آخرین مقالات
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

قمار روی ترامپ دلار را افزایش داد

زمان مطالعه: 4 دقیقه

جنگ ایران و اسرائیل چه اثراتی روی بازارها داشت؟

مقدمه: برای دومین بار در پنج روز گذشته، شاهد افزایش ارزش دلار به دلیل احتمال بیشتر برای پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بودیم. این بار پس از رأی مثبت دیوان عالی در مورد پرونده قضایی ترامپ باعث افزایش دلار شد. در بخش کلان، ممکن است همه‌چیز به همین اندازه به نفع دلار در این هفته نباشد همچنین امکان دارد که پاول رئیس فدرال رزرو در سخنرانی این هفته در سینترا موضع داویش داشته باشد.

دلار: کلان در مقابل ترامپ

به‌استثنای تقویت نسبی یورو و کرون نروژ که به لطف کاهش ریسک رأی‌گیری دور اول انتخابات فرانسه افزایش یافتند، دلار شروع خوبی در این هفته داشته است. برای دومین بار در پنج روز گذشته، ارزش دلار به دلیل احتمال بیشتر برای پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، افزایش یافت. دیروز، دیوان عالی ایالات‌متحده در پرونده ترامپ که به دلیل تلاش برای برگرداندن نتایج انتخابات ۲۰۲۰ بود، مصونیت اعطا کرد و احتمال محاکمه او قبل از رأی‌گیری نوامبر را غیرممکن ساخت.

دوره مستر کلاس طلا

جامع‌ترین دوره آموزشی طلا

این دوره در مجموعه یوتوفارکس تهیه شده و نتیجه سال‌ها تجربه در حوزه معامله‌گری طلا و فارکس است. این دوره توسط مجموعه‌ای از معامله‌گران حرفه‌ای یوتوفارکس تهیه شده است. با خرید این دوره از تجربه چندین معامله‌گر بهره‌مند خواهید شد.

اکنون مشخص است که سرمایه‌گذاران پیوند دلار را با ترامپ قوی‌تر کرده‌اند. با توجه به چشم‌انداز کاهش مالیات‌ها، اقدامات حمایتی تورمی و ریسک ژئوپلیتیک بیشتر در دوران ترامپ، این تفسیر تحلیلگران ING نیز بوده است. از طرف دموکرات‌ها، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای کناره‌گیری از رقابت‌ انتخاباتی تحت‌فشار است. با افزایش تردید بازار در مورد احتمال موفقیت جو بایدن در برابر ترامپ، این احتمال وجود دارد که اگر بایدن جایش را به گوین نیوسام فرماندار کالیفرنیا، بدهد، این موضوع ممکن است منجر به ضعف دلار شود.

در بخش کلان، شاخص تولیدکننده ژوئن ISM برای ایالات‌متحده دیروز اندکی کاهش یافت و به ۴۸.۵ رسید که نشان‌دهنده ادامه انقباض است. مولفه‌های کلیدی مانند تولید، سفارش‌های جدید و اشتغال نیز زیر منطقه ۵۰ باقی ماندند و فشارهای تورمی کاهش یافت. هزینه‌های ساخت‌وساز به‌طور غیرمنتظره‌ای کاهش یافت و به فعالیت مصرف‌کننده برای رشد اقتصادی تأکید کرد.

امروز، داده فرصت‌های اشتغال JOLTS برای ماه مه پتانسیل مناسبی برای به حرکت درآوردن بازار دارد. به یاد داشته‌باشید که چگونه یک ماه پیش یک افت غافلگیرکننده به ۸۰۵۹ هزار نفر، دلار را نسبتاً کاهش داد. انتظارات امروز برای کاهش دوباره به ۷۹۵۰ هزار نفر است. رویداد بزرگ دیگر امروز جروم پاول، رئیس فدرال رزرو است که در پانل سینترا به همراه کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا شرکت می‌کند. پاول امکان دارد دارای لحنی داویش در سخنرانی‌ باشد و ما فکر می‌کنیم برخی از ریسک‌های نزولی برای دلار قبل از سخنرانی امروز وجود داشته باشد.

چرا آکادمی ماکروترید؟

با عضویت در آکادمی ماکروترید، شما تحلیل فاندامنتال بازار فارکس را در کنار سیگنال، آموزش و گفتگو با تحلیلگران و اعضای آکادمی دریافت خواهید کرد.

عضویت رایگان

قمار روی ترامپ دلار را افزایش داد

جفت ارز USDJPY با توجه به ریسک بالای مداخله در فارکس بسیار در مرکز توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته است. بااین‌حال، همانطور که هفته گذشته اشاره کردیم، سطح جدید برای مداخله توسط مقامات ژاپنی ممکن است نزدیک به ۱۶۵ باشد.

یورو: تورم باید کند شود

نزول در یورو، به دنبال نتایج انتخابات فرانسه که مطابق با انتظارات بود، دیروز به پایان رسید و با توجه به سؤالات زیادی که پیش از دور دوم انتخابات فرانسه در روز یکشنبه ۷ ژوئیه وجود دارد، شک داریم که حمایت بیشتری از یورو وجود داشته باشد.

جالب‌توجه است که حمایت از سایر ارزهای اروپایی یکسان نبود زیرا بازارها NOK و GBP با بازده بالاتر را به SEK و CHF با بازده پایین‌تر ترجیح دادند. تقویت NOKSEK به دلیل واگرایی سیاست پولی یکی از اصلی‌ترین جفت‌ارز‌های مورد علاقه تیم ING برای تابستان امسال است.

قمار روی ترامپ دلار را افزایش داد

دلیل دیگری که به نظر نمی‌رسد یورو از حمایت خاصی برخوردار باشد، این است که برآوردهای CPI ناحیه اروپا تاکنون مطابق با انتظارات بوده و به کاهش تورم در منطقه یورو در ماه ژوئن اشاره کرده‌اند. اجماع برای انتشار داده امروز در سطح منطقه یورو ۲.۵ درصد و برای تورم اصلی  ۲.۸ درصد برای هسته است. این داده احتمالاً برای یک قیمت‌گذاری مجدد توسط بازار کافی نیست؛ اما می‌تواند مواضع هاوکیش سخنرانان بانک‌های مرکزی اروپا در سینترا را کاهش دهد. لاگارد امروز در میزگردی با پاول اظهارات خود را ارائه خواهد کرد، او دیروز در افتتاحیه گفت که بانک مرکزی اروپا به ارزیابی بیشتر در مورد عدم اطمینان تورم نیاز دارد.

قمار روی ترامپ دلار را افزایش داد

همانطور که در بالا بحث شد، ما فکر می‌کنیم که دلار دارای برخی ریسک‌های نزولی است اما یورو در مقایسه با ارزهای بتای بالا مانند NOK، AUD و NZD در وضعیت بدتری قرار دارد. حرکت EURUSD به سطح ۱.۰۸۰۰ در چند روز آینده امکان‌پذیر است اما به نظر ما، روند صعود باید تحت تأثیر ریسک سیاسی فرانسه در این هفته باقی بماند.

دلار استرالیا: بانک مرکزی استرالیا افزایش نرخ بهره را روی میز نگه می‌دارد

بانک مرکزی استرالیا گزارش جلسه سیاست‌گذاری ۱۸ ژوئن خود را شب گذشته منتشر کرد. تأیید شد که هیئت‌مدیره در مورد افزایش نرخ‌ بهره بحث کرده است اما در نهایت برای ثابت نگه‌داشتن نرخ بهره به توافق رسیده‌اند و همه‌چیز را به آینده موکول کرده‌اند.

به یاد داشته‌باشید که این جلسه با یک شگفتی بزرگ تورمی در ماه مه همراه شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از ۳.۶ درصد به ۴.۰ درصد افزایش یافت. همانطور که تیم اقتصاد ما (تیم ING) در آن زمان بحث کرده بود، یک ریسک غیرقابل اغماض وجود دارد که بانک مرکزی استرالیا دوباره نرخ بهره را افزایش دهد (حدود ۵۰ درصد قیمت‌گذاری شده تا نوامبر) و گزارش سه‌ماهه دوم CPI در ۳۱ ژوئیه یک رویداد مهم خواهد بود. یک شگفتی دیگر تورمی می‌تواند افزایش نرخ بهره را یک احتمال بسیار قوی کند.

قمار روی ترامپ دلار را افزایش داد

این احتمال ما را مطمئن می‌کند که دلار استرالیا تابستان قدرتمندی خواهد داشت. همانطور که می‌بینیم داده‌های کلان ایالات‌متحده از افزایش شرط‌بندی داویش در ایالات متحده حمایت می‌کند. پیش‌بینی تیم تحلیل ING این است که ارزها با بتا بالا می‌توانند عملکرد خوبی داشته‌باشند و بازارها به‌ویژه آن‌ ارز‌هایی را که می‌توانند روی بانک‌های مرکزی هاوکیش داخلی خود حساب کنند، پاداش خوبی دهند. حرکت به سمت سطح ۰.۶۸ در AUDUSD دیدگاه اصلی تحلیلگران ING برای این جفت ارز است.

منبع: ING

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟