بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

راه‌حل دیپلماتیک برای مناقشه روسیه و اوکراین

راه‌حل دیپلماتیک برای مناقشه روسیه و اوکراین

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 10 فروردین (30 مارس)

  • افت دلار و بازده اوراق خزانه داری
  • داده‌های آمریکا و ناحیه یورو در کانون توجهات

در روز سه‌شنبه خوش‌بینی مجدد در زمینه راه‌حل دیپلماتیک برای مناقشه روسیه و اوکراین باعث شد جریانات ریسک بر بازارهای مالی غالب شوند و دلار با افتی همراه شود. امروز نیز دلار عقب نشینی داشته است. توجه سرمایه گذاران معطوف گزارش تغییرات اشتغال بخش خصوصی و غیر کشاورزی – ADP (مارس) و GDP سه ماهه چهارم آمریکا است. در جلسه معاملاتی اروپا داده تورمی آلمان نیز منتشر می‌شود. علاوه بر این‌، سرمایه گذاران تحولات ژئوپلیتیکی را زیر نظر خواهند داشت.

در پی مذاکرات روز سه شنبه، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که فعالیت‌های نظامی خود را در اطراف کیف و چرنیهف کاهش خواهد داد. علاوه بر این، یکی از مذاکره کنندگان اوکراین خاطرنشان کرد که پیشرفت کافی برای برگزاری دیدار میان زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، و ولادیمیر پوتین، همتای روسی او وجود داشته است.

اگرچه پنتاگون در اوایل روز چهارشنبه گفت که روسیه به جای خروج نیروها از کیف در حال جابجایی آنها است، اما سنتیمنت بازار واکنش منفی به این خبر نشان نداد. شاخص دلار که روز گذشته افت 0.7 درصدی داشت امروز نیز 0.3% افت کرد و حوالی 98 معامله می‌شود. بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا با 1.3% افت حوالی 2.37% نوسان می‌کند. اطلاعات نظامی انگلیس نیز اعلام کرد که نیروهای روسی در حال بازگشت به بلاروس برای سازماندهی مجدد هستند.

در جلسه معاملاتی آسیا جفت ارز USDJPY افت شدیدی تا محدوده 121 باشد. این افت در واکنش به اقدام بانک مرکزی ژاپن برای عملیات بازار اضطراری و خرید 100 میلیارد ین اوراق قرضه دولتی 10 تا 25 ساله ژاپن بود. کورودا، رئیس بانک مرکزی ژاپن، بیان کرد خرید دلار آمریکا به منظور خرید کامودیتی‌ها یکی از عوامل اصلی ضعف اخیر ین بود.

جفت ارز EURUSD به بالاترین سطح در 10 روز اخیر و به محدوده 1.1137 رسید. این جفت ارز امروز بالاتر از محدوده 1.11 معامله می‌شود.

روز گذشته جفت ارز GBPUSD بالاتر از محدوده 1.3150 قرار گرفت اما رشد خود را پس داد و حوالی محدوده 1.31 به کار خود پایان داد.

طلا به پایین‌ترین سطح خود از اواخر ماه فوریه و به محدوده 1890 دلار رسید. افت بازده اوراق خزانه داری منجر شد طلا در جلسه معاملاتی آمریکا رشدی داشته باشد. جفت XAUUSD بالاتر از محدوده 1920 دلار معامله می‌شود.

علی‌رغم بهبود فضای بازار، بیت کوین مومنتوم صعودی خود را از دست داد و روز سه‌شنبه کمی افت کرد. امروز بیت کوین حوالی 47500 معامله می‌شود. اتریوم به بالاترین سطح از اوایل ماه ژانویه و به محدوده 3483 دلار رسید.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟