بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته 2 تا 6 آبان: بازگشت سنتیمنت صعودی

نظرسنجی هفتگی کیتکو Kitco

 

در حالی که پاول تهدید تورم را کوچک می‌شمرد، سنتیمنت صعودی قوی در طلا شکل گرفته است.

تهدید فزاینده تورم، سنتیمنت صعودی قابل توجهی در بازار طلا ایجاد کرده است. این سنتیمنت صعودی در حالی شکل گرفته است که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو تلاش کرد نگرانی‌های فزاینده در مورد تورم را تعدیل کند.

در روز جمعه، قیمت طلا به بالاترین سطح در شش هفته گذشته رسیده و توانست یکبار دیگر به بالای سطح ۱۸۰۰ دلار در هر اونس برسد. با این حال، پس از آنکه پاول مجددا بر موضع خود مبنی بر اینکه بانک مرکزی ایالات متحده در مسیر کاهش خرید ماهیانه اوراق قرضه قرار دارد، اکثر این صعود پس گرفته شد. وی افزود که انتظار دارد تیپرینگ تا اواسط سال ۲۰۲۲ کامل شود.

وی خاطرنشان کرد که اگرچه ریسک‌های فزاینده‌ای در مورد اختلالات زنجیره تامین وجود دارد که می‌تواند فشارهای تورمی را در سال ۲۰۲۲ نیز بالا نگه دارد، اما افزود که از نظر او با رفع گلوگاه‌های عرضه، تورم به سطح ۲ درصد بازخواهد گشت.
قبل از اظهارات پول، تحلیلگران به طور قابل توجهی نسبت به طلا خوش‌بین بودند و به دنبال این بودند که طلا در هفته آینده برای آزمایش مقاومت اصلی خود در ۱۸۳۰ دلار در هر اونس خیز بردارد.

بیشتر بخوانید: طلا به عنوان ابزار پوشش تورم: از ۵۰ سال تغییرات قیمت طلا چه می‌توان آموخت؟

این هفته ۱۵ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو شرکت کردند که از این میان ۱۳ درصد یا ۸۷ درصد به دنبال افزایش قیمت طلا بودند، ۲ تحلیلگر یا ۱۳ درصد موضع خنثی داشتند و هیچ تحلیلگری نظر نزولی نداشت.
در همین حال، از مجموع ۵۹۸ رای در نظرسنجی آنلاین مین استریت، ۳۵۰ رای دهنده (یا ۶۰ درصد) آرا در هفته آینده بر روی طلا صعودی بودند، ۱۳۴ نفر (یا ۲۲ درصد) نزولی و ۱۰۴ نفر (یا ۱۷ درصد) نیز بی‌طرف بودند.

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته 2 تا 6 آبان: بازگشت سنتیمنت صعودی

اگرچه طلا پس از سخنان پاول افت کرد اما همچنان در هفته گذشته صعودی بود. اونس جهانی طلا در آخرین معامله خود در روز جمعه به سطح ۱۷۹۲.۱۱ دلار در هر اونس رسید که نسبت به هفته پیش از آن ۰.۵۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

اگرچه برخی از تحلیلگارن بر روی طلا صعودی هستند اما تصور نمی‌کنند تا زمانی که طلا مقاومت خود در سطح ۱۸۳۵ دلار در هر اونس را بشکند، سرمایه‌گذران زیادی جذب این فلز گرانبها شوند.

  • اوله هانسن می‌گوید: «با بازگشت طلا به بالای ۱۸۰۰ دلار میتوان نسبت به طلا خوش بین بود. اما این حق را برای سایرین محفوظ می‌دانم که نسبت به عملکرد ضعیف طلا در سال جاری احساس ناامیدی داشته باشند.»
    هانسن اضافه کرد که یک بریک اوت به بالای ۱۸۳۵ دلار می‌تواند مومنتوم کافی در بازار ایجاد کند تا قیمت را به بالای ۲۰۰۰ دلار در هر اونس بازگرداند.

تحلیل هفتگی فارکس را نیز از اینجا بخوانید:
تحلیل هفتگی فارکس در هفته چهارم اکتبر (2 تا 6 آبان)

  • دیوید مدن، تحلیلگر بازار در Equiti Capital نیز می‌گوید که افزایش اولیه طلا در روز جمعه، قیمت را به بالاتر از یک روند نزولی بحرانی که از قله‌های قیمتی سال گذشته آغاز شده بود، رساند. وی گفت که طلا می‌تواند به بالای سطح ۱۸۳۰ دلار در هر اونس برسد اما انتظار ندارد که بتواند این سطح را بشکند.
    وی خاطر نشان کرد که دلار آمریکا که از ماه مه در یک روند صعودی قدرتمند قرار گرفته است، یک باد مخالف قابل توجه در برابر طلا بوده است. وی افزود که انتظار ندارد این روند به این زودی تغییر کند.
    وی افزود:« فدرال رزرو مایل به افزایش نرخ بهره است و این امر همچنان از دلار آمریکا حمایت خوهد کرد.»
  • کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management گفت که با افزایش تورم، نسبت به طلا خوشبین است.
    وی گفت: «ممکن است که شاهد کاهش محرک‌ها توسط بانک‌های مرکزی به خاطر بی اعتبار شدن روایت «تورم گذرا» باشیم و با کاهش محرک‌ها و پایان دادن به چاپ پول، پول‌های کاغذی قدرت بگیرند، اما این موضوع چندین ماه طول می‌کشد و فکر می‌کنم طلا همچنان می‌تواند در کوتاه مدت افزایش پیدا کند.»
  • دارین نیوزوم، رئیس Darin Newsom Analytics نیز گفت که پیش‌بینی افزایش قیمت طلا در هفته آینده را دارد، با این حال، وی افزود که این موضوع تا حد زیادی به دلار آمریکا و حمایت شاخص دلار در سطح ۹۳.۵۰ بستگی دارد.
    او گفت:« به نظر می‌رسد شاخص دلار آمریکا با  آزمایش پایین‌ترین سطح این هفته یعنی ۹۳.۵۰، دوباره در حال بازگشت به سوی یک روند صعودی کوتاه مدت است. اگر این سطح حمایت شود و دلار افزایش یابد، ممکن است طلا کاهش پیدا کند.»

منبع: Kitco

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟