بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل هفتگی فارکس در هفته سوم آوریل (۲9 فروردین تا 2 اردیبهشت)

تحلیل هفتگی فارکس در هفته سوم آوریل (۲9 فروردین تا 2 اردیبهشت)

شاخص PMI اروپا، مناظرات انتخابی فرانسه و تولید ناخالص داخلی چین

در هفته آینده هیچ جلسه‌ای از بانک‌های مرکزی نداریم اما اطلاعات زیادی که در این هفته منتشر شد بازارها را همچنان داغ نگه می‌دارند. هفته با تولید ناخالص داخلی چین شروع می‌شود که آسیب‌های اولیه قرنطینه را نشان می‌دهد. همچنین با انتشار PMI اروپا معامله گران به دنبال نشانه‌هایی از رکود هستند، مناظرات تلویزیونی مکرون و لوپن نیز در هفته اهمیت بالایی دارد.

کند شدن اقتصاد چین

رشد اقتصادی چین احتمالاً از شروع دور جدید قرنطینه‌ها آسیبی جدی دیده است. مقامات، سیاست «کووید صفر» خود را دوچندان کرده‌اند و تلاش می‌کنند تا گونه‌ای که تقریباً غیرقابل توقف است و آسیب‌های اقتصادی جدی وارد می‌کند را متوقف کنند. شاخص‌های پیشرو این‌چنین نشان می‌دهند، برای مثال شاخص PMI ماه مارس در تمامی بخش‌ها به زیر 50 رسیده که بیانگر کاهش شدید فعالیت‌های اقتصادی و تقاضا بود. داده‌های این هفته هم در ادامه این روند تعریف چندانی نخواهند داشت.

در روز دوشنبه داده‌های تولید ناخالص داخلی سه‌ماهه نخست چین به همراه داده‌های خرده‌فروشی، سرمایه‌گذاری در دارایی‌های ثابت و تولیدات صنعتی ماه مارس منتشر خواهد شد. انتظار می‌رود تمامی این داده‌ها کاهش چشم‌گیری داشته باشند، به جز داده خرده‌فروشی که می‌تواند ثابت بماند.

تحلیل هفتگی فارکس در هفته سوم آوریل (۲9 فروردین تا 2 اردیبهشت)

شاخص‌های PMI چین

در سمت مقابل، انتظار داریم رشد اقتصادی در مقیاس سالانه کمی افزایش داشته باشد. مهم‌ترین دلیل افزایش رشد اقتصادی چین احتمالاً افزایش واردات است که به‌طور خودکار منجر به رشد GDP می‌شود.

انتشار داده‌های کمتر از انتظار می‌تواند خبر بدی برای سنتیمنت ریسک‌پذیری باشد و موجب تضعیف ارزهای کالایی مثل دلار استرالیا شود. بازار در حال حاضر 8 مرتبه افزایش نرخ بهره در دلار استرالیا قیمت‌گذاری کرده است و هرگونه نشانه منفی از کاهش سرعت رشد اقتصادی چین می‌تواند موجب عقب‌نشینی بازار از این شرط‌ها شود.

بانک مرکزی استرالیا آخرین صورت‌جلسه خود را در روز سه‌شنبه منتشر می‌کند و داده‌های تورمی سه‌ماهه همسایه‌اش، نیوزلند، نیز در روز پنج‌شنبه اعلام خواهد شد.

اروپا در یک قدمی رکود

اقتصاد اروپا دیگر حرارت گذشته را ندارد.  افزایش قیمت انرژی و مواد غذایی باعث کاهش درآمدهای واقعی شده و مردم به ناچار هزینه بیشتری برای مایحتاج پرداخت می‌کنند و خرید سایر ملزومات غیرضروری را به تعویق می‌اندازند. کاهش سرعت رشد اقتصادی چین هم صادرات اروپا را تحت‌فشار قرار داده است.

این موارد هنوز در داده‌های محوری منعکس نشده‌اند اما شاخص‌هایی نظیر اعتماد مصرف‌کننده و کسب‌وکار شروع به تغییر کرده‌اند. تورم افسارگسیخته موجب افزایش ریسک رکود شده و این بار دیگر کاری از دست بانک مرکزی اتحادیه نیز بر نخواهد آمد. این بانک چاره‌ای جز افزایش نرخ بهره و کاهش بیش‌ازپیش رشد اقتصادی ندارد.

تحلیل هفتگی فارکس در هفته سوم آوریل (۲9 فروردین تا 2 اردیبهشت)

با انتشار داده PMI ماه آوریل در روز پنج‌شنبه می‌توانیم دقیقاً بگوییم که ریسک رکود به چه میزان بالا است.  پیش‌بینی‌ها به کاهش جزئی این داده اشاره دارند، PMI بخش‌های تولید و خدمات همچنان بالای 50 خواهند ماند.

اقتصاددانان بر این باورند که برداشتن قرنطینه‌ها می‌تواند موجب کاهش هزینه‌های زندگی شود. این دیدگاه بیش‌ازحد خوش‌بینانه به نظر می‌رسد و اگر PMI، ضعفی که در شاخص‌های غیر محوری وجود دارد را تائید کند ناامیدی اروپا را فرا خواهد گرفت.

تا زمانی که چشم‌انداز رشد اقتصادی بهبود نیابد یورو همچنان آینده‌ای تیره‌وتار دارد و هرگونه افزایش در این ارز موقتی خواهد بود. افزایش رشد اقتصادی هم باوجود تنش‌های اوکراین و انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به نظر بعید می‌رسد.

در مورد انتخابات، مناظره تلویزیونی دو نامزد در روز چهارشنبه برگزار می‌شود، نظرسنجی‌ها حکایت از برتری 53 درصدی مکرون در برابر 47 درصدی لوپن دارند. 6 درصد برتری در محدوده خطای نظرسنجی است و مناظرات هم با تاثیر گذاشتن روی رأی‌دهندگان می‌توانند باعث تغییر نتیجه شوند.

تحلیل هفتگی فارکس در هفته سوم آوریل (۲9 فروردین تا 2 اردیبهشت)

تفاوت بازده اوراق 10 ساله فرانسه و آلمان در قیاس با جفت‌ارز EURUSD

با این توصیف معامله گران اما چندان نگران به نظر نمی‌رسند، با کاهش اختلاف بین بازده اوراق قرضه فرانسه و آلمان و نوسانات یورو دلار، به نظر می‌رسد تقاضای چندانی برای پوشش ریسک وجود ندارد. این نشان می‌دهد که پیروزی ماکرون سناریوی اصلی بازار است_که برنده شدن لوپن را به پاشنه آشیل یورو تبدیل خواهد کرد.

PMI آمریکا و انگلستان در کانون توجهات

دلار آمریکا همچنان نسبت به رقبا عملکرد بهتری دارد چراکه انتظار می‌رود فدرال رزرو در راستای مهار تورم نرخ بهره را باقدرت تمام افزایش دهد. جدا از قدرت اقتصاد آمریکا، وضعیت نه‌چندان مطلوب اقتصاد یورو و چین عرصه را برای درخشش دلار مهیا کرده‌اند.

داده مهم هفته آینده Markit PMI روز جمعه است که چشم‌انداز تغییر تورمی و رفتار فدرال رزرو را برای معامله گران روشن‌تر خواهد کرد. بااین‌حال به نظر نمی‌رسد که قیمت‌گذاری بازار از 9 پله افزایش نرخ تا پایان سال فراتر رود.

تحلیل هفتگی فارکس در هفته سوم آوریل (۲9 فروردین تا 2 اردیبهشت)

شاخص شگفتی اقتصادی سیتی‌بانک (شاخص ناحیه یورو منهای آمریکا) در قیاس با جفت EURUSD

برای انگلستان، PMI ماه آوریل و خرده‌فروشی ماه مارس در روز جمعه منتشر خواهند شد. پوند پس از رسیدن تورم به مرز 7 درصد رشد داشته و موجب افزایش شرط‌بندی بازار روی هاوکیش‌تر شدن بانک مرکزی انگلستان شده است. اما به نظر می‌رسد که پوند بجای تحولات انگلستان در این هفته حرکتی سنتیمنت محور داشته باشد.

تورم کانادا و ژاپن

بانک مرکزی کانادا این هفته نرخ بهره را 50 نقطه پایه افزایش داد و نشان داد که می‌تواند در جلسه بعدی هم حرکتی مشابه انجام دهد. هم‌اکنون بازار با احتمال 50 درصد به قیمت‌گذاری چنین اقدامی پرداخته که اهمیت داده‌های پیش رو را بسیار بالا می‌برد. آمار تورم در چهارشنبه و خرده‌فروشی هم در جمعه منتشر خواهند شد.

تحلیل هفتگی فارکس در هفته سوم آوریل (۲9 فروردین تا 2 اردیبهشت)

در آخر هم ژاپن، بازار چشم به داده‌های تورمی روز جمعه دارد. ین اخیراً سقوط کرده و زمزمه‌هایی در مورد مداخله در بازار فارکس شنیده می‌شود. این اقدام توسط بانک مرکزی در این سطوح قیمتی بعید به نظر می‌رسد. در عوض اگر تورم همچنان به سمت 2 درصد حرکت کند ممکن است بانک مرکزی ژاپن با کنار گذاشتن کنترل منحنی بازده به داد ین برسد.

منبع: Xm

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟