آخرین مقالات
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

پیش‌بینی روند دلار

زمان مطالعه: 5 دقیقه

جنگ ایران و اسرائیل چه اثراتی روی بازارها داشت؟

مقدمه: پس‌ازاینکه نتایج دور اول انتخابات پارلمانی فرانسه مطابق با نظرسنجی‌ها و با پیروزی حزب رالی ملی در دور اول همراه بود؛ یورو امروز صبح قوی‌تر شد. ما فکر می‌کنیم که داده‌های این هفته ایالات‌متحده می‌تواند EURUSD را بالاتر ببرد؛ اما سیاست فرانسه همچنان می‌تواند در تابستان امسال باعث محدود کردن حرکت این جفت ارز شود. در سینترا، لاگارد و پاول فردا سخنرانی خواهند کرد.

دلار آمریکا: دیتا، پاول و بایدن

دور اول انتخابات فرانسه در مقایسه با آخرین نظرسنجی‌ها هیچ شگفتی بزرگی به همراه نداشت. همان‌طور که در بخش یورو در زیر بحث می‌کنیم، به نظر می‌رسد یورو در حال رهایی از برخی ریسک‌ها است که در نهایت امروز صبح باعث برتری آن نسبت به دلار شد. ما هنوز فکر می‌کنیم که دلار می‌تواند از شرایط دور دوم انتخابات فرانسه سود ببرد.

دوره مستر کلاس طلا

جامع‌ترین دوره آموزشی طلا

این دوره در مجموعه یوتوفارکس تهیه شده و نتیجه سال‌ها تجربه در حوزه معامله‌گری طلا و فارکس است. این دوره توسط مجموعه‌ای از معامله‌گران حرفه‌ای یوتوفارکس تهیه شده است. با خرید این دوره از تجربه چندین معامله‌گر بهره‌مند خواهید شد.

از سوی دیگر، داستان کلان آمریکا به‌طور زیادی به کاهش قیمت دلار اشاره دارد. داده‌های مهمی که در این هفته منتشر می‌شوند عبارت‌اند از نتایج نظرسنجی ISM، صورت‌جلسه FOMC (چهارشنبه)، فرصت‌های اشتغال JOLTS برای ماه مه (پنجشنبه) و گزارش اشتغال ژوئن (جمعه) است.

انتظار می‌رود که شاخص‌های PMI ISM بهبود را در تولید نشان دهند – درحالی‌که همچنان به انقباض ادامه می‌دهد. درمجموع، این احتمال وجود دارد که داده‌های جدید چیز بیشتری به روایت فعالیت اضافه نکنند. داده اشتغال باید روند بازارها را خارج از تأثیر تحولات سیاسی اتحادیه اروپا تا زمان انتشار داده شاخص‌ CPI ژوئن در ۱۱ ژوئیه مشخص کند. نکته جالب این است که توافق بر سر کاهش مجدد فرصت‌های شغلی JOLTS پس از انقباض غافلگیرکننده در آوریل همچنان ادامه دارد. وقتی نوبت به انتشار داده حقوق و دستمزد می‌رسد، داده‌های مربوط به مدعیان بیکاری و نظرسنجی‌ها، ضعف در استخدام را نشان می‌دهند و بازار کار در حال ضعیف‌تر شدن است. ما انتظار نداریم که یک داده قوی دیگر برای ماه ژوئن داشته‌باشیم. اجماع در حال حاضر در ۱۹۰k است و شانس انتشار ضعیف‌تر این داده نیز وجود دارد.

در نهایت، ما انتظار داریم که داده اشتغال از کاهش نرخ بهره در سپتامبر حمایت کند. داده شاخص PCE هسته ماهانه ۰.۰۸٪ (به ۰.۱٪ گرد شده) برای ماه مه و کاهش هزینه‌های مصرف‌کننده همگی در همین جهت است. ما فکر نمی‌کنیم که فدرال رزرو بخواهد اقتصاد را به سمت یک رکود غیرضروری سوق دهد و سپتامبر محتمل‌ترین تاریخ شروع چرخه کاهش نرخ بهره است.

چرا آکادمی ماکروترید؟

با عضویت در آکادمی ماکروترید، شما تحلیل فاندامنتال بازار فارکس را در کنار سیگنال، آموزش و گفتگو با تحلیلگران و اعضای آکادمی دریافت خواهید کرد.

عضویت رایگان

فردا در مجمع بانک مرکزی اروپا سینترا، پاول، رئیس فدرال رزرو سخنرانی خواهد داشت. او به‌طورکلی در مورد تورم‌کاهنده تمایلی بسیار زیادی نشان داده است و در نهایت ممکن است صحبت‌های او صورت‌جلسه روز چهارشنبه FOMC را خنثی کند که با توجه‌به دات پلات ژوئن، صورت‌جلسه می‌تواند هاوکیش باشد.

در نهایت، با توجه‌به این که جو بایدن برای کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی با فشار زیادی مواجه است، تمرکز زیادی روی تحولات سیاسی ایالات‌متحده باقی خواهد ماند. اگر این اتفاق بیفتد، کمیته حزب دموکرات نامزد جدید را تعیین خواهد کرد. فرد موردنظر به‌طور خودکار معاون جو بایدن، کامالا هریس است که حتی از بایدن محبوبیت کم‌تری دارد. فرماندار کالیفرنیا گاوین نیوسام به‌عنوان جانشین محتمل‌تری در این مرحله دیده می‌شود. بعید است که این روند به آرامی پیش برود. با توجه‌به این که در حال حاضر اجماع بیشتر به نفع پیروزی ترامپ است، این موضوع برای دلار مثبت است. کنار گذاشتن بایدن می‌تواند تحول مثبتی برای دلار باشد، به‌خصوص اگر نیوسام نامزد شود.

ما(تحلیلگران ING) متقاعد نشده‌ایم که اوج تأثیر سیاسی فرانسه بر بازار ارز تمام شده باشد بنابراین درحالی‌که پیش‌بینی می‌کنیم که داده‌های کلان اقتصاد ایالات‌متحده در هفته‌های آتی عمدتاً به ضرر دلار هستند. ما شک داریم که این به کاهش قابل‌توجه در دلار منجر شود. کاهش تعداد اشتغال در ایالات‌متحده و پاول داویش در این هفته می‌تواند شاخص دلار را به زیر ۱۰۵.۰ سوق دهد؛ اما ریسک سیاسی فرانسه ممکن است از دلار حمایت کند.

پیش‌بینی روند دلار

یورو: در حال تسکین

به نظر می‌رسد که EURUSD صبح امروز پس‌ازاینکه نتایج اولیه دور اول انتخابات پارلمانی فرانسه که نزدیک به نظرسنجی‌های پیش از رأی‌گیری بود، از شر ریسک سیاسی خلاص شد. حزب ملی مارین لوپن ۳۴ درصد پیش‌بینی‌شده است پس‌ازآن جبهه مردمی چپ با ۲۹ درصد و ائتلاف میانه‌رو رئیس‌جمهور امانوئل مکرون با ۲۲ درصد قرار دارند. به نظر ما، واکنش مثبت در یورو در درجه اول به دلیل ناامیدی بازار از جبهه مردمی جدید است که بیش‌ازحد انتظار رأی به دست نیاورده است.

بااین‌حال، نتایج دور اول قطعیت چندانی در مورد ترکیب مجلس ارائه نمی‌دهد و دور دوم انتخابات فرانسه یک ریسک بزرگ می‌تواند باشد. ما امروز به‌دقت عملکرد اوراق قرضه فرانسه را زیر نظر خواهیم داشت. احتمال انقباض در اسپرد وجود دارد که می‌تواند به یورو کمک کند اما تیم تحلیل ING، همچنان انتظار افزایش اسپرده‌ها فراتر از شرایط کوتاه‌مدت پیش‌بینی می‌کند و شک دارند که یورو بتواند در تابستان امسال به‌طور کامل پریمیوم ریسک سیاسی را حذف کند.

در بخش داده‌ها، مهم‌ترین نقطه برجسته تقویم منطقه یورو، تخمین CPI اولیه برای ژوئن است که فردا منتشر می‌شود. داده تورم ایالات مختلف آلمان امروز صبح اعلام شد و انتظار می‌رود که نسبت به ۲.۴ درصد در ماه مه کاهش یابد. در برآورد CPI فرانسه و اسپانیا که در روز جمعه منتشر شد، تورم طبق انتظار کاهش یافت.

مجمع بانک مرکزی اروپا در سینترا از امروز تا چهارشنبه ادامه دارد و سخنرانان زیادی در مورد سیاست و تورم سخنرانی خواهند کرد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، امروز و چهارشنبه اظهارات خود را ارائه می‌کند و فردا در پانلی پاول شرکت می‌کند. از دیگر سخنرانان در سینترا، ایزابل اشنابل و فیلیپ لین هستند. روز پنجشنبه، صورتجلسه بانک مرکزی اروپا برای ژوئن منتشر می‌شود.

بازارها این هفته را با تصویر کمی واضح‌تر از مسیر بانک مرکزی اروپا با توجه به داده‌های CPI و صحبت‌های اعضای بانک مرکزی اروپا به پایان خواهند رساند؛ اما عامل سیاسی باید تا زمانی که نتایج دور دوم هفته آینده در فرانسه منتشر نشود، محرک اصلی یورو باقی بماند. ما فکر می‌کنیم که داده‌های ضعیف ایالات‌متحده می‌تواند به حرکت EURUSD به بالای ۱.۰۸۰۰ کمک کند.

پیش‌بینی روند دلار

پوند انگلستان: انتخابات بدون حادثه؟

در انگلیس هفته انتخابات است و نظرسنجی بی بی سی حزب کارگر را ۴۰ درصد، محافظه کاران را ۲۰ درصد، اصلاحات بریتانیا را ۱۶ درصد و لیبرال دموکرات‌ها را ۱۱ درصد اعلام کرده است. درواقع، تردید بسیار کمی در مورد پیروزی قاطع حزب کارگر وجود دارد بنابراین انتخابات نباید رویداد بزرگی برای بازارها باشد. ما گمان می‌کنیم که نتیجه قوی‌تر از حد انتظار توسط حزب اصلاحات پوپولیستی، ملموس‌ترین ریسک برای برخی واکنش‌های نامطلوب جزئی در دارایی‌های پوند است.

همانطور که اخیراً به‌طور گسترده مورد بحث قرار گرفت، احتمال انحراف نتیجه انتخابات از مسیر سیاست بانک انگلستان بسیار کم است و پوند باید همچنان به محرک‌های خارجی (هم در سیاست اتحادیه اروپا و هم در کلان ایالات‌متحده) و اطلاعات کلیدی داخلی تکیه کند. CPI ژوئن و گزارش اشتغال قبل از ۱۷ تا ۱۸ ژوئیه منتشر نخواهند شد. بنابراین حتی اگر ما شاهد کاهش انتظارت نرخ بهره در ماه اوت (قیمت‌گذاری بازار ۱۵ نقطه پایه) باشیم. این مورد برای تقویت EURGBP در چند هفته آینده چندان قانع‌کننده نیست.
پیش‌بینی روند دلار
منبع: ING

 

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟