ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

پنج دلیل برای این که بیت کوین را در این هفته دنبال کنید

بیت کوینبه نظر می‌رسد بیت کوین این هفته می‌تواند دومین حمله به مقاومت محوری خود در سطح ۵۰ هزار  دلار را تجربه کند چرا که گاوها هنوز در حال کنترل بازار هستند.

پس از یک آخر هفته مختلط که بیت کوین از ۴۸ هزار دلار فراتر رفت اما سریعا کاهش پیدا کرد و دوباره در حال جبران کاهش اخیر خودش است، می‌توان انتظار یک هفته جذاب و تماشایی را برای بزرگترین رمزارز دنیا داشت.

در حال حاضر شرایط برای ادامه حرکت بیت کوین بسیار ایده‌آل است و ممکن است تنها مساله برای افزایش بیشتر قیمت بیت کوین، زمان باشد. در این میان وبسایت کوین گراف پنج عامل مهم هنگام ارزیابی بیت کوین در روز‌های آینده را پیشنهاد کرده است که در ادامه می‌خوانیم.

بازگشت بیت کوین برای به چالش کشیدن سطح ۴۸ هزار دلار

روز شنبه با جهش بیت کوین به بالای سطح ۴۷ هزار دلار آغاز شد اما قیمت فورا به یک مقاومت بزرگ برخورد کرد. پس از این حمله ناموفق بیت کوین عکس العمل شدیدی نشان داد و به سطح ۴۵۵۰۰ دلار بازگشت.

اگرچه قیمت تا روز یکشنبه مقدار زیادی از این افت را جبران کرد و قیمت به جایی بازگشت که تعطیلات آخر هفته را آغاز کرده بود.

مایکل فن دپوپ همکار کوین گراف گفت:« برای اینکه قیمت بتواند یکبار دیگر سقف خود را امتحان کند، باید سطح ۴۶.۵ هزار دلار را باز پس بگیرد. در غیر این صورت سطح ۴۴ هزار دلار، سطح بعدی خواهد بود.»

پنج دلیل برای این که بیت کوین را در این هفته دنبال کنید

اگرچه چشم‌انداز نشان از یک وضعیت دیگر دارد، اما فروشندگان در سطح ۴۸ هزار دلار ثابت قدم هستند. نگاهی به سطوح خرید و فروش در صرافی بایننس میزان مقاومت زیادی را نشان می‌دهد اگرچه حمایت در سطح ۴۵ هزار دلار نیز قابل توجه است.

پنج دلیل برای این که بیت کوین را در این هفته دنبال کنیددر همین حال، معامله‌گر و تحلیلگر Rekt Capital یک ساختار مثلث صعودی برای بیت کوین در نظر گرفته است که روز یکشنبه، قیمت مرز بالایی آن را امتحان کرد اما موفق به شکستن آن نشد.

او دوشنبه در توییتر نوشت:« بیت کوین در آخرین تلاش موفق خود توانسته است که کفی بالاتر از کف قبلی خود ایجاد کند.»

پنج دلیل برای این که بیت کوین را در این هفته دنبال کنیدنرخ هش و سختی شبکه سر به آسمان گذاشته است

برخی از خبرهای خوب حاکی از آن است که فاندامنتال‌های شبکه بیت کوین هنوز در حال صعود به بالاترین حد خودش است.

پس از آخرین تعدیل خودکار در روز جمعه، سختی شبکه بیت کوین ۷.۳ واحد افزایش یافت که بهترین عملکرد از زمان موج فروش بیت کوین در ماه مه است.

پنج دلیل برای این که بیت کوین را در این هفته دنبال کنیدپس از شروع سرکوب رمزارزها توسط چین، قدرت شبکه بیت کوین کاهش محسوسی پیدا کرد. اما از آن زمان تا به امروز این قدرت به صورت مداوم در حال افزایش بوده است. این موضوع از افزایش تمرکز ماینرهای بیت کوین جلوگیری کرد. موضوعی که به خودی خود امنیت شبکه را افزایش می‌دهد و تعهد ماینرها را به حفظ عملکرد خود در بلند مدت مهر تایید می‌زند.

نرخ هش در روز دوشنبه به ۱۱۳ اگزا هش در ثانیه (EH/s) رسید که بالاتر از ۱۱۰ و ۳۰ EH/s است که بالاترین و پایین‌ترین سطح ماه مه بود. بالاترین سطح هش ریت در تاریخ ۱۶۸ EH/s بوده است.

دلار پنجاه سالگی خود را با نگرانی جشن می‌گیرد

 در پایان این هفته، دلار آمریکا رسما پنجاه سالگی خود را به عنوان یک پول بی پشتوانه جشن می‌گیرد. با این حال این روزها دلار مانند سابق سرحال نیست. اگرچه تضعیف دلار تضمینی برای افزایش قیمت بیت کوین نیست اما همچنان یک شاخص مفید برای ارزیابی پتانسیل بازار رمزارزها است.

در زمان نگارش این مقاله شاخص دلار آمریکا (DXY) در حوالی سطح ۹۲.۵ قرار دارد.

پنج دلیل برای این که بیت کوین را در این هفته دنبال کنیدجاستین د آنتن، سرپرست فروش ارز در نزدک، در خلاصه خود از بازار این هفته ذکر کرد که کاهش ارزش دلار می‌تواند برای دارایی‌های پوششی مانند طلا نیز مفید باشد.

او روز دوشنبه نوشت:« کاهش ارزش دلار می‌تواند از دارایی‌های ریسک‌پذیر و طلا برای افزایش قیمت حمایت کند. همچنین در فضای رمزارزها شما می‌توانید احساسات صعودی را حس کنید. سرمایه‌گذاران در حال حاضر بسیار بیشتر از هفته‌های گذشته هستند.»

دی آنتن همچنین امیدوار است لایحه زیرساختی که در آن مالیات بحث برانگیز بر رمزارزها قرار داده شده است به زودی اصلاح شده و کاتالیزور دیگری برای قیمت رمزارزها باشد. وی در این باره می‌گوید:« اگر واژه‌های ملایم‌تری در این لایحه گنجانده شود،‌ می تواند برای رمزارزها نقش حمایتی ایفا کند.»

طمع به بالاترین حد از ماه آوریل رسیده است

اما تمام اخبار به مذاق خریداران بیت کوین خوش نمی‌آید. احساسات بازار به شدت افراطی شده است. شاخص ترس و طمع به بالاترین سطح خود در چهار ماه گذشته رسیده است.

این شاخص با استفاده از مجموعه‌ای از عوامل تعیین کننده در بازار نشان می‌دهد که آیا قیمت در اشباع فروش است یا در اشباع خرید. روز یکشنبه این شاخص به ۷۶ از ۱۰۰ رسید که نشان دهنده طمع شدید است.

در نقطه مقابل، این شاخص در ماه گذشته در نقطه ۱۰ از ۱۰۰ بود که نشان دهنده ترس شدید است.

بنابراین، حمله احتمالی به سمت قیمت ۵۰ هزار دلار می‌تواند یکبار دیگر احساسات را افزایش داده و ریسک اصلاح سریع را بالا ببرد.

پنج دلیل برای این که بیت کوین را در این هفته دنبال کنید

درخشش آلت کوین‌ها

در این هفته، آن جنان که ضرب‌المثل معروف میگوید «ضرر یکی به معنای سود دیگری دیگر خواهد بود» و به نظر می‌رسد آلت کوین‌ها از این شرایط بیشترین سود را ببرند.

با توجه به افزایش ۸ درصدی بیت کوین نسبت به هفته قبل، آلت کوین‌های اصلی افزایش بیشتری پیدا کردند. از میان ۵۰ رمزارز برتر از نظر ارزش بازار، بسیاری از آنها بازده هفتگی بیش از ۲۰ درصد را تجربه کردند. سولانا در این میان با ۶۰ درصد افزایش پیشتاز بود.

با توجه به تجدید حیات دیفای، انتظارات برای بازگشت «فصل آلت کوین» در این تابستان بسیار بالا است. از طرفی با توجه به دامیننس ۴۳.۷ درصدی بیت کوین، علی‌رغم عملکرد قوی آن، اما غلبه این رمزارز بر بازار رمزارزها در حال کاهش است. این موضوع پتانسیل رشد بیشتر آلت کوین‌‌ها را افزایش می‌دهد.

برای آگاهی بهتر از آخرین تحولات بازار رمزارز ما را در کانال تلگرامی UtoCrypto دنبال کنید.

منبع کوین گراف

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟