بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل طلا در هفته سوم فوریه: نظرات هفتگی تحلیلگران سایت کیتکو

تحلیل طلا در هفته سوم فوریه: نظرات هفتگی تحلیلگران سایت کیتکو

  • سنتیمنت بازار طلا همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برد
  • رقابت با بیت کوین داغ شده است

بازار طلا به واسطه سنتیمنت مختلط بازار، بحران اطمینان پایین را تجربه می‌کند. این فلز گرانبها در حال حاضر با دیگر دارایی‌ها بر سر اینکه کدام یک دارایی امن‌تری است رقابت می‌کند.

تحلیلگران وال استریت و سرمایه‌گذاران خرد در مین استریت در جدیدترین نظرسنجی هفتگی طلا در کیتکو نظرات خود را تغییر دادند. پس از آنکه طلا نتوانست از مقاومت اولیه ۱۸۵۰ عبور کند، اکثر تحلیلگران انتظار دارند هفته آینده شاهد کاهش قیمت طلا باشیم.

در همین حال، اکثر سرمایه‌گذاران خرد یک هفته پس از سقوط سنتیمنت به پایین‌ترین سطح در سه ماه گذشته، انتظار افزایش قیمت طلا را دارند.

بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند طلا در کوتاه‌مدت تحت فشار باقی بماند زیرا سرمایه‌گذاران در حال حاضر بر حرکت بازار سهام متمرکز هستند. در همین حال، تحلیل گران می‌گویند بسیاری از سرمایه‌گذاران به سمت بیتکوین روی آورده‌اند. بیت کوین اخیرا به رکوردهای جدیدی رسیده است و از طرفی در شرایط کنونی که نرخ بهره در پایینت‌ترین سطوح است به عنوان یک ابزار معاملاتی جدید احتمالی برای پوشش ریسک در برابر تورم محسوب می‌شود.

کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management گفت:« با توجه به اعتماد سرمایه‌گذاران در حال حاضر، تقاضای زیادی برای دارایی‌های امن وجود ندارد. علاوه‌بر این به نظر می‌رسد معامله‌گرانی که به دنبال گزینه‌های دیگری برای دلار آمریکا هستند، بیشتر از فلزات گرانبها، بر روی بیت کوین و سایر رمزارزها متمرکز شده‌اند.»

این هفته ۱۴ تحلیلگر در نظرسنجی شرکت کردند. در مجموع ۱۰ رای دهنده یا ۷۱ درصد پیش‌بینی کردند طلا در هفته آینده کاهش خواهد داشت. تحلیلگرانی که موضع خنثی و صعودی داشتند نیز با هم برابر بودند. هر دو موضع دو رای یا ۱۴ درصد کسب کردند.

در میان سرمایه‌گذاران مین استریت، ۱۲۵۷ رای در نظرسنجی آنلاین به دست آمد. در این میان ۶۴۴ نفر یا ۵۱ درصد اظهار داشتند که طلا در هفته آینده صعودی خواهد بود. ۳۵۰ نفر یا ۲۸ درصد پیش‌بینی کردند که طلا نزولی خواهد بود و ۲۶۳ نفر یا ۲۱ درصد نیز بی‌طرف بودند.

تحلیل طلا در هفته سوم فوریه: نظرات هفتگی تحلیلگران سایت کیتکواگرچه سرمایه‌گذاران خرد اکثرا منتظر صعود طلا هستند، اما به نظر می‌رسد توجهات از این بازار به سمت سایر بازارها رفته است. مشارکت در نظرسنجی‌های هفتگی کیتکو به پایین‌ترین سطح از اواخر ماه اکتبر رسیده است.

هفته گذشته ۴۸ درصد از سرمایه‌گذاران خرد پیش‌بینی می‌کردند که طلا کاهش خواهد یافت در حالی که ۶۴ درصد پیش‌بینی افزایش طلا را داشتند. در این هفته اگرچه طلا صعود داشت اما نتوانست خود را از سطح ۱۸۵۰ بالاتر ببرسد. معاملات آتی طلای ماه آوریل نیز در محدوده نسبتا خنثی با ۰.۶ درصد افزایش نسبت به جمعه گذشته به پایان رسید.

با نگاه به جلو، عدم توانایی طلا در تثبیت خود بالای اولین مقاومت باعث شده است که بسیاری از تحلیل‌گران به دنبال حمایت از حوالی ۱۸۰۰ دلار باشند.

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری خلاف جهت چیست و چه مبنایی دارد؟

اوله هانسن، رئیس استراتژی کالای ساکسو بانک گفت که طلا در هفته گذشته از بنیاد‌های مهم مانند کاهش بازده واقعی و دلار نسبتا خنثی جدا شده است.

وی گفت: «من فکر می‌کنم در حال حاضر طلا در حالت انتظار است. طلا منتظر ورود سرمایه‌گذاران تازه است. در شرایط فعلی ما احتمالا شاهد کاهش قیمت‌ها و آزمایش حمایت‌ها خواهیم بود.»

در حالی که برخی تحلیلگران انتظار دارند در کوتاه مدت شاهد کاهش قیمت طلا باشیم، همچنین انتظار دارند که این کاهش قیمت فرصت‌های خرید برای سرمایه‌گذاران فراهم کند.

فیلیت استریبل، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures گفت:« هر کاهش زیر ۱۸۰۰ دلار باید خریداری شود. اما بهتر است تمام معامله را یک جا انجام ندهید. از معاملات خرد استفاده کنید.»

باب هابرکورن، کارگزار ارشد کالاها در RJO Futures گفت که او در مورد طلا کمی نظر صعودی دارد چرا که می‌بیند قیمت‌ها در محدوده فعلی قیمتی گرفتار شده‌اند. وی همچنین افزود که هر قیمتی پایین‌تر از ۱۸۰۰ دلار را یک فرصت خرید می‌داند.

«پرایس اکشن در طلا کمی رمز‌آلود است چرا که بازار دارای بنیاد‌های صعودی قوی است اما تصویر تکنیکال به پایین آمدن قیمت اشاره دارد. در این مرحله سرمایه‌گذاران باید مقداری طلا و مقداری از دیگر دارایی‌های مورد توجه داشته باشند چرا که این فلز می‌تواند به یکباره جهش کرده و به بالا حرکت کند.»

منبع: Kitco

بیشتر بخوانید:

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟