آخرین مقالات
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

آیا رئيس بانک مرکزی می‌تواند انتظارات را برای تضعیف دلار فراهم کند؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه

جنگ ایران و اسرائیل چه اثراتی روی بازارها داشت؟
مقدمه: در این هفته انتظار داریم بانک مرکزی ژاپن ۱۵ نقطه پایه نرخ بهره را افزایش دهد، بانک مرکزی انگلستان نرخ بهره را ۲۵ نقطه پایه کاهش دهد و فدرال رزرو نرخ بهره را تغییر ندهد؛ اما ممکن است زمینه را برای کاهش نرخ بهره در سپتامبر فراهم کند. ما (تیم تحلیل ING) پیش‌بینی می‌کنیم که EURUSD هفته را نسبتاً بالاتر از سطوحی که الان در آن قرار دارد به پایان رساند. ین همچنان عملکرد خوبی دارد و انتظار داریم ارزش پوند کاهش یابد.

دلار آمریکا: ریسک نزول در این هفته

بانک‌های مرکزی و داده‌های کلان نقش ثانویه غیرمعمول را برای بازارهای فارکس به عهده گرفته‌اند؛ زیرا سیاست ایالات متحده، آشفتگی در بازارهای سهام و برخی تعدیل‌های قابل توجه در موقعیت‌های معاملاتی (معاملات حملی (انتقالی) JPY) نوساناتی را در برخی جفت‌ارزها ایجاد کرد که با تحولات کلان ناسازگار هستند.

اگر پیش‌بینی ما برای افزایش ۱۵ نقطه پایه نرخ بهره بانک ژاپن در روز چهارشنبه درست باشد، معاملات حملی ممکن است این هفته بازهم ادامه داشته‌باشند. درحالی‌که ما انتظار داریم این اتفاق رخ دهد؛ ولی بازارها تنها ۶ نقطه پایه قیمت‌گذاری کرده‌اند. بانک مرکزی ژاپن ممکن است بخواهد به تقویت مجدد ین کمک کند و احتمالاً نگران رشد دستمزد قوی‌تر از حد انتظار است. همچنین انتظار داریم برنامه خرید اوراق‌قرضه را کاهش دهد. جفت‌ارز USDJPY می‌تواند دوباره یکی از بزرگ‌ترین محرک‌ها در فارکس باشد. میانگین متحرک ۲۰۰ روزه در ۱۵۱.۵ می‌تواند در کوتاه‌مدت آزمایش شود و شکست آن می‌تواند راه را برای حرکت به ۱۵۰.۰ هموار کند.

دوره مستر کلاس طلا

جامع‌ترین دوره آموزشی طلا

این دوره در مجموعه یوتوفارکس تهیه شده و نتیجه سال‌ها تجربه در حوزه معامله‌گری طلا و فارکس است. این دوره توسط مجموعه‌ای از معامله‌گران حرفه‌ای یوتوفارکس تهیه شده است. با خرید این دوره از تجربه چندین معامله‌گر بهره‌مند خواهید شد.

آیا رئيس بانک مرکزی می‌تواند انتظارات را برای تضعیف دلار فراهم کند؟

در ایالات‌متحده، دو رویداد اصلی این هفته عبارت‌اند از: اعلام نرخ بهره توسط FOMC در روز چهارشنبه و گزارش اشتغال ژوئیه در روز جمعه است. پیش‌بینی‌های نمودار دات پلات ژوئن باتوجه‌به جریان داده‌های اخیر و قیمت‌گذاری بازار، غیرمنطقی به نظر می‌رسند. ما انتظار داریم که فدرال رزرو مطابق با اظهارنظر اخیر و پیش‌بینی کاهش احتمالی نرخ بهره در سپتامبر، به سمت موضعی معکوس‌ حرکت کند. باید به‌خاطر داشته باشیم که FOMC دارای وظایف دوگانه است و حتی اگر هنوز شواهد قطعی از کاهش تورم وجود نداشته باشد، نرخ بیکاری ۴.۱ درصد در حال حاضر بالاتر از پیش‌بینی‌های پایان سال فدرال رزرو است و ما معتقد هستیم که سیاست‌گذاران می‌خواهند از استرس غیرضروری در اقتصاد جلوگیری کنند.

درواقع، بازارها در حال حاضر به‌شدت در حال قیمت‌گذاری کاهش نرخ بهره در ایالات‌متحده هستند. کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر کاملاً در نظر گرفته شده است و انتظار می‌رود درمجموع تا پایان سال ۶۸ نقطه پایه کاهش صورت گیرد. ما مطمئناً می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که بازارها قیمت‌گذاری بیشتر برای کاهش نرخ بهره انجام خواهند داد. شاید به طور کامل سه کاهش نرخ بهره را تا پایان سال قیمت‌گذاری کنند – اما ما اذعان می‌کنیم که این احتمال وجود دارد که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، احتیاط کند و کاهش قیمت کم‌تری ارائه کند.

چرا آکادمی ماکروترید؟

با عضویت در آکادمی ماکروترید، شما تحلیل فاندامنتال بازار فارکس را در کنار سیگنال، آموزش و گفتگو با تحلیلگران و اعضای آکادمی دریافت خواهید کرد.

عضویت رایگان

به‌هرحال ریسک‌های نزولی ناشی از ارقام اشتغال در روز جمعه و افزایش نرخ بهره غافلگیرکننده بانک مرکزی ژاپن، در این هفته یک سوگیری نزولی برای شاخص دلار به وجود می‌آورد.

یورو: داده‌های رشد و تورم در کانون توجه قرار گرفته است

ما فکر می‌کنیم که EURUSD می‌تواند در این هفته باتوجه‌به رویدادهای ایالات‌متحده که در بالا موردبحث قرار گرفت، تقویت شود. نوسانات یک‌ماهه این جفت‌ارز اکنون به پایین‌ترین حد خود در سال ۲۰۲۴ رسیده است؛ زیرا یورو به‌طورکلی به نظرسنجی‌های ضعیف داخلی، ارزش بازار سهام و تعدیل‌های موقعیت‌های معاملاتی مبتنی بر معاملات حملی در فارکس واکنش نمی‌دهد. بااین‌حال اگر چیزی بتواند EURUSD را از این شرایط کم نوسان تغییر دهد، داده‌های فدرال رزرو یا ایالات‌متحده است.

برخی از داده‌های مهم در ناحیه یورو نیز در این هفته منتشر می‌شود. انتظار می‌رود گزارش تولید ناخالص داخلی سه‌ماهه دوم فردا، رشد ۰.۵ درصدی را نسبت به سال قبل نشان دهد؛ اما این داده برآورد اولیه CPI در روز چهارشنبه خواهد بود که تأثیر بیشتری بر بازار می‌گذارد. آخرین جلسه بانک مرکزی اروپا تأکید بیشتری بر وابستگی به داده‌ها داشته است؛ زیرا لاگارد از راهنمایی درباره آینده بازار خودداری کرد. کاهش پیش‌بینی‌شده از ۲.۹% به ۲.۸% در CPI هسته ژوئیه نباید کافی باشد تا بازارها را به سمت قیمت‌گذاری بیش از ۵۵ نقطه پایه در سال ۲۰۲۴ سوق دهد.
آیا رئيس بانک مرکزی می‌تواند انتظارات را برای تضعیف دلار فراهم کند؟

در بقیه اروپا، ما به نظارت دقیق NOK و SEK ادامه خواهیم داد که اخیراً با فروش زیادی مواجه شده‌اند. به نظر ما از نظر تعدادی از معیارها بیش از حد نزول کرده‌اند. ما همچنان انتظار اصلاحات نزولی در EURNOK و EURSEK را داریم و ارز نروژی احتمالاً باتوجه‌به مشخصات نرخ قوی‌تر و فاندامنتال، فضای بیشتری برای تقویت دارد. در سوئد، تولید ناخالص داخلی سه‌ماهه دوم صبح امروز با کاهش ۰.۸ درصدی نسبت به سه‌ماهه قبلی مواجه شد و احتمالاً بانک مرکزی سوئد (Riksbank) را برای کاهش نرخ بهره باوجود کرون ضعیف تحت‌فشار قرار دهد.

پوند انگلستان: آماده‌سازی برای کاهش نرخ بهره

اجماع بین اقتصاددانان اخیراً به نفع کاهش نرخ بهره بانک مرکزی انگلیس در نشست سیاست‌گذاری آتی در روز پنجشنبه تغییر کرده است. این دیدگاه دیرینه ما (تیم ING) بوده است. ما انتظار داریم که ۶-۳ رأی به نفع کاهش ۲۵ نقطه پایه، نرخ بهره باشد.

بازارها بالاتر از اجماع، هاوکیش باقی مانده‌اند و قیمت‌گذاری در نشست اوت را در ماه گذشته در محدوده ۱۴ نقطه پایه نگه‌داشته اند و در حال حاضر انتظار ۱۳ نقطه پایه را دارند. ما فکر می‌کنیم که قیمت‌گذاری نادرستی در پایان سال نیز وجود دارد که در حال حاضر شاهد کاهش ۵۲ نقطه پایه در برابر انتظار ما برای ۷۵ نقطه پایه است. اگر بانک مرکزی انگلستان در این هفته نرخ بهره را کاهش دهد، ممکن است انتظارات برای دو حرکت اضافی (درمجموع سه حرکت) در منحنی سونیا تغییر کند که به‌طور بالقوه ضربه قابل‌توجهی به پوند وارد می‌کند.

آیا رئيس بانک مرکزی می‌تواند انتظارات را برای تضعیف دلار فراهم کند؟

ما قبلاً دلایلی را برای کاهش GBPUSD و افزایش EURGBP بر اساس ناسازگاری با اختلاف نرخ بهره پیش‌بینی کرده بودیم. ما فکر می‌کنیم که ضعف دلار می‌تواند نزول پوند را در جفت‌ارز GBPUSD محدود کند و جفت‌ارز EURGBP برای نشان‌دادن ضعف در پوند در این هفته احتمالاً مناسب باشد. ما هنوز معتقد هستیم که حرکت به ۰.۸۵۰+ در کوتاه‌مدت کاملاً تضمینی است.

منبع: ING

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

عضویت در کانال سیگنال فارکس

جهت عضویت در تلگرام پیام ارسال کنید.