بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 4 ژوئیه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 4 ژوئیه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 13 تیر

  • رشد طلا به دلیل تنش‌های اوکراین و کاهش بازده اوراق آمریکا

سنتیمنت ریسک در جلسه معاملاتی آسیا مختلط بود. معاملات آتی ایالات متحده بخشی از سود روز جمعه را پس دادند، اما شاخص FTSE و معاملات آتی اروپا با وجود تشدید تنش‌ها در اوکراین پس از سقوط لیسیچانسک به دست روس‌ها، به شروعی مثبت اشاره می‌کنند.. هر چند این رشدها ممکن است، شکننده باشند.

استرالیا تصمیم گرفت طلای روسیه را همراه با برخی از کشورهای دیگر G7 از جمله آمریکا، بریتانیا، کانادا و ژاپن ممنوع کند، تصمیمی که تاثیری بر روند جنگ ندارد.

قیمت طلا امروز صبح پس از این که روز جمعه به 1784 دلار رسیده بود، افزایش یافت. افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی و کاهش شدید بازده اوراق ایالات متحده منجر به بازگشت کوتاه مدت شده‌اند. در میان‌مدت، شکل‌گیری تقاطع مرگ (Death Cross) در نمودار روزانه نشان می‌دهد که باید شاهد مقاومت قوی تا مرز 1850 دلار باشیم.

اما نکته جالب این است که نفت خام امروز صبح اندکی کاهش یافت و زیر مرز 110 دلار در هر بشکه معامله می‌شود.

جی پی مورگان هشدار داد که اگر روسیه تولید خود را به عنوان پاسخی به تحریم‌های غرب و تنش‌های فزاینده کاهش دهد، ممکن است قیمت نفت به 380 دلار در هر بشکه برسد. با این حال، اگر قیمت هر بشکه دو یا چهار برابر شود، تقاضای جهانی به سختی می‌تواند افزایش یابد.

با نگاهی به پویایی قیمت، به احتمال زیاد شاهد کاهش قیمت نفت خام به زیر 100 دلار باشیم تا اینکه قیمت به بالای 200 دلار برسد.

رشد دلار

شاخص دلار آمریکا هفته را قوی آغاز کرد. دلار آمریکا افت خود را در نیمه دوم ژوئن جبران کرد و شاخص دلار دوباره بسیار نزدیک به اوج 20 ساله خود در 15 ژوئن، بالای سطح 105 قرار دارد.

جفت ارز EURUSD تحت فشار نزولی خوبی قرار گرفته است. این جفت در روز جمعه به 1.0365 رسید. در حال حاضر شاهد ایجاد کف سه قلویی حوالی محدوده 1.0360/1.0350 هستیم که به بازگشت احتمالی بالاتر از سطح 1.05 اشاره می‌کند. اما شکست سطح حمایتی 1.0350 احتمالاً باعث می‌شود این جفت ارز افت بیشتری داشته باشد.

کاهش بیشتر EURUSD با این انتظار توجیه می‌شود که بانک مرکزی اروپا (ECB) نمی‌تواند به سرعت انقباض بانک‌های مرکزی دیگر برسد، چرا که اروپایی‌ها باید مطمئن شوند که افزایش نرخ‌ها باعث ایجاد دوباره بحران بدهی در قاره‌ای که در اثر بیماری ویروس کرونا، جنگ و بحران جدی انرژی ویران شده است، نمی‌شود.

در سمت دیگر انتظار می‌رود بانک مرکزی استرالیا (RBA) در نشست فردا، نرخ بهره را 0.50% افزایش دهد. اما AUDUSD تحت فشار فروش مناسبی زیر محدوده 70 سنت قرار دارد و کاهش شدید قیمت سنگ آهن به دلیل ترس از رکود، این روزها به نفع دلار استرالیا نیست.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟