تحلیل طلا: سه سناریو محتمل برای انتخابات 2020 آمریکا و واکنش طلا

طلااگر دولت پول بیشتری چاپ کند، قیمت طلا افزایش پیدا می‌کند. این منطق ساده در ماه‌های اخیر بر قیمت این فلز گرانبها سایه انداخته است. در ماه‌های اخیر XAU/USD با افزایش برنامه‌های خرید اوراق قرضه و همچنین حمایت دولت‌ها از اقتصاد در میانه بحران کرونا، به بالاترین سطح خود رسیده است.

فدرال رزرو، بانک مرکزی اروپا و حتی دولت‌های اروپایی «هرآنچه لازم است» را انجام داده‌اند. دولت آمریکا نیز در اوایل بحران با قانون CARES سهم خود را برای حمایت از اقصاد ایفا کرد. (اگرچه اکنون بیشتر برنامه‌ها منقضی شده‌اند) اکنون بازارها و خصوصا خریداران طلا از آمریکا می‌خواهند کارهای بیشتری انجام دهد.

دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان برای توافقی در حدود ۲ تریلیون دلار، مذاکرات را به پیش می‌بردند اما نتوانستند پیش از انتخابات به توافق برسند. بنابراین تصمیم برای بودجه بیشتر، (که بیشتر آن به طلا تبدیل خواهد شد) به دولت جدید محول خواهد شد.

دوره مستر کلاس طلا

  • نقش بانک‌های مرکزی در بازار طلا
  • ترید طلا بر اساس شاخص‌های اقتصادی
  • تحلیل بین بازاری
  • استفاده کاربردی از سنتیمنت در معامله‌گری طلا
دوره طلا

سه سناریو اصلی برای انتخابات وجود دارد که همگی نتایج متفاوتی برای XAU/USD خواهند داشت.

۱) موج آبی؛ موج طلایی:

رئیس جمهور فعلی دونالد ترامپ در نظرسنجی‌های ملی و ایالتی از جو بایدن عقب است. به گفته FiveThirtyEight بایدن ۸۸ درصد شانس برنده شدن دارد و به احتمال ۷۰ درصد دموکرات‌ها در انتخابات مجلس نمایندگان و سنا پیروز خواهند شد.

تحلیل طلا: سه سناریو محتمل برای انتخابات 2020 آمریکا و واکنش طلااین سناریوی «موج آبی» است که طبق نظرسنجی‌ها محتمل‌ترین نتیجه نیز است. اگر چنین چیزی رخ دهد، دموکرات‌ها می‌توانند به راحتی محرک مالی به ارزش بیش از ۲ تریلیون دلار را تصویب کنند. حتی ممکن است دموکرات‌ها کمی سخاوتمندتر عمل کرده و بودجه ۳.۴ تریلیون دلاری را که در ماه مه می‌خواستند، تصویب کنند.

برای طلا هیچ چیز بهتر از این سناریو نیست و احتمالا سقف‌های تاریخی خود را جابجا می‌کند.

۲) انتخاب دوباره ترامپ؛ یک واکنش مختلط

بسیاری از مردم، انتخابات سال ۲۰۱۶ را به یاد می‌آورند و ادعا می‌کنند که نظرسنجی‌های فعلی «رای‌دهنده‌های خجالتی ترامپ» را در نظر نمی‌گیرند و بدین ترتیب، ترامپ همچنان این شانس را دارد که در رای‌گیری الکترال برنده شود. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که نظرسنجی‌ها احتمالا بسیاری از مشکلات پیشین را برطرف کرده‌اند اما با این وجود باز هم این احتمال وجود دارد که نظرسنجی‌ها اشتباه کنند و ترامپ پیروز شود. در این صورت احتمالا جمهوری‌خواهان باز هم در سنا پیروز خواهند شد.

کانال اخبار فوری فارکس و بازارهای جهانی

در این سناریو احتمالا ترامپ سعی می‌کند اراده خود را به جمهوری‌خواهان تحمیل کند و احتمالا حتی طی دوره «لیم داک» نیز به دنبال تصویب محرک مالی خواهد بود. (لیم داک یا دوره اردک لنگ اشاره به دوره‌ای اشاره دارد ک ریاست‌جمهوری و اکثریت مجلس از دو حزب متفاوت باشند که عملا رئیس جمهور برای اعمال سیاست‌های خود  و حزب خود با محدودیت‌هایی روبرو می‌شود.)

خریداران طلا احتمالا از این سناریو نیز خوشحال خواهند شد اما احتمالا هر نوع رالی صعودی کوتاه‌مدت خواهد بود چرا که این بسته محرک کوچک‌تر از آن بسته محرکی خواهد بود که دموکرات‌ها به دنبال تصویب آن هستند.

۳) ریاست جمهوری بایدن، تحت کنترل جمهوری‌خواهان (سناریوی فروپاشی)

همانطور که در بالا ذکر شد، شانس بایدن برای بیرون راندن ترامپ از کاخ سفید بالا است اما از طرف دیگر شانس تسلط دموکرات‌ها بر سنا نسبتا پایین است. اگر جمهوری‌خواهان همچنان اکثریت سنا را در دست داشته باشند احتمال تصویب بسته محرک بزرگ کاهش پیدا می‌کند.

تحلیل طلا: سه سناریو محتمل برای انتخابات 2020 آمریکا و واکنش طلاطلا می‌تواند درنتیجه بازی‌های حزبی آسیب ببیند ( به ویژه اگر توافق محرک کمتر از ۱ تریلیون دلار باشد)‌ تا آنجاکه قیمت این فلز ارزشمند می‌تواند تا سطوح قیمتی پیش از همه‌گیری اصلاح شود. همچنین احتمال طولانی‌شدن مذاکرات وجود دارد.

نتیجه‌گیری:

طلا به شدت به سرنوشت محرک‌ مالی وابسته است. سناریو مطلوب برای طلا این است که دموکرات‌ها کنترل دولت و مجلس را بدست بگیرند. پس از آن پیروزی ترامپ است و در نهایت اختلاف میان رئیس جمهور و سنا بدترین نتیجه قابل‌تصور خواهد بود.

منبع: FXSTREET

برای پیگیری تحلیل‌های دیگر مرتبط با انتخابات آمریکا کانال تلگرامی UtoFX را دنبال کنید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟