بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

کاهش مجدد قیمت دلار با توجه به چشم اندازهای بهبود شرایط اقتصادی در آمریکا

درحالیکه آمریکا در صدد مهار آمار مبتلایان به ویروس کرونا است، در آسیا قیمت دلار صبح جمعه کاهش یافت. نزدیک شدن به تاریخ انقضای محرک های اقتصادی در پایان جولای و ثبت رکورد جدید در تعداد مدعیان بیکاری، سبب شده است تا سرمایه گذاران نسبت به چشم اندازهای بهبود شرایط آمریکا تردید داشته باشند.

ریچارد فرنیولویچ تحلیلگر وست پک به رویترز گفت:” کاهش قیمت دلار با رسیدن به کف قیمت 94.65 مربوط به ماه مارس ادامه دارد و در آینده نیز همچنان کاهش می یابد”

بر اساس داده های منتشر شده توسط دانشگاه جان هاپکینز، تا تاریخ 24 جولای آمار مبتلایان آمریکا تا کنون از 4 میلیون گذشته است و تعداد مبتلایان در سطح جهان بیش از 15.4 میلیون نفر اعلام شده است.

1.416 میلیون نفر در آمریکا در طی هفته گذشته مدعی بیکاری بودند که این تعداد از ماه مارچ بالاترین رقم برای مدعیان بیکاری در آمریکا بوده است. این رقم از رقم 1.3 میلیون مورد که تحلیلگران پیش بینی کرده بودند و از رقم هفته پیش از آن که 1.307 بود نیز فراتر است.

شاخص دلار آمریکا که دلار آمریکا را در مقابل سبدی از دیگر ارزها دنبال می کند 0.07% و تا 94.585 در ساعت 7:48 دقیقه صبح به وقت ایران کاهش یافته است.

فرنیولویچ همچنین اشاره کرد که دلار در هفته آتی با مانع بزرگی روبرو است و انتظار می رود فدرال رزرو آمريكا در جلسه سیاستگذاری خود چشم انداز ضعیفی داشته باشد.

در همین حال توافقی میان اعضای اتحادیه اروپا بر سر بودجه 750 میلیارد یورویی بهبود شرایط اقتصادی ناشی از ویروس کرونا در اویل هفته صورت گرفت و ضرر دلار موجب سود یورو شد. این توافق ارزش یورو را به بالاترین میزان در طی 21 ماه در برابر دلار رساند.

جفت ارز USD/JPY 0.28% تا 106.56 کاهش یافت. بازارها در ژاپن به دلیل تعطیلات بسته هستند.
جفت ارز AUD/USD به میزان 0.25 تا 0.7115 و جفت ارز NZD/USD به میزان 0.11% تا 0.6641 افزایش یافتند.
جفت ارز USD/CNY0.05% تا 7.0066 افزایش یافت. تنشها میان آمریکا و چین ادامه دارد و چین قول داده است که دستور آمریکا به چین برای بستن کنسولگری این کشور در هیوستون تا جمعه را تلافی کند. اما پروازی حامل تعداد نامشخصی دیپلمات آمریکایی چهارشنبه شب به سمت شانگهای صورت گرفت.

جفت ارز GBP/USD 0.11% تا 1.2753 افزایش یافت.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟