.

دلار آمریکا در انتظار داده‌های کلیدی ایالات متحده

در آمریکا، نظرسنجی خدمات ISM در روز دوشنبه، قبل از آخرین دسته از شاخص‌های  قیمت‌های تولید کننده در روز جمعه، در کانون توجهات قرار خواهد گرفت. هر دوی این داده‌ها بخش مهمی از پازل خواهند بود زیرا فکر و ذکر سرمایه‌گذاران این است که فدرال رزرو تا چه حد نرخ بهره را بالا می‌برد و تا چه مدت آن را در آنجا نگه می‌دارد.

قیمت‌گذاری در بازار در حال حاضر حاکی از افزایش نیم درصدی نرخ بهره در این ماه و به دنبال آن افزایش مشابهی در اوایل سال آینده است که روی هم نرخ بهره را به 4.85 درصد می‌رسانند. در آن مقطع، انتظار می‌رود که فدرال رزرو برای چندین ماه مکث کند، قبل از اینکه تا پایان سال نرخ بهره را کاهش دهد.

داده‌های آمریکا

نظرسنجی خدمات ISM همچنان معیار قدرتمندی برای سنجش تورم است

داده‌های اقتصادی این روایت را تایید می‌کنند. اگرچه داده‌های رسمی ایالات متحده از نظر مصرف و بازار کار همچنان در وضعیت خوبی قرار دارند، اما شاخص‌های آینده‌نگر درباره مشکلات پیش رو هشدار می‌دهند. از این رو، فدرال رزرو باید فعلا به کار خود ادامه دهد، به خصوص که تورم همچنان داغ است، اما احتمالاً ایالات متحده تا اواسط سال آینده با مشکلاتی در رشد اقتصادی مواجه خواهد شد.

در مورد دلار آمریکا، همه این‌ها نشان می‌دهند که هنوز برای تغییر روند به نزولی خیلی زود است، زیرا چشم‌انداز سایر اقتصادهای بزرگ بسیار بدتر از ایالات متحده است، اما رالی دلار آمریکا احتمالاً در فصل‌های پایانی خود قرار دارد. یک وجهه ملایمتر فدرال رزرو معمولا برای تغییر روند دلار آمریکا کافی نیست. در ضمن چشم‌انداز اقتصادی در سایر نقاط جهان باید بهبود پیدا کند تا سرمایه را به خارج از ایالات متحده جذب کند، که در حال حاضر وضعیت اینگونه نیست.

منبع: XM

 

«برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.»

بیشتر بخوانید: 

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

12 دیدگاه در “تحلیل هفتگی فارکس در هفته دوم دسامبر (14 آذر تا 18 آذر)
  1. رحمانی گفت:

    سلام و عرض ادب. ممنون از تحلیل های خوبتون. من همیشه تحلیل های فاندامنتال جناب رسالت رو میخونم. فقط می خواستم بدونم چرا ایشون درمورد طلا تحلیل فاندامنتالی قرار نمیدن؟؟؟ ممنون میشم اگر توجه بفرمایید. سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟