بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

بهترین فرصت‌های معاملاتی هفته اول مارس

بهترین فرصت‌های معاملاتی هفته اول مارس

پیش از این به منظور معرفی مزایای ترمینال خبری Financial Source، مطلب دیگری با عنوان تحلیل بنیادی ارزهای اصلی در سایت درج شده است؛ جهت آشنایی بیشتر با این ترمینال خبری/تحلیلی، این تحلیل هفتگی ویژه که به بررسی موقعیت‌های احتمالی خاص در هفته جاری می‌پردازد نیز ترجمه شد که امیدواریم برای همراهان UtoFX مفید واقع شود.

زمان هراس فرا رسیده است؟

دارایی‌های ریسک‌پذیر طی چند هفته و چند ماه گذشته رالی مناسبی داشته‌اند که توسط عوامل زیادی مانند نرخ بهره بسیار پایین، محرک‌های مالی زیاد، گسترش واکسن جهانی، امید به بهبود همزمان جهانی و البته تورم‌زایی (بهبود گسترده در رشد اقتصاد وافزایش تورم از سطوح پایین) و… ایجاد شده است.

تا همین اواخر، دارایی‌های ریسک پذیر و بازده اوراق خزانه بلند مدت به خاطر فضای مثبت ایجاد شده، به تدریج در حال رشد بودند. با این حال، در دو هفته گذشته سرعت حرکت در بازده اوراق خزانه ایالات متحده شدت گرفت و باعث تزلزل در بازارها شد.

بهترین فرصت‌های معاملاتی هفته اول مارس

بازده اوراق خزانه 10 ساله آمریکا و تفاوت بازده اوراق 10 ساله و دو ساله

با توجه به وحشت در بازارها، به نظر می‌رسد اجماع انتظارات برای افزایش بازده اوراق خزانه‌داری و افزایش شیب منحنی بازده چندان هم مورد اجماع شرکت‌کنندگان در بازار نبوده است و آنچه اتفاق افتاد بیش از انتظارات بازار بوده، چرا که بسیاری از آنها ترسیده و به حالت تدافعی وارد شده‌اند.

این تحلیل بصورت هفتگی توسط ترمینال خبری Financial Source منتشر می‌شود؛ برای اطلاع از مشخصات و یا خرید اشتراک این ترمینال، به پشتیبان کانال UtoFX پیام بدهید.

این امر باعث ایجاد ترس زیادی شده است. همه نگران این هستند که چشم انداز بازده بالاتر برای سهام و دارایی‌های ریسک‌پذیر در بلند مدت چه معنایی دارد و همراهی رشد بازده با رشد دارایی‌های ریسکی تا چه مدت طول خواهد کشید

همانطور که در بسیاری از ویدیوهای اخیر خود توضیح دادیم، این ایده که افزایش بازده همیشه برای سهام ضرر دارد، درست نیست. در یکی از مقالات اخیر فایننشال تایمز اشاره شده بود که سهام معمولا وقتی نرخ‌های بلند مدت زیر ۳ درصد باشد و در حال افزایش باشد (همانطور که اکنون هست) عملکرد خوبی دارند.

بهترین فرصت‌های معاملاتی هفته اول مارس

بازار سهام، زمانی که بازده کم و در حال رشد است احتمال بیشتری برای رشد دارد

بنابراین، چرا اگر دارایی‌های ریسک‌پذیر همچنان می‌توانند همزمان با افزایش بازده، عملکرد خوبی داشته باشند، وحشت در بازار وجود دارد؟ برخی از تحلیلگران به درستی گفته‌اند که این تنها افزایش بازده نیست که منجر به ترس شده است، بلکه سرعت افزایش است که ترس ایجاد کرده است. به طوری که برخی از تحلیلگران این حرکت را یک قدم کوچک برای کاهش یا اتمام برنامه خرید دارایی توسط فدرال رزرو می‌دانند.

در پایان ماه ژانویه، قراردادهای آتی EURUSD با انتظار افزایش 0.25 درصد در نرخ بهره تا سپتامبر 2023 توسط فدرال رزرو، قیمت‌گذاری شده بود اما سه هفته بعد، معاملات آتی EURUSD با بیش از 0.8 درصد افزایش در نرخ بهره تا سپتامبر ۲۰۲۳ قیمت گذاری شده‌اند.

اگر سیاست‌های سخت‌گیرانه اقتصادی نزدیک بود، مطمئنا دلیلی برای وحشت در بازار سهام وجود داشت، زیرا این موضوع روایت «نرخ پایین‌تر برای زمان طولانی‌تر» را زیر سوال می‌برد. (منظور نرخ بهره پایین‌تر است)

بهترین فرصت‌های معاملاتی هفته اول مارس

قراردادهای EURUSD با سررسیدهای متفاوت

با این حال، اگر بازار اوراق خزانه به دنبال قیمت‌گذاری بر روی سیاست‌های سخت‌گیرانه توسط فدرال رزرو بود، قطعا ما شاهد افزایش بازده در اوراق قرضه کوتاه‌مدت نیز می‌بودیم. اما می‌بینیم که این اوراق همچنان تحت فشار نزولی قرار دارند.

بهترین فرصت‌های معاملاتی هفته اول مارس

بازده اوراق خزانه آمریکا

با این حساب، حتی اگر این حرکت خشن‌تر و سخت‌تر از انتظارات بود، من فکر می‌کنم نگاه به «بازار» نباید تنها معطوف به بازار سهام باشد بلکه باید کل کلاس‌های دارایی را در نظر گرفت. در این صورت اگر به پویایی و تلاطم بازار نگاه کنیم، فکر می‌کنم حرکات دارایی‌های متقابل (دارایی‌های غیردلاری)  برای ما شفاف می‌شود.

بهترین فرصت‌های معاملاتی هفته اول مارس

شاخص Move و VIX و S&P

افزایش شاخص MOVE یک نشانگر پیشرو برای افزایش تلاطم سهام بود و حتی قبل از اینکه تلاطم‌ها به حرکت‌های بزرگ در فارکس منجر شود، ما در گزارش چشم‌انداز روزانه رویداد ریسک از روز پنجشنبه ذکر کردیم که نوسانات ضمنی یک هفته‌ای، یک ماهه، و سه ماهه در حال افزایش است. همچنین به بعضی تکان های احتمالی اشاره کردیم.

با توجه به تمام این‌ها،  من فکر می‌کنم که بسیاری از تکان‌هایی که در تمام کلاس‌های دارایی تجربه شده است، بیشتر به خاطر تغییرات قیمت ناشی از تلاطم بازار بوده است و نمی‌توان تمام آن را به افزایش بازده و هراس از پایان یافتن رالی ریسک‌پذیری مربوط دانست.

ما باید به خاطر داشته باشیم که رالی ریسک‌پذیری، فقط با نگاهی به ارزش سهام و ارز‌های فارکس با بتای بالا در برابر دارایی‌های امن، اخیرا رالی‌های بسیار پرشوری داشته‌ است. بسیاری از بانک‌های سرمایه‌گذاری گفته‌اند که برخی از چراغ‌های هشدار آنها در حال چشمک زدن است که می‌تواند به معنای یک پولبک احتمالی در آینده باشد.

هفته پیش رو

با تمام این تفاسیر، چگونه می‌توانیم از شرایط فعلی استفاده کنیم؟ بدیهی است که باید همچنان نگاه خود را به مقصران وضعیت فعلی معطوف کنیم. این به معنای پیگیری بازده اوراق خزانه و همچنین تلاطمات دارایی‌های متقابل است.

بهترین فرصت‌های معاملاتی هفته اول مارس

بازده اوراق خزانه آمریکا

در روز جمعه US10Y و US30Y به مناطق مقاومتی خود رسیدند که شاهد کاهش خیلی کوچک در بازده بودیم. باید دید که آیا این مقاومت یک سقف کوتاه مدت برای بازده خواهد بود یا خیر؟

فقط زمان این موضوع را مشخص می‌کند. اما پس از حرکت صعودی اخیر، پیش‌بینی می‌کنیم از اوایل هفته شاهد معکوس شدن روند باشیم، بنابراین با دیدن این اتفاق متعجب نخواهیم شد.

با این حال، با توجه به اینکه حرکت بسیاری از دارایی‌های متقابل نیز در پی افزایش تلاطم (یک نشانگر تلاطم بازار، شاخص VIX است.) ایجاد می‌شود و پیرو آن است، نه تنها تماشای بازده مهم است، بلکه باید به دقت مراقب شاخص MOVE و سایر شاخص‌های نوسانی کلاس‌های دارایی نیز باید باشیم. اگر بازده به پایین حرکت کند و شاخص MOVE کاهش نداشته باشد، شاید شاهد واکنشی خنثی در بازار باشیم. اما اگر MOVE کاهش پیدا کند باید در کنار آن، شاهد کاهش شاخص VIX و سایر شاخص‌های نوسانی نیز باشیم.

از نظر رویداد‌های مورد انتظار برای حال و هوای ریسک، چند رویداد وجود دارند که می‌توانند اوراق خزانه را تحت تاثیر قرار دهند. گزارش PMI از ISM و گزارش مشاغل ماه فوریه.

از آنجا که حرکت اخیر بازده بلند مدت بیشتر تحت تاثیر افزایش رشد و چشم‌انداز تورمی است، در صورتی که شاهد غافلگیری صعودی در داده‌های ISM و NFP باشیم، احتمالا بازده نیز روند صعودی بیشتری به خود می‌گیرد. به همین ترتیب، اکر شاهد شگفتی نزولی باشیم، احتمالا شاهد افت بازده خواهیم بود.

یکی از بزرگترین نقاط تمرکز برای تماشای این داده‌ها، نحوه واکنش پذیری پویایی بازار، هم در شاخص MOVE و هم در تلاطم دارایی‌های متقابل خواهد بود.

تغییرات سنتیمنت و برنامه معاملاتی

در هنگام بروز این نوع تلاطمات در بازار، همیشه مهم است که تصویر بزرگتر را در ذهن داشته باشید تا مطمئن شوید که روش خود را به درستی در پیش گرفته‌اید. وقتی دارایی‌های ریسک‌پذیری رالی شدیدی را تجربه می‌کردند، همه منتظر یک پولبک بودند، حال همان معامله‌گرانی که منتظر پولبک بودند تا بتوانند وارد بازار شوند، نسبت به ورود به بازار مطمئن نیستند.

به همین دلیل، برنامه معاملاتی ما در هفته پیش رو معطوف به سوگیری‌های تصویر کلان و معاملات پیرامون پوزیشن‌های اصلی ما در بازار خواهد بود.

این تحلیل بصورت هفتگی توسط ترمینال خبری Financial Source منتشر می‌شود؛ برای اطلاع از مشخصات و یا خرید اشتراک این ترمینال، به پشتیبان کانال UtoFX پیام بدهید.

بدیهی است که داده‌های پیش رو می‌توانند فشار بیشتری بر دارایی‌های ریسک‌پذیر ایجاد کنند، اما حتی اگر شاهد غافلگیری صعودی باشیم که منجر به افزایش بازده اوراق می‌شوند، فکر نمی‌کنم که دلایل اقبال به دارایی‌های ریسک پذیر در شرایط کنونی تغییر کند. بنابراین، ما به دنبال هرگونه افزایش بیشتر در بازدهی هستیم که باعث تحت فشار قرار گرفتن دارایی‌های ریسک‌پذیر شده و از آن به عنوان فرصتی برای ورود به بازار در سطوح مناسب‌تر استفاده می‌کنیم.

سهام: ما به طور کلی سوگیری صعودی خود بر سهام جهانی را حفظ می‌کنیم و با ریزش اخیر، قیمت‌ها به سطوح جذابتری برای ورود رسیده‌اند.

برنامه معاملاتی: با افت بیشتر سهام، به دنبال فرصت خرید در سطوح جذاب‌تر هستیم. به یاد داشته باشید که کلید معامله، ورود پله‌ای و حذف ریسک به صورت تدریجی است. به طوری که اگر روند نزولی بیشتر باشد، سرمایه کمتری از شما در معرض ریسک قرار بگیرد.

ارزهای با بتای بالا: سوگیری ما در قبال ارزهای با بتای بالا خصوصا در برابر ارزهای امن مانند JPY ، CHF و USD صعودی خواهد بود. با این حال، با توجه به افزایش بازده واقعی، ما همچنان در مورد دلار آمریکا محتاط‌تر خواهیم بود و معاملات AUDJPY ، NZDJPY یا CADJPY را ترجیح می‌دهیم.

برنامه معاملاتی: دقیقا مانند سهام، با افت بیشتری ارزهای با بتای بالا در مقابل دارایی‌های امن، به دنبال فرصت برای خرید در سطوح بهتر هستیم. AUDJPY و NZDJPY در روز جمعه سطوح حمایتی خود را آزمایش کردند. در هفته آینده باید این سطوح را زیر نظر بگیرید.

سلب مسئولیت: این گزارش تنها در جهت اطلاع‌رسانی در اختیار شما قرار گرفته است و نباید مبنای معاملات قرار گیرد. در صورت معامله بر مبنای این گزارش هیچ مسئولیتی مترتب تولید کنندگان این گزارش نخواهد بود.

منبع: ترمینال Financialsource

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

4 دیدگاه در “بهترین فرصت‌های معاملاتی هفته اول مارس
  1. Trader گفت:

    یدونه این🌺🌺

    1. ممنونم دوست عزیز

  2. جاوید گفت:

    این ترمینال عالی هست اما اگر به فارسی ارایه میشد

    1. بله خیلی عالیه/ قیمتش هم به صرفه هست
      متاسفانه امکان ارائه فارسی وجود نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟