بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

افزایش تنش‌ها در مورد فد

افزایش تنش‌ها در مورد فد

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 30 شهریور (21 سپتامبر)

  • کاهش نگرانی‌ها در مورد اورگرند
  • عقب نشینی دلار
  • افزایش تنش‌ها در مورد فد
  • رمزارزها تحت فشار

پس از فشار فروش شدید روز گذشته در بازار در پی نگرانی‌ها در مورد شرکت اورگرند، امروز بازارها کمی با آرامش کار خود را آغاز کردند. دلار از سقف قیمتی فاصله گرفته است. عدم قطعیت‌ها در مورد سیاست‌های بانک مرکزی چین همچنان در بازار وجود دارند و با تنش‌ها در مورد جلسه بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه ادغام شده است. جاستین ترودو مجددا به عنوان نخست وزیر کانادا برنده انتخابات شد. رمزارزها همچنان تحت فشار فروش هستند.

معضل اورگرند: شرایط مالی اورگرند، شرکت املاک و مستغلات چینی، همچنان وخیم است اما بانک‌های بزرگ از جمله بارکلیز (Barclays)، UBS و سیتی (Citi) بیان کردند این شرکت قرار نیست تبدیل به معضل Lehman brothers برای کشور چین شود. (اشاره به ورشکستگی Lehman brothers در سپتامبر ۲۰۰۸ در آمريکا که منجر به بحران جهانی اقتصادی شد). با این که احتمالا اورگرند باز هم نخواهد توانست بدهی‌های خود را پرداخت کند اما به نظر نگرانی‌ بازارها در مورد این که ترس به دیگر بازارها و اقتصاد جهان سرایت کند، کاهش یافته است.

قرارداهای آتی S&P 500 رشدی را نشان می‌دهند. افت روز گذشته این شاخص، بدترین افت از ماه مه بود. دلار از سقف قیمتی فاصله گرفته و جفت ارز EURUSD از محدوده 1.17 رشدی داشته و جفت ارز GBPUSD به محدوده 1.37 نزدیک می‌شود. طلا حوالی 1760 دلار معامله می‌شود و کمی بهبود یافته است.

امروز نیز در چین تعطیلی رسمی است. تمام نگاه‌ها معطوف به جلسه بانک مرکزی چین در روز چهارشنبه (فردا) و مرحله حساس بعدی شرکت اورگرند است.

تحلیل تکنیکال روزانه فارکس را از اینجا مطالعه کنید
تحلیل تکنیکال فارکس 21 سپتامبر/ 30 شهریور

بانک مرکزی آمریکا امروز جلسه دو روزه خود را آغاز می‌کند. احتمال می‌رود در جلسه فردای این بانک تغییری در سیاست‌ها اعمال نشود. کاهش تورم و داده‌های ناامید کننده اشتغال احتمالا موجب می‌شود پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، و همکارانش در مورد اعلام زمان تیپرینگ برنامه خرید اوراق ماهانه 120 میلیارد دلار صحبتی نکنند.

البته این احتمال می‌رود که پاول در مورد تغییرات سیاست‌ها در ادامه سال جاری صحبت کند، هر چند نگرانی‌ها در مورد ویروس، شرکت اورگرند، مشکلات زنجیره عرضه همچنان پابرجا هستند.

جاستین ترودو توانست پیروز انتخابات شود اما نتوانست رای اکثریت مطلق را به دست آورد. کسب رای اکثریت مطلق یکی از دلایل وی برای برگزاری زودهنگام انتخابات بود. جفت ارز USDCAD پایین‌تر از 1.28 معامله می‌شود و از سقف قیمتی فاصله گرفته است.

از ماه نوامبر به بعد آمریکا قصد دارد اجازه ورود به مسافرانی که واکسن دریافت کردند را از کشورهای اروپایی و دیگر کشورها را بدهد. این اقدام می‌تواند نشانه‌ای برای بازگشتن به زندگی عادی باشد. آمار مبتلایان در آمریکا رو به کاهش است اما همچنان نسبت به اروپا بالاتر است.

رمزارزها: رمزارزها نیز از فشار فروش ناشی از شرکت اورگرند در امان نماندند. یکی از دلایل فشار فروش را می‌توان گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادر آمریکا، دانست. وی قصد دارد قوانین سخت‌گیرانه‌ای علیه دارایی‌های دیجیتال تصویب کند. بیت کوین حوالی از 43 هزار دلار، اتریوم حوالی 3 هزار دلار و کاردانو حوالی 2.10 دلار معامله می‌شوند.

منبع: FXstreet

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟