بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 23 ژوئن

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 23 ژوئن

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 2 تیر

در روز گذشته خوش‌بینی بازار نتوانست در برابر شهادت جروم پاول ادامه داشته باشد، چرا که وی بیان کرد رکود می‌تواند رخ دهد و فرود نرم در شرایط فعلی «بسیار چالش‌برانگیز» است.

مسئله نگران‌کننده‌تر این بود که پاول به ریسک دیگری اشاره کرد: ریسک عدم موفقیت فدرال رزرو برای بازگرداندن ثبات قیمت‌ها و ریشه دواندن تورم در اقتصاد این کشور.

شاخص‌های اصلی بازار سهام آمریکا جلسه معاملاتی روز گذشته را با کمی افت به اتمام رساندند. شاخص S&P 500 افت 13 درصدی و شاخص نزدک افت 0.15 درصدی داشت. با این حال بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا و دلار کمی افت کردند چرا که صحبت‌های پاول در قیمت‌ها لحاظ شده بودند.

پاول امروز نیز شهادت خواهد داد، اما بیشتر قیمت گذاری‌های منفی مطمئناً تاکنون انجام شده‌اند.

سرانجام در حال نزول

نفت خام آمریکا دیروز به زیر 103 دلار رسید، چرا که سخنرانی پاول به رکود احتمالی اشاره کرد. آزمون مهم بعدی برای فروشندگان نفت محدوده 100 دلار است. بسیاری از سرمایه‌گذاران با توجه به عرضه محدود جهانی و تقاضای انعطاف پذیر انتظار کاهش قیمت نفت به زیر این سطح را ندارند. معافیت 3 ماهه مالیات گاز جو بایدن تنها می‌تواند تقاضا را افزایش دهد و تأثیری اساسی بر روند کلی بازار نداشته باشد.

سایر کامودیتی‌ها نیز آسیب می‌بینند، چرا که ترس از رکود بر چشم انداز تقاضا تأثیر می‌گذارد و سرمایه گذاران را وادار می‌کند تا موقعیت‌های خرید خود را برای آماده سازی از اصلاحات نزولی بیشتر، نقد کنند. شاخص iShares Diversified Commodity برای اولین بار در سال جاری به زیر میانگین متحرک روزانه 100 سقوط کرد و با توجه به ریسک ناشی از سیاست‌های پولی انقباضی برای اقتصاد جهانی، افت عمیق‌تر نیز ممکن است.

در این راستا، شاخص FTSE انگلیس که تمرکز بالایی از سهام نفت و معدن را دارد، می‌تواند پیشرفت خود را در برابر همتایان آمریکایی خود از دست بدهد.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟