بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

داده‌های تورمی و بیژبوک (Beige Book) در کانون توجهات

داده‌های تورمی و بیژبوک (Beige Book) در کانون توجهات

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 28 مهر (20 اکتبر)

  • توقف فشار فروش دلار
  • داده‌های تورمی و بیژبوک (Beige Book) در کانون توجهات

روز سه‌شنبه افزایش بازده اوراق به دلار کمک کرد بخش بزرگی از افت خود را جبران کند. اما تقاضا برای دلار همچنان در برابر ارزهای حساس به ریسک کم است چرا که جریانات ریسک پذیری در بازارها افزایش یافتند. به نظر می‌رسد فضای بازار در ساعات اولیه معاملاتی روز چهارشنبه کمی محتاطانه شده چرا که سرمایه گذاران در انتظار داده‌های تورمی ناحیه یورو، انگلیس و کانادا هستند. همچنین امروز ارزیابی فدرال رزرو از وضعیت فعلی اقتصاد آمریکا (Beige Book) منتشر می‌شود.

داده‌های کلان: روز گذشته داده‌های آمریکا نشان دادند که آمار موارد شروع به ساخت مسکن در آمریکا (Housing Starts) و آمار مجوز ساخت و ساز آمریکا (Building Permits) به ترتیب در ماه سپتامبر 1.6% و 7.7% کاهش یافتند. امروز بانک مرکزی چین نرخ اولیه وام یک ساله را بدون تغییر و همان طور که انتظار می‌رفت 3.85% تعیین کرد. شاخص قیمت مصرف کننده سالانه انگلیس نسبت به پیش‌بینی‌ها (3.2%) کمتر و 3.1% اعلام شد. شاخص قیمت مصرف کننده خالص (Core) نیز که انتظارات برای آن 3% بود، کمتر از پیش‌بینی‌ها و 2.9% اعلام شد.

روز گذشته در جلسه معاملاتی آمریکا بازده اوراق خزانه داری 10 ساله افزایش یافت و بیش از 2% رشد کرد. در حال حاضر بازده اوراق حوالی 1.65% به ثبات رسیده که منجر به رشد دلار در برابر رقیبانش شده است. در همین حین شاخص دلار که به کف سه هفته اخیر خود یعنی محدوده 93.50 رسیده بود، حوالی 93.70 معامله می‌شود.

وال استریت: شاخص S&P 500 برای پنجمین روز پیاپی در محدوده مثبت بسته شد و به بالاترین سطح از اوایل ماه سپتامبر رسید. روز گذشته شاخص Dow Jones نیز 0.55% و شاخص نزدک 0.7% رشد کردند. معاملات آتی شاخص‌های سهام آمریکا افت نسبی را برای امروز نشان می‌دهد. امروز گزارش درآمدزایی شرکت تسلا اعلام خواهد شد.

روز گذشته جفت ارزهای AUDUSD و NZDUSD بیشترین رشد را داشتند و امروز نیز به رشد خود ادامه می‌دهند. تغییر در سنتیمنت ریسک پذیری بازار می‌تواند منجر به اصلاح شدیدی در این جفت ارزها شود.

تحلیل تکنیکال روزانه فارکس را از اینجا مطالعه کنید
تحلیل تکنیکال فارکس 20 اکتبر/ 28 مهر

جفت ارز EURUSD به بالاترین سطح در یک ماه اخیر و به محدوده 1.1670 رسید اما سخنان داویش مقامات بانک مرکزی اروپا می‌تواند کار را برای رشد این جفت ارز سخت کند. به نظر امروز این جفت ارز روند سایدی حوالی 1.1650 خواهد داشت.

جفت ارز GBPUSD واکنش چندان شدیدی به داده‌های تورمی انگلیس نشان نداد و در حال حاضر حوالی محدوده 1.3800 روند سایدی را در پیش گرفته است. سرمایه گذاران احتمال افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی انگلیس را تا پایان امسال ارزیابی می‌کنند.

روز سه‌شنبه طلا بالاتر از محدوده 1780 دلار قرار گرفت اما در نیمه دوم روز روند آن معکوس شد. نوسانات بازده اوراق خزانه داری آمریکا تاثیر شدیدی بر طلا دارد. امروز طلا حوالی 1770 دلار معامله می‌شود.

رمزارزها: با شروع معاملات ETF بیت کوین، این رمزارز 3% رشد کرد و به سقف قیمتی 64 هزار دلار خود نزدیک می‌شود. خریداران اتریوم در انتظار شکست محدوده 4 هزار دلار هستند.

منبع: FXstreet

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟