ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 10 ژوئن

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 10 ژوئن

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 20 خرداد

  • توقف فشار فروش در یورو
  • داده‌های تورمی آمریکا در کانون توجهات

فشار فروش در یورو که در حین کنفرانس مطبوعاتی لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، آغاز شده بود امروز متوقف شد. پیش از انشار شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) آمریکا، فضای بازار کمی خوش‌بینانه است و معاملاتی آتی شاخص‌های بازار سهام آمریکا در محدوده مثبت معامله می‌شوند. امروز برای یورو خبر مهمی منتشر نمی‌شود اما سخنرانی اعضای بانک مرکزی اروپا در کانون توجهات خواهند بود.

دوره مستر کلاس طلا

  • نقش بانک‌های مرکزی در بازار طلا
  • ترید طلا بر اساس شاخص‌های اقتصادی
  • تحلیل بین بازاری
  • استفاده کاربردی از سنتیمنت در معامله‌گری طلا
دوره طلا

بانک مرکزی اروپا، نرخ بهره خود را افزایش نداد و اعلام کرد که در ماه ژوئیه نرخ بهره را 0.25% افزایش خواهد داد. بانک افزایش 0.50 درصدی را برای نرخ بهره اعلام کرد و پیش‌بینی رشد اقتصادی را برای سال 2022 از 3.7% به 2.8% کاهش داد.

اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا در ارزیابی سالانه بدون تغییر و 8.3% اعلام شود و شاخص قیمت مصرف کننده هسته (Core) از 6.2% به 5.9% کاهش یابد. جوزف ترویسانی، تحلیلگر FXStreet، بیان کرد: «اگرچه سیاست فدرال رزرو برای حداقل دو جلسه بعدی تحت تأثیر نتایج CPI در ماه مه یا ژوئن قرار نخواهد گرفت، اما بسته به انحراف از پیش بینی‌ها، فضای قابل توجهی برای واکنش بازار به این داده وجود دارد. دلایل خوبی وجود دارند که گمان کنیم بخشی از افزایش قیمت نفت و گاز در ماه مه در نظرسنجی‌های تحلیلگرانی که پیش‌بینی‌ها را ایجاد می‌کنند، ثبت نشده است.

جفت ارز EURUSD روز گذشته بیش از 100 پیپ افت کرد و امروز به سمت محدوده 1.0650 بهبود یافت. ویلروی، عضو بانک مرکزی اروپا، بیان کرد بانک مرکزی نرخ بهره را تا زمانی که به محدوده خنثی برسد به تدریج افزایش می‌دهد. نرخ خنثی بین محدوده 1 تا 2% است.

در پی افزایش قدرت دلار جفت ارز USDCAD به بالاترین سطح در 10 روز اخیر رسید و حوالی 1.27 معامله می‌شود. داده‌های اشتغال کانادا برای ماه مه امروز منتشر می‌شوند. سرمایه گذاران پیش‌بینی می‌کنند نرخ بیکاری بدون تغییر حوالی %5.2 اعلام شود و تغییرات اشتغال به 30000 افزایش یابد.

جفت ارز USDJPY در جلسه معاملاتی آسیا افت کرد و پایین‌تر از محدوده 133.50 قرار گرفت. بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا کمی افت کرد و کار را برای رشد این جفت ارز سخت کرد.

کانال اخبار فوری فارکس و بازارهای جهانی

جفت ارز GBPUSD برای دومین روز پیاپی افت کرد و پایین‌تر از محدوده 1.2500 قرار گرفت. امروز نیز این جفت ارز عقب نشینی داشته است.

طلا روز پنج‌شنبه کمی افت کرد و پایین‌تر از محدوده 1850 دلار قرار گرفت. واکنش بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا به داده‌های تورمی در آمریکا می‌تواند نوسانات در طلا را افزایش دهد.

بیت کوین در محدوده کوچکی حوالی 30 هزار دلار و اتریوم حوالی 1800 دلار نوسان می‌کنند.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟