بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

انس طلا با روندی خنثی در حال تقلا با سیاست‌های تهاجمی فدرال رزرو

نظرسنجی هفتگی کیتکو Kitco

بازار طلا در برابر افزایش شدید نرخ بهره فدرال رزرو مقاومت خوبی نشان داد و سنتیمنت خنثی حاکم بر بازار نشان از تعادل نیروهای موثر بر این فلز گرانبها داشت.

بر اساس آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو، تحلیلگران وال استریت در کوتاه‌مدت روندی خنثی برای طلا متصور هستند، درحالی‌که نظر معامله‌گران خرد صعودی است و سنتیمنت فعلی هم از سقف‌های اخیر خود فاصله گرفته است.

به نظر تحلیل‌گران تشدید سیاست‌های انقباضی توسط فدرال رزرو با هدف خنک کردن اقتصاد بازار طلا را دچار سردرگمی کرده است. بانک مرکزی در روز چهارشنبه نرخ بهره خود را 75 نقطه پایه افزایش داد که در 28 سال اخیر بی‌سابقه بوده است. همزمان اعضا در پیش‌بینی‌های خود نرخ بهره احتمالی تا پایان سال را نیز به 3.8 درصد رساندند.

طلا اما علی‌رغم این موضع هاوکیش توانسته قیمت خود را حفظ کند و ریزش سنگینی نداشته باشد.

  • کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management، گفت: “با در نظر کردن تمامی عوامل، عملکرد طلا در این هفته بسیار خوب بوده و ما را امیدوار نگه داشت. طلا دقیقا درحال انجام کاری است که باید بکند، یعنی کاهش در برابر تمامی ارزها بجز دلار آمریکا.” با این حال وی اشاره داشت که تا وقتی که قیمت بین مقاومت 1880 و حمایت 1800 باقی بماند، از دیدگاه وی، روند طلا خنثی خواهد بود.

این هفته 15 تحلیلگر وال استریت در نظر سنجی طلای کیتکو شرکت داشتند. 5 تحلیلگر یا 33 درصد منتظر افزایش قیمت طلا در هفته آتی هستند. 3 تحلیلگر یا 20 درصد نظر نزولی و 7 تحلیلگر یا 47 درصد نظری خنثی نسبت به طلا داشتند.

در همین حال 1145 رای در نظرسنجی آنلاین مین استریت اخذ شد که از این میان 646 نفر یا ۵۶ درصد نظر به افزایش طلا در هفته آینده داشتند. 280 نفر یا 24 درصد نظر نزولی بر روی طلا داشتند و 219 نفر یا 19 درصد نیز بی‌طرف بودند.

انس طلا با روندی خنثی در حال تقلا با سیاست‌های تهاجمی فدرال رزرو

نتایج نظرسنجی کیتکو

در سنتیمت مختلط کنونی، طلا در هفته گذشته 2 درصد افت داشت و به 1842 دلار در هر انس رسید. هرچند طلا نسبت به بازار سهام همچنان عملکرد بهتری دارد. شاخص S&P500 برای دومین هفته متوالی کاهشی 6 درصدی را تجربه کرد.
اگرچه نرخ بهره درحال افزایش است اما به نظر تحلیلگران، ترس فزاینده نسبت به رکود اقتصادی است که باعث ریزش چشم‌گیر بازار سهام و حمایت انس در 1800 شده است.

  • دیوید مدن، تحلیلگر بازار در Equiti Capital، گفت: “طلا روندی خنثی دارد و به این زودی‌ها منتظر کاهش آن نباید بود. افزایش نرخ بهره عاملی منفی برای طلا و بازار سهام است. سرمایه‌گذارانی که درحال فرار از بازار سهام هستند احتمالا بخشی از سرمایه خود را به طلا اختصاص خواهند داد.”

تحلیلگران همچنین خاطر نشان کردند که تورمی که فدرال رزرو آن را بزرگ‌ترین تهدید برای اقتصاد می‌داند، همچنان قیمت طلا را بالا نگه می‌دارد.
همه می‌دانیم که طلا دارایی امنی است، اما برخی از تحلیلگران هشدار دادند که سقوط بازار سهام شاید در کوتاه مدت به ضرر طلا باشد. سرمایه‌گذاران برای فراهم نمودن مارجین مورد نیازشان مجبورند طلای خود را بفروشند.

  • آدام باتن تحلیلگر ارشد Forexlive می‌گوید: “در ریزش‌های این‌چنین جایی برای پنهان شدن وجود ندارد. طلا نسبت به اغلب دارایی‌ها عملکرد بهتری داشته و زمانی که فدرال رزرو متوقف شود و دولت دوباره هزینه‌های خود را افزایش دهد، طلا به 2000 دلار خواهد رسید.”

منبع: Kitco

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟