بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

گزارش NFP امروز دلار را به کدام جهت پیش خواهد برد؟

NFP

امروز 8 ژانویه 2021 گزارش NFP و داده‌های نرخ بیکاری ایالات متحده منتشر می‌شود. این داده‌ها به شدت ازسوی فعالان بازار فارکس رصد می‌شود. برای آگاهی از سناریوهای احتمالی داده‌های امروز پیشنهاد می‌کنیم، بخش سوم این مقاله را ازدست ندهید.

پیش‌زمینه

آمریکا پس از گذراندن یک سال سخت و پر سر و صدا، شدیدا نیاز به اخبار مثبت دارد. متاسفانه بعید به نظر می‌رسد که آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا (NFP) ماه دسامبر، بهبود چندانی را در بازار اشتغال آمریکا نشان دهد. اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند آمار اشتغالی که روز جمعه (امروز) منتشر می‌شود حاکی از آن باشد که آمریکا در این ماه توانسته تنها 68 هزار شغل جدید ایجاد کند و نرخ بیکاری با افزایش 0.1% به 6.8% برسد.

با این که دولت آمریکا بر سر بسته محرک به توافق رسید و در شروع سال توانست چک‌های محرک 600 دلاری را توزیع کند اما این چک‌ها اخیرا به دست شهروندان آمریکا رسیده است و باعث نمی‌شود آمار اشتغال ماه دسامبر بهبود پیدا کند. در همین حین، افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در زمستان باعث شده بسیاری از مشاغل تعطیل شوند و نتیجه درآمد خانوارها در سراسر کشور افت چشم‌گیری داشته است. به نظر نمی‌رسد توزیع واکسن آن هم با این سرعت کند، نتوانسته باشد بهبودی در آمار اشتغال ماه دسامبر ایجاد کرده باشد.

آمریکا در ماه دسامبر روزهای سختی را پشت سر گذاشت. اما همه امیدوارند که آنچنان که این ضرب المثل معروف می‌گوید: «تاریک‌ترین لحظه شب، درست قبل از سپیده دم است»،  اوضاع روبه راه شود.

گزارش NFP امروز دلار را به کدام جهت پیش خواهد برد؟

Source: GAIN Capital

پیش‌بینی NFP

همانطور که می‌دانید، 4 اندیکاتور پیشتاز وجود دارند که به ما در پیش‌بینی گزارش NFP کمک می‌کنند. ما قبلا در مقاله‌ای مفصل راجع به NFP و نقش آن در بازار فارکس صحبت کرده‌ایم که اگر تاکنون ان را نخوانده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را مطالعه کنید.

  • آمار اشتغال PMI خدماتی موسسه ISM کاهش یافت و از 51.5 ماه پیش به 48.2 رسید.
  • آمار اشتغال PMI بخش تولیدی افزایش یافته و از 48.4 ماه پیش به 51.5 رسیده است.
  • گزارش اشتغال موسسه ADP، کاهش چشم‌گیر 123 هزار شغل را در ماه دسامبر نشان داد. این گزارش در ماه پیش افزایش 304 هزار واحدی اشتغال را نشان داده بود.
  • در نهایت میانگین متحرک ماهانه مدعیان بیکاری به 837 هزار نفر افزایش یافته که نسبت به ماه پیش تقریبا 100 هزار نفر افزایش داشته است. این گزارش ماه گذشته 740 هزار نفر اعلام شده بود.

همانطور که قبلا هم گفتیم به دلیل اوضاع اقتصادی بی‌سابقه‌ای که به دلیل شیوع ویروس کرونا در دنیا رخ داده است، معامله‌گران باید پیش‌بینی‌ها را با شک و تردید دنبال کنند. با در نظر گرفتن این مورد و گفته‌های ما، اندیکاتورهای پیشتاز این موضوع را به ما نشان می‌دهند که احتمالا باید منتظر آماری بدتر از پیش‌بینی‌ها از گزارش NFP ماه دسامبر باشیم و انتظار داریم ایجاد اشتغال افتی بین 25 تا 125 هزار شغلی داشته باشد. هر چند که به دلیل شرایط مبهم فعلی نمی‌توان پیش‌بینی درستی از این موضوع داشت.

جدا از شرایط فعلی، پیش‌بینی‌ گزارشات ماهانه کار مشکلی است، به همین دلیل پیشنهاد می‌کنم زیاد به این پیش‌بینی‌ها ( از جمله پیش‌بینی خود ما) اتکا نکنید. می‌توان گفت دیگر گزارش‌ها از جمله میانگین درآمد ساعتی، که امروز منتشر می‌شود به اندازه NFP می‌تواند مهم باشد.

گزارش NFP امروز دلار را به کدام جهت پیش خواهد برد؟

واکنش احتمالی بازار به NFP

 

میانگین درآمد ساعتی کمتر از 1% میانگین درآمد بین %1 تا 3% میانگین درآمد بیشتر از 3%
شغلی ایجاد نشده باشد دلار به شدت نزولی دلار نزولی دلار کمی نزولی
بین 0 تا 150 هزار شغل دلار نزولی دلار کمی نزولی دلار خنثی
بیشتر از 150 هزار شغل دلار کمی نزولی دلار خنثی

دلار کمی صعودی

هر چند که دلار امروز اندکی رشد داشته، اما در 9 ماه اخیر افت چشم‌گیری داشته است و شاخص دلار (DXY) که معامله‌گران به شدت آن را دنبال می‌کنند، تقریبا به کف 6 ساله خود رسیده است. با پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات سنا و کنترل کامل آن‌ها بر مجلس سنا می‌توان انتظار داشت که بسته‌های محرک بیشتری در 2 سال آینده تصویب شوند. اگر گزارش NFP بهتر از پیش‌بینی‌ها اعلام شود، می‌تواند منجر به افزایش ارزش دلار شود، البته با توجه به این که روند کلی دلار نزولی است، هر صعودی که دلار داشته باشد، موقتی و تنها به عنوان اصلاحی در نظر گرفته می‌شود.
اگر گزارش نسبت به پیش‌بینی‌ها خیلی بهتر اعلام شود، جفت ارز EURUSD و GBPUSD که اخیرا به شدت قوی شده‌اند، ممکن است در هفته آینده، با اصلاح مواجه شوند. در طرف دیگر، اگر گزارش نسبت به پیش‌بینی‌ها کمتر اعلام شود سبب می‌شود دلار روند نزولی خودش را ادامه دهد و جفت ارز USDJPY بعد از رشدی که امروز داشته، مجددا افت کند.

منبع: forex

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟