بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل بنیادی روزانه بازار فارکس: تنها دلار و داده NFP در کانون توجهات نیستند

تحلیل بنیادی روزانه بازار فارکس: تنها دلار و داده NFP در کانون توجهات نیستند

  • مدت زمان مطالعه: 6 دقیقه – تاریخ 15 مرداد (6 اوت)

امروز محرک‌های زیادی در بازار فارکس وجود دارند. برخی از بانک‌های مرکزی زودتر به سمت چرخه انقباضی سیاست‌های پولی حرکت کردند و برخی دیگر محتاطانه‌تر قدم بر می‌دارند. انتشار بهتر از پیش‌بینی داده NFP رشد دلار در برابر ارزهای کم بازده را در پی خواهد داشت اما امروز دلار به تنهایی در کانون توجهات نیست.

دلار آمریکا: انتشار خوب NFP موجب رشد دلار خواهد شد

امروز عوامل زیادی در بازار فارکس محرک حرکت بازار هستند و تمام توجهات این بازار تنها معطوف به دلار نیست.

برخی از بانک‌های مرکزی در بازارهای نوظهور چرخه انقباضی را تهاجمی آغاز کردند تا با افزایش تورم در تابستان مقابله کنند و انتظارات تورمی در سال 2022 را تحت کنترل داشته باشند. برزیل و روسیه از جمله کشورهای برجسته در این زمینه هستند اما مکزیک و شیلی نیز چرخه انقباضی را آغاز کردند. در اروپا بانک مرکزی چک روز گذشته مجددا نرخ بهره را افزایش داد.

سرعت واکسیناسیون پایین در آسیا داستان متفاوتی را بازگو می‌کند. چین اخیرا نرخ ذخیره قانونی (RRR) را کاهش داد و کشورهای آسیای جنوبی درگیر افزایش آمار مبتلایان شدند. با این حال ممکن است کره جنوبی در ماه‌های آینده چرخه انقباضی را آغاز کند.

اخیرا لحن بانک مرکزی انگلیس به لحن بانک مرکزی آمریکا، کاناد و نروژ نزدیک شده است و به راحتی در مورد نیاز به سیاست‌های انقباضی در چشم انداز اقتصادی صحبت می‌کند.

با وجود چنین محرک‌هایی نمی‌توان بازار فارکس را تنها با دیدگاه دلار بررسی کرد. با این حال امروز احتمالا افزایش 900 هزار واحدی در گزارش NFP را شاهد خواهیم بود چرا که مزایای بیمه بیکاری در 25 ایالت رو به اتمام است و احتمالا شاهد افزایش نیروی کار خواهیم بود. این روند در ادامه امسال باید بیشتر نیز شود مخصوصا در ماه سپتامبر که بچه‌ها به مدرسه باز می‌گردند.

تحلیل تکنیکال روزانه فارکس را از اینجا مطالعه کنید
 تحلیل تکنیکال فارکس 6 اوت/ 15 مرداد

پس از سخنان کلاریدا در روز چهارشنبه مبنی بر این که احتمالا شرایط اقتصادی آمریکا تا پایان سال 2022 برای افزایش نرخ بهره مهیا خواهد شد، داده‌های قوی اشتغال امروز می‌تواند نرخ بازار پول آمریکا را به سطوح بالای دیده شده در اوایل ژوئیه بازگرداند. این موضوع می‌تواند منجر به رشد دلار در برابر ارزهای کم بازده مثل یورو و ین شود. بانک مرکزی اروپا (ECB) و بانک مرکزی ژاپن (BOJ) تقریبا در انتهای صف سیاست‌های انقباضی قرار دارند. امروز شاخص دلار (DXY) می‌تواند به محدوده 92.65 – 92.85 بازگردد و جفت ارز USDJPY می‌تواند به سمت محدوده 110.60 حرکت کند.

یورو: آسیب پذیر در دنیای سیاست‌های انقباضی

همانطور که گفتیم بسیاری از بانک‌های مرکزی به سمت سیاست‌های انقباضی حرکت می‌کنند که البته بانک مرکزی اروپا جزء این بانک‌ها نیست. بانک مرکزی اروپا مثل فد در سپتامبر سال گذشته چارچوبی ایجاد کرده که داده‌های بهتر می‌توانند موجب شوند بازده واقعی نرخ بهره به شدت در محدوده منفی قرار گیرد. این موضوع را به خوبی در جفت ارز ERUCHF می‌تواند دید. البته در EURGBP و حالا در EURCZK و EURHUF هم چنین روندی مشهود است چرا که چرخه انقباضی در این کشورها نیز در حال اجرا و یا نزدیک است.

تا زمانی که ECB احساس راحتی خود را با چشم انداز تورمی اعلام کند انتظار داریم یورو همچنان نسبت به دیگر ارزها از رشد عقب بماند. اگر داده NFP نزدیک به پیش‌بینی ما اعلام شود انتظار داریم جفت ارز EURUSD به محدوده 1.1750 بازگردد.

پوند: حرکت بانک مرکزی انگلیس به سمت چرخه انقباضی

روز گذشته لحن بانک مرکزی انگلیس کمی هاوکیش بود. بانک اعلام کرد اگر موارد ضروری طبق برنامه‌ها پیش روند احتمالا سیاست‌های انقباضی نسبی در پیش خواهند بود. این مسئله ممکن است برای بانک مرکزی انگلیس قدم کوچکی باشد اما نسبت به بانک مرکزی اروپا جهش بزرگی محسوب می‌شود. بانک مرکزی انگلیس ممکن است سخت‌گیری کمی (Quantitative Tightening) را بعدها در پیش‌ بگیرد.

حال که انگشت بانک مرکزی بر روی ماشه قرار گرفته، هر داده خوب از سمت انگلیس می‌تواند واکنش شدیدتری در پوند داشته باشد چرا که انتظارات از سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی از 22 نوامبر (که انتظار افزایش 0.25% نرخ بهره وجود داشت) جلوتر آماده است. انتظار داریم اگر داده NFP منجر شود EURUSD افت بیشتری داشته باشد احتمالا جفت ارز EURGBP نیز امروز به محدوده 0.8470 خواهد رسید.

منبع: ING

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟