بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

سه فاکتور در بازیابی انگیزه برای معاملات فارکس

سه فاکتور فارکس در بازیابی انگیزه

از دست دادن تمایل به کار در دنیای معامله‌گری غیرمعمول نیست. هر معامله‌گر درجایی این تمایل را از دست می‌دهد. حتی معامله گران حرفه‌ای که دائماً سود کسب می‌کنند نیز خسته می‌شوند.

این خستگی می‌تواند به هر دلیلی شروع شود. می‌تواند با یک ضرر هنگفت آغاز شود که تمام سودی که تا آن زمان به دست آورده‌اید را از دست می‌دهید یا می‌تواند مجموعه‌ای از معاملات کوچک باشد. موضوع رایج این است که معمولاً این مسئله نه تنها حساب شما را در وضعیت قرمز قرار می‌دهد بلکه می‌تواند تأثیرات مخربی بر روح و روان معاملاتی شما بگذارد. حتی می‌تواند سبب شود تا شانس معامله‌گری خود را از دست بدهید.

زمانی که معامله‌گر انگیزه خود را از دست می‌دهد، گاهی پیش می‌آید که غرور سبب می‌شود تا فرد هر کاری برای جبران ضررها انجام دهد. در اینجا معامله‌گری انتقامی شکل می‌گیرد که به‌موجب آن معامله‌گر بر این باور است که حق با او است و بازار اشتباه می‌کند. این نوع معامله شبیه شرط‌بندی است  و با یک معامله سعی در بازگرداندن همه‌چیز به‌ جای اول خود دارند.

معمولاً این کار نتایج مصیبت باری به دنبال دارد از قبیل خالی شدن حساب معاملاتی.

برای به دست آوردن مجدد انگیزه چه باید بکنید؟

گام اول این است که جزئیات دقیق‌تری از معامله خود را بررسی کنید و تصویری بزرگ‌تر را در ذهن خود نگه‌دارید: آیا معاملات خود را به‌درستی انجام می‌دهید؟

به ژورنال معاملاتی خود بازگردید و معاملات پیشین خود را بررسی کنید. سؤالات زیر را از خود بپرسید:

  • آیا چیزی را تغییر دادم یا نسبت به برنامه معاملاتی معمول خود متفاوت عمل کرده‌ام؟
  • آیا برنامه معاملاتی خود را دنبال می‌کنم؟
  • چه کار اشتباهی انجام می‌دهم؟
  • آیا چیزی را فراموش کرده‌ام؟

با انجام این پروسه، درمی‌یابید که آیا چیزی را فراموش کرده‌اید یا نه و شما را در مسیر درست قرار می‌دهد. برت استینبارگر روانشناس معاملات پیشنهاد می‌کند که نگاه دقیق‌تری به موارد زیر بیندازید:

1- شکست معاملات

تمام معاملاتی را که انجام داده‌اید بررسی کنید تا ببینید کدام ستاپ‌ها سودآور بوده‌اند و کدام‌یک زیان‌بار. مسلماً وقت زیادی را باید صرف کنید تا تمام معاملات خود را ازنظر سودآوری مورد بررسی قرار دهید؛ اما صرف چند ساعت زمان به بازگشتن به دوران سودآوری می‌ارزد.

هنگام بررسی معاملات پیشین، داده‌ها را به جلسات معاملاتی، جفت ارزها، پوزیشنهای خرید یا فروش، استراتژی‌های معاملاتی و غیره تقسیم کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا روش‌هایی را که سبب سود شما می‌شود و تاکنون به آن‌ها توجه نکرده بودید تشخیص دهید.

2- حد سود و ضرر

معاملاتی را که به دلیل تعیین حد ضرر خیلی نزدیک یا تعیین حد سود خیلی دور، به ضرر ختم شدند بررسی کنید.

آیا نوسان کنونی بازار را نیز در نظر گرفتید؟ به یاد داشته باشید که بعضی از جفت ارزها همچون GBP/USD معمولاً نوسانات زیادی دارند. آیا نوسان جفت ارز خاصی را نیز در نظر گرفتید؟

اگر پاسخ شما به هر یک از سؤالات ” نه” بود، باید اصلاحاتی را ایجاد کنید! به یاد داشته باشید که اگر انتظار نوساناتی بیشتر از حد معمول را از بازار یا جفت ارز مورد معامله دارید، حد ضرر را کمی دورتر قرار دهید. از سوی دیگر، اگر نوسانات کاهش یابند، حد سود خود را دور قرار ندهید.

3- حجم معامله

اگر احتمال متضرر شدن وجود دارد، اندازه (حجم) معامله را کاهش دهید و تا زمانی که در مسیر درست قرار گیرید ریسک کمتری بکنید. کمی به سود و زیان فکر نکنید و بر روی حس بهتر گرفتن از بازار و دستیابی مجدد به انسجام معاملات خود تمرکز کنید. زمانی که به خوبی از عهده این کار برآمدید، به‌آرامی اندازه معامله خود را افزایش دهید.

(مطالبی مثل این مطلب صرفا از یک بعد خاص موضوع را مورد تحلیل قرار داده اند بنابراین شاید از ابعادی دیگر قابل نقد باشند و نشود نتیجه‌ای دقیق و فراگیر از آنها برداشت کرد پس فقط نکات مثبتش را بردارید)

منبع: Babypips

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

2 دیدگاه در “سه فاکتور در بازیابی انگیزه برای معاملات فارکس
  1. فرهاد گفت:

    سپاس و خسته نباشید بابت مطالب مفید و کاربردی و ارزوی موفقیت روز افزون

    1. نرگس محمدیان گفت:

      ممنون از نظرتون
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟