بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته 1 تا 5 فروردین: حمایت طلا علی‌رغم کاهش ۳ درصدی

نظرسنجی هفتگی کیتکو Kitco

معاملات آتی طلا بدترین هفته خود را از ماه نوامبر سپری می‌کند، اما سنتیمنت در بازار همچنان قوی است چرا که قیمت توانسته است حمایت مهم ۱۹۰۰ دلار در هر اونس را حفظ کند.

آخرین نتایج نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو، نشان می‌دهد که احساسات صعودی گسترده‌ای در میان تحلیلگران وال استریت و سرمایه‌گذاران مین استریت وجود دارد.

  • شان لوسک، یکی از مدیران Walsh Trading گفت که اگرچه طلا همراه با بازارهای مالی دیگر بی‌ثبات بوده است، اما همچنان به عنوان یک دارایی جایگزین عملکرد خوبی داشته است. وی افزود که قیمت طلا می‌تواند در کوتاه مدت به بالای ۲۰۰۰ دلار برسد.

او گفت:« بلاتکلیفی همه جا وجود دارد و این سوال باقی است که صندوق‌ها پول خود را کجا می‌گذارند. به نظر من سرمایه‌گذاران باید هر کاهش در قیمت طلا را به عنوان فرصت خرید ببینند.»

اگرچه لوسک در کوتاه مدت نسبت به طلا خوش‌بین است، اما افزود که دوست دارد طلا را از طریق بازار مشتقه خریداری کند چرا که ریسک‌ها در آنجا تعریف شده است.

این هفته ۱۶ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو شرکت کردند. در این میان ۹ تحلیلگر یا ۵۶ درصد خواستار افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند. ۴ تحلیلگر یا ۲۵ درصد نسبت به طلا نزولی بودند و ۳ تحلیلگر یا ۱۹ درصد نسبت به قیمت طلا موضع بی‌طرف داشتند.

در همین حال ۸۲۲ نفر در رای ‌گیری انلاین مین استریت شرکت کردند. از این میان ۵۶۰ نفر یا ۶۸ درصد نظر به افزایش قیمت طلا در هفته آینده داشتند. ۱۴۷ نفر یا ۱۸ درصد نظر نزولی داشتند و ۱۱۵ نفر یا ۱۴ درصد نیز بی طرف بودند.

کیتکو 1 تا 5 فروردین

این احساسات صعودی در حالی رخ می‌دهد که قیمت طلا در هفته گذشته بیش از ۴ درصد از ارزش خود را از دست داد و به حوالی سطح ۱۹۲۱ دلار در هر اونس رسید.

  • فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures، گفت که ایده خرید طلا در قیمت‌های پایین را دوست دارد. وی افزود که هنوز تردید دارد که فدرال رزرو بتواند برنامه خود را برای هفت بار افزایش نرخ بهره در سال جاری، دنبال کند.

فدرال رزرو گفته است که به تعدیل سیاست‌های خود را همچنان به داده‌ها وابسته می‌داند و اگر داده‌ها بهبود نیابند، فدرال رزرو باید سیاست‌های تعدیلی را ادامه دهد.

فدرال رزرو در هفته‌ای که گذشت نرخ بهره را ۲۵ نقطه پایه افزایش داد و گفت که در ادامه سال قصد دارد همچنان نرخ بهره را افزایش دهد. میانه اعضای فدرال رزرو انتظار هفت بار افزایش نرخ بهره را داشتند. همچنین پیش‌بینی‌های رشد اقتصادی کاهش یافت و پیش‌بینی برای تورم افزایش پیدا کرد.

در حالی که فدرال رزرو چرخه انقباضی جدیدی را آغاز کرده است، بسیاری از تحلیلگران گفته‌اند که با افزایش مداوم فشار تورمی، نرخ بهره واقعی برای مدت طولانی‌تری در محدوده منفی باقی خواهد ماند.

جدای از سیاست‌های پولی، برخی از تحلیلگران گفته‌اند که طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر کاهش رشد اقتصادی و جریان تقاضا برای دارایی‌های امن باقی می‌ماند.

آدریان دی، رئیس مدیریت دارایی آدریان دی، گفت که در شرایط فعلی، انتظار کاهش قیمت‌ طلا در کوتاه مدت را دارد، اما در بلندمدت همچنان بر روی طلا صعودی است.

او گفت:« آنچه در هفته آینده برای طلا اتفاق می‌افتد تا حد زیادی به حرکت‌ها در جنگ اوکراین بستگی دارد. جنگ همچنان منجر به افزایش قیمت طلا خواهد شد، اما روند بلند مدت از سپتامبر بر اساس عوامل پولی بر قیمت طلا تاثیر خواهد گذاشت.»

برخی تحلیلگران خاطر نشان می‌کنند که برای تطبیق سرمایه‌گذاران با قیمت‌های بالاتر طلا، این فلز گرانبها همچنان می‌تواند مدت بیشتری را در تثبیت قیمت بگذراند.

  • کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management گفت که از نظر او طلا در کوتاه مدت در یک الگوی نگهداری (holding pattern) قرار گرفته است.

او گفت:« طلا طی دو ماه گذشته یک صعود بزرگ و یک اصلاح بزرگ داشته است و اکنون در محدوده‌ای قرار گرفته که می‌تواند برای هضم حرکت‌های اخیر لازم باشد. با توجه به اینکه فدرال رزرو هرکاری می‌توانست، کرده است، تنها جنگ اوکراین می‌تواند تغییر بزرگی هم برای طلا و هم برای دلار ایجاد کند. از نظر من طلا احتمالا بین سطوح ۱۹۲۰ تا ۱۹۸۰  نوسان خواهد کرد.»

منبع: Kitco

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟