بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته ۸ تا ۱۲ آذر: قیمت طلا در سرگردانی

نظرسنجی هفتگی کیتکو Kitco

با کاهش طلا به زیر ۱۸۰۰ دلار در هر اونس، تحلیلگران بر روی طلا خنثی هستند

بر اساس آخرین نظرسنجی طلای کیتکو، سرمایه‌گذاران طلا باید خود را برای افزایش نوسانات بازار در کوتاه مدت آماده کنند. احساسات در میان تحلیلگران وال استریت بسیار نامشخص است.

در حالی که تحلیلگران وال استریت در نظرسنجی این هفته هیچ جهت‌گیری خاصی نداشتند، اما سرمایه‌گذاران خرد به شدت صعودی بودند و علاقه فزاینده‌ای در مین استریت مشاهده می‌شود.

این هفته ۱۵ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو شرکت کردند و برای دومین بار در تاریخ این نظرسنجی، هر سه سناریو رای برابر دریافت کردند.

در همین حال، در نظرسنجی آنلاین مین استریت، از میان ۱۵۲۷ رای اخذ شده، ۱۰۲۴ نفر یا ۶۷ درصد منتظر افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند. ۳۰۴ نفر یا ۲۰ درصد معتقد بودند که قیمت طلا کاهش خواهد یافت . ۱۹۹ نفر یا ۱۳ درصد نیز بی‌طرف بودند.

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته ۸ تا ۱۲ آذر: قیمت طلا در سرگردانی

مشارکت در نظرسنجی این هفته بالاترین میزان از اواسط ژوئن بود، زمانی که طلا شاهد سقوط ناگهانی بود و بسیاری آن را فرصت خرید تلقی کردند.

این احساسات مختلط در میان تحلیلگران عجیب نیست. بازار طلا هفته پرتلاطمی را پشت سر می‌گذارد. در این هفته، پس از آنکه جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده جروم پاول را به عنوان نامزد ریاست فدرال رزرو معرفی کرد، قیمت طلا به شدت سقوط کرد چرا که بازارها این انتصاب را یک سیگنال هاوکیش تلقی کردند. قیمت طلا در جریان این سقوط به پایین‌ترین سطح در سه هفته اخیر رسید.

با این حال، با نزدیک شدن به آخر هفته، نگرانی‌ها از اوج‌گیری مجدد کرونا، تقاضا برای دارایی امن را افزایش داد و قیمت‌ها دوباره شروع به افزایش کردند.

بسیاری از تحلیلگران گفتند که موج فروش طلا در ابتدای هفته بیش از حد بود. برخی دیگر از تحلیلگران خاطر نشان کردند که اگر چه ممکن است پاول به اندازه نامزد دیگر یعنی لائل برینارد داویش نباشد، اما در مورد سیاست پولی، پاول به هیچ عنوان هاوکیش نیست.

  • آدریان دی، رئیس Adrian Day Asset Management گفت: جروم پاول ابدا هاوکیش نیست و انتصاب مجدد او به عنوان رئیس فدرال رزرو پوچ بود (هیچ جهت‌گیری نداشت)»
  • کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management نیز گفت که با ادامه واکنش بازار به سویه جدید کرونا که از آفریقای جنوبی می‌آید، قیمت طلا در هفته آینده بالاتر خواهد رفت.
    وی گفت:« ظهور سویه جدید کرونا سرمایه‌گذاران را به لرزه درآورده است و جرقه فرار سرمایه به سمت دارایی‌های امن مانند طلا را زده است. نفت خام و مس شدیدا سرکوب شده‌اند، بنابراین ممکن است تورم در کالاها کاهش یابد. حمایت از طلا اخیرا افزایش یافته است، اما به نظر می‌رسد دلایل این حمایت در حال تغییر است.»

تحلیل هفتگی فارکس را نیز از اینجا بخوانید:
تحلیل هفتگی فارکس در هفته چهارم نوامبر (8 تا 12 آذر)

در سمت نزولی، برخی از تحلیلگران گفته‌اند که موج فروش اخیر خسارت قابل توجهی به نمودار زده است که نیاز به ترمیم دارد.

  • اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو، گفت که اگر قیمت‌ها به بالای 1835 دلار نرسد، در قبال طلا بی‌طرف می‌ماند. وی افزود: «ضعف نقره و پلاتین برای طلا در هفته آینده خوب نیست.»
  • مارک چندلر، مدیر عامل بنوکبرن گلوبال فارکس، گفت که اگرچه ترس از کرونا به بازار طلا کمک کرده است تا کاهش‌های اخیر خود را جبران کند، اما به نظر من طلا در کوتاه مدت کاهش خواهد یافت.
    او گفت: “جهش طلا در مقابل سطح ۱۸۱۶ که یک سطح اصلاحی کلیدی بود، متوقف شد. در صورتی که این مقاومت حفظ شود، به نظر من طلا باز هم کاهش خواهد یافت. چه این کاهش به خاطر لیکویید شدن گسترده کامودیتی‌ها باشد چه به خاطر افزایش نرخ بهره. همچنین از نظر من حمایت طلا می‌تواند در حدود ۱۷۷۶ دلار باشد.»
  • آدام باتن، رئیس استراتژی ارز در سایت Forexlive.com، گفت که نگران یک تغییر هاوکیش جدید در بین بانکداران مرکزی ایالات متحده است. او افزود که افزایش فشارهای تورمی می تواند فدرال رزرو را مجبور کند تا سیاست های پولی خود را زودتر از آنچه که انتظار می رفت، انقباضی کند.
    او گفت: «وقتی داو‌ها تغییرات هاوکیش انجام می‌دهند، زمان بدی برای داشتن طلا است. نظرات مری دالی، رئیس فدرال رزرو [سانفرانسیسکو] حاکی از چرخش گسترده‌تری در FOMC به سمت تسریع تیپرینگ است. در نهایت، اکنون فرصت خرید وجود دارد اما بنیان‌های طلا مقداری احتیاط را توصیه می‌کنند.»

منبع: Kitco

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟