بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 2 ژوئن

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 2 ژوئن

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 2 ژوئن

  • تضعیف روند بهبودی دلار، پیش از انتشار داده‌های اشتغال

روز چهارشنبه افزایش بازده اوراق خزانه داری آمریکا، به رشد شاخص دلار آمریکا کمک کرد. پیش از انتشار شاخص تغییرات اشتغال بخش خصوصی و غیر کشاورزی – ADP ماه مه و آمار مدعیان بیکاری آمریکا این شاخص پایین‌تر از محدوده 102.5 معامله می‌شود. همچنین امروز تغییرات فصلی هزینه‌های واحد کارگری آمریکا برای سه ماهه اول منتشر خواهد شد. شاخص قیمت تولید کننده (PPI) ناحیه یورو، مهم‌ترین داده امروز برای این ناحیه است.

جلسه اوپک پلاس امروز برگزار خواهد شد. رویترز در اوایل روز گزارش داد که این گروه به دنبال ارائه راه حلی برای جبران کاهش یک میلیون بشکه‌ای تولید نفت روسیه در روز به دلیل تحریم‌ها است. قیمت نفت (WTI) که این هفته به 120 دلار رسید با افت 1.5 درصدی حوالی 113 دلار معامله می‌شود.

در همین حین بولارد، عضو بانک مرکزی آمریکا، روز چهارشنبه بیان کرد که او در مورد احتمالات رکود بدبین است. همچنین بارکین به فاکس بیزینس گفت که آخرین داده‌ها یا اقدامات مدیران تجاری به رکودی اشاره ندارد. بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا بیش از 2% رشد کرد و حوالی محدوده 2.9% نوسان می‌کند.

جفت ارز EURUSD روز چهارشنبه تقریبا 100 پیپ افت کرد اما امروز توانست بازگشتی داشته باشد. هر چند این جفت ارز در محدوده مثبت معامله می‌شود، اما پایین‌تر از محدوده 1.0700 باقی مانده است. امروز ویلروی، عضو بانک مرکزی اروپا، تکرار کرد که تورم در ناحیه یورو بسیار بالا است. وی اضافه کرد: “عادی سازی سیاست‌ها توسط بانک مرکزی اروپا مورد نیاز است.”

امروز جفت ارز GBPUSD محدوده 1.250 را پس گرفت. این جفت ارز نیز روز گذشته افت شدیدی را تجربه کرده بود. بازارهای بریتانیا در روزهای پنجشنبه و جمعه تعطیل خواهند بود. بنابراین، محرک حرکت این جفت ارز ارزشگذاری دلار خواهد بود.

در پی افزایش 0.50 درصدی نرخ بهره توسط بانک مرکزی کانادا، نرخ بهره این بانک به 1.5% رسید و جفت ارز USDCAD به سمت محدوده 1.260 حرکت کرد. با این حال افت قیمت نفت کار را برای دلار کانادا سخت کرد و این جفت ارز بالاتر از محدوده 1.2650 قرار گرفت.

طلا پس از این که پایین‌تر از محدوده 1830 دلار قرار گرفت، بازگشتی داشت و به سمت محدوده 1850 دلار حرکت می‌کند. جفت XAUUSD فعلا توانسته قدرت خود را حفظ کند اما یک گام افزایشی دیگر در بازده اوراق آمریکا می‌تواند بر این فلز زرد فشار مضاعفی وارد کند.

در پی افزایش بازده اوراق خزانه داری آمریکا، جفت USDJPY رالی خود را به سمت محدوده 130 ادامه داد. آداچی، عضو بانک مرکزی ژاپن، بیان کرد تلاش برای مهار ین ضعیف با سیاست‌های پولی انقباضی، تامین مالی شرکت‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد.

بیت کوین بار دیگر تحت فشار نزولی قرار گرفت و بیش از 6% افت کرد. در حال حاضر بیت کوین کمی پایین‌تر از محدوده 30 هزار دلار نوسان می‌کند. اتریوم برای دومین روز در محدوده منفی به کار خود پایان داد و تقریبا 10% افت کرد. اتریوم در حال حاضر حوالی 1800 دلار معامله می‌شود.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟