بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

چگونه یک معامله‌گر پاره وقت باشیم؟ + معرفی یک استراتژی

معامله گر پاره وقت
بسیاری از افراد بر این باورند که معامله ارزهای خارجی (فارکس) مستلزم صرف زمان زیادی برای تحقیق در خصوص بازار و شناخت فرصتهای معاملاتی است. با این وجود، ماهیت 24 ساعته بازار فارکس، کار را برای معامله‌گر پاره وقت روزانه آسان می‌کند تا از روندها در معاملات ارزها سود کسب کند، زیرا فعالیت این گروه از افراد به زمانی که بازار اجازه معامله را به آنها می‌دهد، محدود نمی‌شود. از این رو، معاملات فارکس برای افرادی که توانایی صرف زمان زیاد برای معاملات را ندارند، نیز به صرفه است.

چرا معامله پاره وقت در فارکس انجام دهیم؟

مزایای معامله در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر:

معامله‌گری پاره‌وقت سبب افزایش کارآیی معامله می‌شود و احتمال معامله بیش از حد یا کمتر از حد را بسیار کاهش می‌دهد. معامله کمتر از حد مجاز سبب می‌شود که سرمایه‌ها در زمانهای مناسب مورد استفاده قرار نگیرند تا بتوان از فرصتهای بالقوه معامله بهره برداری کرد. معامله‌گران تمام وقت با حجم اطلاعات مالی بیش از حد روبرو هستند که قادر به جذب همه آنها نیستند. این موضوع به دلیل عدم وجود شفافیت می‌تواند ترسناک باشد. معامله پاره وقت چشم‌اندازی ساده نسبت به بازار و نیز عدم‌قطعیتی ‌اندک را پیش روی معامله‌گر می‌گذارد. بدین ترتیب مدت زمان کمتری صرف معاملات می‌شود و فرد فرصت بیشتری برای انجام فعالیت‌های اجتماعی خود در اختیار خواهد داشت.

چگونه یک معامله‌گر پاره وقت می‌توانند روند کار خود را بهبود ببخشد؟

کارآمدی برای یکمعامله‌گر پاره وقت به دلایل واضحی اهمیت دارد. در لیست زیر برخی روش‌های ساده‌ای بیان شده‌اند که برای کارآمدتر شدن یک فرایند می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند.

  1. شناسایی یک استراتژی ساده
  2. ایجاد هماهنگی میان استراتژی و محیط مربوطه
  3. استفاده از سفارشات ورود
  4. تکرار

 

معرفی یک استراتژی معاملاتی بریک اوت مؤثر برای معامله‌گران پاره وقت

درصورتی که وقت محدودی دارید، استراتژی‌های مختلفی برای ورود به بازار در اختیارتان خواهد بود. استراتژی زیر “Simple DNC Breakout” نامیده می‌شود. ابزارهای به کار رفته در تشخیص معاملات برای این استراتژی نسبتا آسان هستند؛ حتی اگر پیش از این، هرگز معاملات فارکس انجام نداده باشید.

پیش از اینکه در مورد بعضی خصوصیات این استراتژی صحبت کنیم، شاید این سوال برای شما مطرح باشد که چگونه یک معامله‌گر پاره وقت می‌تواند معاملات خوبی را پیدا کند؛ آن هم در شرایطی که به صورت دائم بازار را رصد نکرده باشد؟ نکته اصلی در مورد این دیدگاه آن است که معامله‌گر سفارشاتی را در نقاط استراتژیک قیمت برای ورود به بازار می‌گذارد.

زمانی که محدود قیمتی معاملات بازار وارد این نقاط می‌شود، سیگنالی برای ورود به معامله صادر خواهد شد و سفارشی که پیش‌تر گذاشته شده بود، به صورت خودکار باز یا بسته خواهند شد.

بنابراین ثبات این استراتژی به قدرت روند بستگی دارد. موفقیت این استراتژی در استفاده از پایدارترین روندها در بازار در زمان مشخص است. هرچه روند قدرت بیشتری داشته باشد، بهتر است. زمانی که قیمت به این نقاط استراتژیک برسد، معامله‌گر درصدد موقعیتی برای ورود به معاملات در جهت روند یادشدشده برخواهد آمد.

در نتیجه این نوع استراتژی دو مزیت دارد:

1-نیازی به نظارت مداوم بر معاملات نیست

برای ورود به بازار در قیمت‌های مشخص سفارش بگذارید، سپس تنها صبر کنید تا بازار به این قیمت‌های استراتژیک برسد. بسیاری از این معاملات بدون اینکه معامله‌گر متوجه باشد، به‌صورت خودکار انجام می‌شوند و به همین دلیل این روش  برای معامله‌گر پاره‌وقت مناسب است.

2-‌این استراتژی می‌تواند شما را از برخی فرصت‌های معاملاتی زیان‌بار دور نگاه دارد

این حرف به این معنی نیست که تمام معاملات 100% صحیح هستند. بسیار اتفاق می‌افتد که یک ایده معاملاتی نادرست است، اما ازآنجاکه قیمت هرگز به نقطه استراتژیک موردنظر این ایده نمی‌رسد، درنتیجه معامله‌ای نیز باز نمی‌شود. این بدان معناست که از آنجاکه معامله شما اصلا باز نمی‌شود، شما از ضرر آن معامله نادرست در امان می‌مانید.

استراتژی Simple DNC Breakout

ابزارهای مورد نیاز:

  • یک نمودار قیمت براساس میله‌های روزانه
  • اندیکاتور Donchain Channel یا DNC
  • یک روند قدرتمند
  • 30 دقیقه زمان برای تشخیص نقاط استراتژیک قیمت

برای شروع، یک چارت مربوط به یک جفت ارز را که روند قوی دارد، باز کنید. منظور از چارت روزانه  این است که هر میله یا کندل نشانگر پرایس اکشن مربوط به یک روز باشد.

سپس‌اندیکاتور DNC را به نمودار اضافه کنید (بیشتر پکیج‌های نموداری این اندیکاتور را رایگان ارائه می‌دهند). ‌اندیکاتور DNC بالاترین سقفها و پایین‌ترین کف‌های قیمت را برای تعداد X عدد از کندل‌های قبلی محاسبه می‌کند. مقدار ورودی ‌اندیکاتور DNC را 8 انتخاب کنید. بدین‌ترتیب بالاترین سقف قیمت و پایین‌ترین کف قیمت برای 8 روز گذشته معاملاتی به صورت زیر دیده می‌شود:

part-time-trader_body_upper

تشخیص نقاط استراتژیک قیمت

از آنجایی که جفت ارز AUD/USD در روند رو به بالای قدرتمندی قرار گرفته است، کلید اصلی در فیلتر کردن معاملات برای پوزیشن‌های خرید خواهد بود. برعکس، در یک روند رو به پایین قدرتمند تنها برای معاملات فروش فیلتر صورت می‌گیرد. تنظیم معامله فرآیندی 4 مرحله ای است.

چگونه یک معامله‌گر پاره وقت باشیم؟ + معرفی یک استراتژی

قوانین مربوط به معاملات خرید:

  1. از خط بالایی DNC به‌عنوان نقطه استراتژیک قیمت برای ورود به پوزیشن به عنوان خریدار استفاده کنید. (مربع سبز)
  2. خط پایین‌تر DNC به عنوان حد ضرر (stop loss) به کار گیرید.
  3. حد ضرر را در خط پایینتر DNC به صورت دستی تریل کنید.
  4. زمانی که قیمت به خط پایین‌تر DNC رسید (مربع صورتی) از معامله خارج شوید.

قوانین مربوط به معاملات فروش:

  1. از خط پایین‌تر DNC به عنوان نقطه استراتژیک قیمت برای ورود به معامله فروش استفاده کنید.
  2. از خط بالاتر DNC به عنوان حد ضرر استفاده کنید.
  3. حد ضرر را در خط بالاتر DNC به صورت دستی دنبال کنید.
  4. زمانی که قیمت به خط بالاتر DNC رسید، از معامله خارج شوید.

خلاصه:

گنجاندن شیوه‌ی معاملاتی یادشده در برنامه‌ی کاری فعلی یک معامله‌گر پاره وقت بسیار ساده است. برای استفاده از این روش لزومی نداردتمام وقت خود را به تماشای چارت اختصاص دهید. استفاده از استراتژی معاملاتی یادشده می‌تواند یک الگوی معاملاتی متناسب برای معامله‌گران پاره وقت محسوب شود.

منبع: DailyFX

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

6 دیدگاه در “چگونه یک معامله‌گر پاره وقت باشیم؟ + معرفی یک استراتژی
  1. رضا گفت:

    سلام خسته نباشید اول باید واقعا تشکر کنم،شما از نظر من تنها منبع واسه یادگیری مفاهیم فاندامنتال در ایران هستید که بسیار مفید بوده واسه من ،اما سوال من راجع این استراتژی هست،لطفا توضیحی مختصر بفرمایید که واسه نقطه وروود به غیر از نکات یاد شده به چه نکات دیگر باید توجه کرد،
    چون دیدم توی نمونه عکس معامله که گذاشتید بعداز گذشت چندین کندل در روند صعودی اقدام به خرید شده ،یعنی نقطه وروود میشه زمانی که به خط بالایی برخورد کرد؟ یکم واضح تر توضیح واسه نقطه ورود بفرمایی ممنون

    و سوال بعد اینه که ظاهرا شبیه بولینگر کار میکنه درسته؟

    1. روزبه خانجانی گفت:

      سلام دوست عزیز..
      همونطور که اشاره کردید روش استفاده از این اندیکاتور شباهت هایی با بولینگر داره؛ اما تفاوت هایی هم هست از این جهت که نقاط ورود و خروج در اینجا برخلاف بولینگر براساس اشباع قیمت نیست.
      نکته بعدی اینکه حتما می‌دونید استفاده از اندیکاتورهای تکنیکال برای تعیین نقاط ورود، استراتژی خوبیه ولی به شرطی که عوامل بنیادین بازار رو هم در نظر بگیرین و این قسمت کار کمی وقت‌گیر و البته پرزحمت‌تر خواهد بود.
      به زودی مطلبی درمورد نحوه ترکیب تحلیل تکنیکال و فاندامنتال منتشر خواهیم کرد.
      ممنون از اینکه ما رو همراهی می‌کنید..

      1. محمد گفت:

        سلام خسته نباشید
        از این استراتژی در چه تایم فریم هایی می توان استفاده کرد ؟؟

        ممنون

        1. روزبه خانجانی گفت:

          سلام دوست عزیز.. از نظر تکنیکی محدودیتی از نظر استفاده از تایم فریم های مختلف درنظر گرفته نشده و این قضیه کاملا بستگی به سبک معاملاتی شما داره، با این حال توصیه ها بر این هست که هرچه از تایم فریم بزرگتری استفاده بفرمایید احتمال تاثیرپذیری از نوسانات کوتاه مدت و هیجانات بازار کمتر و درنتیجه شانس موفقیت بیشتر خواهد بود.

    2. غلامرضا مهمدی گفت:

      سلام این اندیکاتور کجا میشه پیدا کرد

      1. سلام
        توی mql5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟