بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته ۵ تا ۹ اردیبهشت: طلای سرگردان

نظرسنجی هفتگی کیتکو Kitcoسنتیمنت طلا مختلط و مقاومت ۲۰۰۰ دلار بالای سر، طلا می‌تواند به هر سمتی برود

بر اساس آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو، بازار طلا در وضعیت خنثی باقی مانده است و سنتیمنت فعلی هیچ جهت مشخصی را برای حرکت کوتاه مدت تعیین نمی‌کند.

سرمایه‌گذاران خرد اما برای هفته اینده به شدت نسبت به طلا امیدوار هستند. با این حال، تحلیلگران وال استریت هیچ جهت‌گیری خاصی ندارند. این سنتیمنت مختلط بعد از آن رخ داد که قیمت طلا نتوانست از مقاومت ۲۰۰۰ دلار در هر اونس عبور کند و در بیشتر هفته در حال تثبیت بود.

  • دیوید مدن، تحلیلگر بازار در Equiti Capital، گفت که او همچنان نسبت به طلا خوشبین است اما طلا را در قیمت‌های فعلی خریداری نخواهد کرد.
    وی گفت:« اگر طلا بتواند حمایت ۱۹۲۰ دلار را حفظ کند، روند صعودی آن همچنان پابرجاست. من همچنان معتقدم که احتمال اینکه طلا به بالای ۲۰۰۰ دلار در هر اونس برسد بیشتر از سقوط به زیر ۱۹۰۰ دلار است.

این هفته ۱۸ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو شرکت کردند. در میان شرکت کنندگان، ۷ تحلیلگر یا ۳۹ درصد منتظر افزایش طلا در هفته اینده بودند. ۶ تحلیلگر یا ۳۳ درصد انتظار کاهش طلا را در کوتاه مدت داشتند و ۵ تحلیلگر یا ۲۸ درصد نیز موضع بی‌طرف اتخاذ کردند.

در همین حال ۶۴۷ رای در نظرسنجی آنلاین مین استریت اخذ شد که از این میان ۳۶۳ نفر یا ۵۶ درصد نظر به افزایش طلا در هفته آینده داشتند. ۱۷۰ نفر یا ۲۶ درصد نظر نزولی بر روی طلا داشتند و ۱۱۴ نفر یا ۱۸ درصد نیز بی‌طرف بودند.

نظرسنجی کیتکو درباره اونس طلا در هفته ۵ تا ۹ اردیبهشت: طلای سرگردان

برخی از تحلیلگران گفته‌اند که پس از تایید جروم پاول، رئیس فدرال رزرو مبنی بر اینکه بانک مرکزی ایالات متحده در مسیر افزایش ۵۰ نقطه پایه ای نرخ بهره در آینده است، قیمت طلا می‌تواند در کوتاه مدت به تثبیت بیشتر ادامه دهد، چرا که احتمالا بازده اوراق خزانه‌داری و دلار آمریکا تا جلسه بعدی فدرال رزرو در حال افزایش هستند.

  • آدریان دی، رئیس Adrian Asset Management گفت که با واکنش سرمایه‌گذاران به برنامه‌های تهاجمی فدرال رزرو برای تشدید سیاست‌های پولی، قیمت طلا ممکن است تحت فشار برای فروش بیشتری قرار گیرد.
    با این حال، دی اضافه کرد که هر کاهش قیمت باید به عنوان فرصت خرید تلقی شود.
    او گفت:« کاهش‌ها کم عمق است و به نظر من کوتاه مدت خواهد بود. به جای اینکه این کاهش‌ها را به عنوان دلیل خروج در نظر بگیریم، باید به دنبال فرصت‌های خرید باشیم.»
  • کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management، گفت که با افزایش ارزش دلار و بازده اوراق قرضه، او در کوتاه مدت نسبت به طلا نظر نزولی دارد. این هفته شاخص دلار آمریکا به بالای سطح ۱۰۱ رسید که بالاترین سطح در حدود دو سال اخیر است. بازدهی اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا نیز برای اولین بار از سال ۲۰۱۸ به ۳ درصد نزدیک شده است.
  • مارک چندلر، مدیر عامل Bannockburn Global Forex، گفت که اون منتظر افزایش قیمت طلا در کوتاه مدت است با این حال از نظر او افزایش می‌تواند محدود باشد.
    او گفت:« فکر می‌کنم می‌توان انتظار کمی افزایش را داشت. اما از نظر من سطح ۱۹۷۵ دلار بیشترین سطحی است که می‌توان به آن امیدوار بود. سپس منتظر کاهش تا سطح ۱۹۲۰ دلار در هر اونس هستم»

منبع: Kitco

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟